: Παρακαλώ, εγώ που γράφω, κατακάτσετε όλα ότι οι περισσότεροι από εσάς δεν έχετε σχεδόν καμία εικόνα για το που να υπάρνουν κάποιοι που νιώθουν ότι έχουν ακούσει την σχολή και να καταλάβουν κάτι. Δεν θα τους βάλω μιλήστες, θα πρέπει να βρω ένα χέρι. Ένα, δύο, τρία. Τέλος πάντων θα ξεκινήσω και εγώ από τις μόνες που είχα στη φάση που είστε εσείς τώρα για τη σχολή. Λέω ότι η κυβικιπέντα, εντάξει, την ξέρετε όλοι και εσείς έχουμε κλέψει εργασίες και βασιλίες από εκείνη. Την κυβικιπέντα δεν τη ξέρει κάποιος, δεν τη ξέρετε εγώ. Όσο την ξέρουν είναι μια ζημωριστική σελίδα, δε ξέρετε να μιλήσω, πρέπει να δείτε απλά τι γράφουν οι άνθρωποι αυτοί για το διστημονικό μας προφίλ. Τοπογράφηγέρα της Νίδος Άλθονα, με τα οποία κόπνιε στο βραδικό ή στο ελεύθερο σχέδιο. Απέτυχαν να πιάσουν η βάση των πολιτικών μηχανικών ή πέρασαν με το 10% από άλλες σχολείες που ίσως ήταν καλύτερα από τα προηγούμενα χάλια. Δεν έβαλαν κι άλλο να βγειλών πρώτη της σχολής της μεγαλογραφικού του θερμίου σε βέρθη μια δυναμία σε αυτοκαταστροφική μανία, σε μηχανική και κλιματική κόπωση των πανελλήνιων εσθετάσεων. Αυτό είναι από την κυβικιπέντια της Ρασίφα. Εμένα δεν μου φάνηκε τόσο ασχολείο γιατί η οδότητά μας είχα ήδη πει στη σχολή, οπότε ήταν λίγο περίεργο, δεν θα πάει. Με το λόγο δεν θα πάει ακόμα, αλλά το πως είναι και τώρα που μετά από τελειώματα σε προέδρες ειδών καθημερινής παρακολουθήσεις, πιστεύω ότι μπορώ να το καταλήξω για 10 λεπτά. Λοιπόν, γενικά να πω, ξανά εισαγωγή, ότι ένας τοπικογράφος μηχανικός είναι ένας μηχανικός του χώρου. Ασχολείται, δηλαδή, με τις επιστήμιες του χώρου. Αυτή είναι η βασική μας ειδικότητα. Η γεωτεσία, όπως λέμε, είναι ασύ με τη λέξη, όταν δεν έχει γεωτακούσει, που έχουμε τη λέξη «γι και θέομαι». «Θέομαι» είναι ένα αρχαίο ρήμα που σημαίνει μηράζο. Μηράζο, δηλαδή, γη. Επίσης, μαζί με τον πολιτικό μηχανικό και τον αρχιτέχνο, τελειώνουν τις βασικότερες ειδικότητες, που θα λέγαμε, του κατασκευαστικού τομέα. Πάμε, όμως, να δούμε ότι είναι μια γενική σχολή, με πολλές-πολλές εφαρμογές, για να ειδικευτούμε και ακόμα περισσότερο στη μετέπιτα από πορεία των σπουδών μας. Πρώτη εφαρμογή αυτή που ήταν η Λιόδεσσια. Αυτό είναι ένα σχέδιο που έχει προκύψει από μετρήσεις πεδί, όπως λέμε. Κάθε αυροτεμάχιο πρέπει, πρωτού να ξεκινήσουν την ειδικησία μας και τα συσκευή μας σε αυτό, να εταθεί στο Εθνικό Κυματολόγιο. Το Εθνικό Κυματολόγιο είναι ένα μεγάλο βιβλίο, το οποίο περιέχει τα αυροτεμάχια, τους υπηροπτήτες και τη χρήση που μπορούμε να κάνουμε σε κάθε ένα από αυτά. Δορυφωρική γεωδεσσία, έστειλοι και οπωράφοι σχολούνται με δορυφώνονται, τους κατασκευάζονται, κάνουν το διευθυνικό τους, σχολούνται όμως με την πτήση αυτών, και τα δεδομένα μπορούμε να πάρουμε από αυτούς για να κάνουμε την ίδια περίπου δουλειά. Άλλη μεγάλη εξήγη είναι η φωτογραμμετρία, που θα δείτε όσοι έρχονται στο workshop που έχουμε φτιάξει τα παιδιά πολύ όλα τα πράγματα. Συνήθως το πρώτο πρόγραμμα δίζει την πτήση ενός αεροσκάφους, το αεροσκάφους αεροστογραφεί στην περιοχή και έτσι μπορούμε με μετρήσεις φανούς στις εικόνες, όπως το λέει η λέξη αεροσκή φωτογραμμετρία, να μας δώσει πληροφορίες για μια μεγαλύτερη ζωστασική έκταση, φαλάσσια έκταση, ή ακόμα, όπως ξέρετε με τα παιδιά, για μεγαλύτερες κλίμακες αντικείμενα, διουλεύονται σε μεγαλύτερη κλίμακα, άρα μικρότερα αντικείμενα, όπως είναι αποτυπώσεις νημείων και άλλες εφαρμογές. Να μην ξεχνάμε ότι υπάρχει σχέση μεταξύ των δεξιολογικημένων πολιτικών ιδανικών, έχουμε δηλαδή την αδειοδότηση για μια τέτοια κατασκευή, δεν μπορούμε να σηκώσουμε ενανόητο σχέση, δεν είναι κάτι αυτή, έχουμε όμως τις γνώσεις για μια μικρότερη τέτοια κατασκευή. Μεγάλη επιστήμη της σχολής είναι η χαρτογραφία. Μπορεί να μην έχετε ακούσει, ίσως, τη λέξη αρχή κατά θεία, αλλά όλοι έχουμε χάρτες, όλοι κάποια στιγμή χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε κάποια χάρτη και αυτή που βρίσκονται πίσω από την δημιουργία των χαρτογραφών είναι το χοράφι μηχανική κατά κύριο ρόλ. Στην οδοποιεία βλέπουμε ακόμα περισσότερο, περίπου μισή μηχανική που συσχολούνται με έργα οδοποιείας είναι η χαρτογράφια. Ακόμα και ο πρώτος δημιουργός κοινωνιολόγου, για παράδειγμα, είναι από αυτούς τους σχολείς μας. Ασχολούνται με μηδραμμικά έργα, ίσως, όχι τόσο περισσότερο με μηδραμμικές κατασκευές, παρά με διαχείριση μηδραμικών πόρων και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το περιβάλλον. Τέλος, ας το προγράφουμε ως σκάλι, όπως λέμε, σχέδια πόλης, δηλαδή περιφερειακή ανάπτυξη και ασκητικό σχεδιασμό. Επιλέγει πού θα μπει η εργασία του υγείας, πού θα μπει ο σπουδεναντόδρομος, ακόμα και μπορεί να έρθει στον κυκλοφορική τεχνικό, ώστε να έχουμε μια παραγωγική πόλη. Λοιπόν, να ξέρετε ότι για να πάρετε την επιχείρηση θα χρειαστεί να καταστήσετε και να πάρετε την προσπάθεια προφανώς σε περίπου 60 μαθήματα. Ένας προγράφος δεν μπορεί να τα κάνει όλα. 45 περίπου τα τέταρτα των μαθημάτων είναι μαθήματα τα οποία θα φτιαχθεί κάθε ένας που θέλει σε αυτή τη σχολή μας. 15 μας μαθήματα περίπου και ένα τέταρτον είναι μαθήματα επιλογής. Τα μαθήματα αυτά της επιλογής επιλέγουμε κυρίως σε αυτούς τους τρεις τομείς. Μετά από την πέραση του πέμπνου εξαμήνου επιλέγουμε ανάμεσα το μέρος του τεχνογραφίας, που περιέχει περισσότερο επί σχέσης αυτογραφίας, δορυφωρικής γεωδεσίας και φλασικής γεωδεσίας. Το μέρος του τεχνογραφίας και του περιφερειακού σχεδιασμού έχει να κάνει μετασχέδια απόλυσης με την περιφερειακή ανάπτυξη που είδαμε, ενώ το μέρος του τεχνογραφίας είναι αυτός που περισσότερο συγκενέμει με το βατικό και με το πρωτογραφικό μηχανικό όπου ασχολόμαστε μη θεραπευτικά και συγκοινωνιακά έργα. Ένα μεγάλο αντίο της σχολής είναι η πρακτική άσκηση. Υπάρχει πολύ μεγάλη πρακτική άσκηση στη σχολή και πραγματικά βοηθάει ώστε διάλογα σχέσης στη σχολή, δεν μπορώ να πω ότι θα είναι έτοιμος να ενταχθεί σε αγοραγευσίας όπως και κανένας άλλος που κάνει πρωτογραφικό θεωρώ, αλλά θα έχει πάρει μια πολύ πολύ καλή εικόνα για το τι πραγματικά κάνουν. Πάρουν πραγματικά, όμως είναι μεγάλες βιντετικές ασκήσεις ένα, είναι καλοκαιρινό μάθημα, διδάσκεται μετά την εξαστητική περίοδο. Πάρουν και άλλα τέτοια πραγματικά ασκήματα όπως βλέπετε εδώ πέρα. Τα παιδιά πραγματικά το ευχαριστιούνται, μαθαίνουν και απομοιάζουν εμπειρίες όπως είπε και μας είδε στην ασφάλιση και κάθε φορά το κόπτω. Ένα πνεύμα μαδικό και συνεργατικό, το οποίο καν κατευσέμοντα δυστυχώς μπορεί να μην καλλιεργείται μέσα στις αίθουσες μόνο. Αυτή είναι η βάση της σχολής σε βάθος πενταεπίας. Περίπου πέντε χρόνια πριν βάστηκαν κόντα 17.000 δυμονάδες, τώρα βρίσκονται γύρω στους 15.000. Είναι και θετικό και αρνητικό. Το θετικό επίσης είναι ένα πιο εύκολο προσοχικό συμμονούμενο. Το αρνητικό είναι ότι ο κόσμος δεν είναι όρατοι και μου σηκώθηκαν τρία τέσσερα πέντε χέρια. Δεν οριζόμαστε τα δικίμενα και καταστρέφεται ότι υπάρχει στη ζήτηση, γι' αυτό και η βάση πέφτει. Αυτή είναι η σχέση της σχολής. Είμαστε πολύ λίγοι. Είμαστε περίπου 100-120 παιδιά κάθε χρόνο. Πράγματι πραγματικά είμαστε θετικό διότι η εμπνεοχία μαθητήτων και καθηγητών είναι ευνοϊκή για μας. Μπορείτε να δείτε, έχει προστορικά στοιχεία μέχρι πληροφορίες της πραγματικής μας άσκησης. Κυρίως μπορείτε αρέτημα βιβό σπουδών. Ο βιβό σπουδών είναι ένα βιβλιαράκι αναρτημένο ένα PDF το οποίο περιέχει όλα τα μαθήματα και μια περιγραφή για καθένα από αυτά. Αυτή η περιγραφή των μαθημάτων συνήθως έχει γράψει ο αρχητής του μαθήματος, οπότε επιστρέφω να σας δίνει μια σαφή εικόνα για τα μαθήματα που παρακολουθήσατε. Αυτή είναι η παγκόσμια μοσχοδεία του Μοναφιλάνικου, νομίζω είναι επικομμένη και στα φυλάδια που σας έχουν διαδραστεί, στενή χρόνια ψάξει παραπάνω. Τώρα να κλείσω κι εγώ, θα σας πω έτσι, όπως έκανε εγώ όταν κλήκα το σχολείο, ότι ήταν σαν να νιώθω ότι πολύ πολύ λιγότερα πράγματα μου έχονταν έτοιμα και ότι έγινε ότι πρέπει να κάνω κάτι εγώ και εμένα. Οπότε αυτό είναι λόγος σας, να κάνετε κάτι εσύ για εσάς, να ψάξετε, να ψαχτείτε, γιατί οι σχολείο είναι πολύ διαφορετικά, συνήθως δεν υπάρχει ζήτημα καλύτερο για τους σχολείους στο οποίο θα έρθουμε, συνήθως είναι το σχολείο της κοινωνιάς, ακόμα και το σχολιστήριό μας προμείνονται πλέον, όμως μετά πρέπει να ψάξουμε, πρέπει να ψάξουμε για εμάς και κυρίως μπορεί το διαδίκτυο να μας βρει τα χέρια πλέον, αλλά δεν είναι πανάκια. Δηλαδή πρέπει να είμαστε παρότες, σαβουτιά δεν λέει γιατί το 80% της ζωής είναι να είμαστε παρόν και πραγματικά έχει σημασία να είμαστε παρότες εχω οζητεί τις εκδηλώσεις, αλλά παντού. Να ρωτάμε, γιατί και εμείς γι' αυτό είμαστε εδώ σήμερα και μπορούμε να αρχίσουμε να ρωτήσουμε πράγματα. Εντυπικά αυτό το πρόγραμμα, τα θα ακούσατε και άλλα, δίνει την ευκαιρία να ρωτήσουμε, δίνει την ευκαιρία να βρεθούμε κάπου αλλού και πραγματικά θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να ταξιδεύουμε. Είτε ταξιδεύουμε μέχρι την ανθρωπόλη και μέχρι αυτή την εκβήλωση, είτε ταξιδεύουμε σε ένα άλλο ιδιωματικό χώρας μας, είτε ταξιδεύουμε στο εξωτερικό για να δούμε, αφού επιλέξουμε τις σπουδές που θα κάνουμε, πως εμβάζονται, πως σκέφτονται και πως πουθάζουν άνθρωποι με τους οποίους συνεργαστούμε, να συνεργαστούμε στο μέλλον, ίσως και να συγχαρνιστούμε. Αυτά ήθελα να πω, σας περιμένω σ' όλη μας και πια. |