Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Πολιτικές και δράσεις της τελευταίας εβδομάδας Είναι γεγονός, το παρακολουθούμε συνεχώς το τελευταίο διάστημα, ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση προσπαθεί συστηματικά να αντιπολιτευτεί τοξικά, χωρίς τεκμήρια και στοιχεία, και φυσικά χωρίς προτάσεις και απαντήσεις […]: Καλό μεσημέρι. Είναι γεγονός, το παρακολουθούμε συνεχώς στο τελευταίο διάστημα, ότι η αξιωματική αντιπολίτευση προσπαθεί συστηματικά να αντιπολιτευτεί τοξικά, χωρίς τεκμήρια και στοιχεία και φυσικά χωρίς προτάσεις και απαντήσεις για τα προβλήματα των πολιτών και τις προκλήσεις της εποχής. Είμαστε αποφασισμένοι να αχειριστούμε όλα τα ζητήματα θεσμικά και να εμπιστευτούμε τις αρχές της Πολιτείας και την ελληνική δικαιοσύνη. Η θέση μας επί του ζητήματος των κακόβουλων λογισμικών παρακολούθησης είναι εξ αρχής διαβγής και σταθερή. Το ζήτημα των πιθανών παρακολουθήσεων πρέπει να διερευνηθεί και μάλιστα ταχύτατα. Οι διαδικασίες διερεύνησης των περιστατικών και διελεύκανσης της υπόθεσης, και της απόδοσης των ευθυνών, εάν και όπου υπάρχουν, έχει ήδη δρομολογηθεί. Οφείλουμε όλοι να πράξουμε ό,τι αναλογεί στον καθένα, προκειμένου να έχουμε αποτελέσματα το ταχύτερο δυνατόν. Έχουμε ξεκαθαρίσει εξ αρχής ότι η αδιαπραγμάτευτη βούλησή μας είναι να υπάρξει πλήρης διαλεύκανση των γεγονότων αυτών και να οδηγηθούμε στην απεινή τιμωρία τόσο των εμπλεκομένων όσο και των διασπορέων ψευδών και συγκοφαντικών ειδήσεων. Παράλληλα, η Κυβέρνηση δρομολογεί νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη ρηστική αντιμετώπιση του ζητήματος των κακόβουλων λογισμικών από εδώ και μπρος. Οι σχετικές διατάξεις θα δοθούν στη δημόσια διαβούλευση μέχρι την Δετάρτη. Η κοινή γνώμη βομβαρδίζεται με πληθώρα δημοσιευμάτων. Τα δημοσιεύματα όμως αυτά, ιδιαίτερα όταν στηρίζονται σε ατεκμηρίωτους συσχυρισμούς και φάνταστοις αφηγήσεις, δίχως κανένα οσιαστικό στοιχείο, συσκοτίζουν αντί να διαφωτίζουν. Ιδίως όταν πρώτη υλή αυτών των δημοσιευμάτων είναι υλικό που διοχετεύεται από άγνωστες και από αδιαφανείς πηγές. Η Κυβέρνηση χειρίζεται το θέμα με υπευθυνότητα. Η Κυβέρνηση χειρίζεται το θέμα με ψυχραιμία και με ειλικρίνεια, με απόλυτη θεσμικότητα και σοβαρότητα, ώστε να λάμψει η αλήθεια, να αποδοθούν επαναλαμβάνω οι όποιες ευθύνες εκεί που υπάρχουν και ταυτόχρονα να σταματήσουν οι λάσποι και οι συκοφαντίες. Στο μεταξύ η μονοθεματική ατζέντα της αντιπολίτευσης δεν μας αποπροσανατολίζει ούτε από το έργο μας ούτε από τις πολιτικές μας προτεραιότητες. Για κανέναν λόγο δεν αναστέλουμε το έργο μας και δεν μειώνουμε ταχύτητα. Είμαστε απόλυτα προσιλωμένοι στο στόχο της αντιμετώπισης των κρίσεων. Είμαστε απόλυτα προσιλωμένοι στο στόχο απόκρουσης των επιβουλών και διασφάλισης της σταθερότητας και της ασφάλειας στη χώρα. Ενδεικτικά σημειώνω αυτά που έχουν γίνει μόνο το τελευταίο διάστημα. Έναρξη σεισμικών ερευνών των ΕΛΠΕ και της ExxonMobil για κοιτάσματα φυσικού αερίου νοτιοδιατικά της Πελοποννήσου και της Κρίσης με στόχο την εθνική ενεργειακή αυτονομία. Σημειώνω ακόμα την αύξηση κατά 61.500 των δικαιούχων για το πρόγραμμα Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή με συνολικούς πλέον δικαιούχους 230.000 πολίτες και δημόσια δαπάνεια 150 ευρώ. Επίσης, πρόσφατα βρέθηκαν στη χώρα εκπρόσωποι από 30 αμερικανικά πανεπιστήμια. Επισκέφθηκαν την Ελλάδα και δήλωσαν ότι θα αναπτύξουν συνεργασίες με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Θα έχουμε ανταλλαγές φοιτητών χωρίς διδακτρα μεταξύ του Yale και του ECPA αλλά και Κέντρο έρευνας και αριστείας του Columbia στην Ελλάδα. Δράσεις που ενισχύουν την εξοστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων. Παράλληλα, υπήρξε εξάλυψη όλων σχεδόν των εκκρεμών αιτήσεων για αναγνώρισης οτιμίας από το DATAP χάρις τη νέα νομοθεσία απλοποίησης των διαδικασιών και έκδοσης νέων αποφάσεων μέσα σε 60 μέρες στο αργότερο. Σε ό,τι αφορά την υγεία. Αναρτήθηκε η πλατφόρμα ενημέρωσης, εγγραφής και ψηφιακών ραντεβού για τον ψηφιακό γιατρό και είδη. Σχεδόν 4,5 εκατομμύρια πολίτες έχουν εγγραφεί σε προσωπικό γιατρό. Εντάχτηκε για πρώτη φορά με μειωμένη συμμετοχή του ασφαλισμένου στο 15% στην ηλεκτρονική συνταγωγράφηση διαγνωστικών εξετάσεων πληρονομούμενου καρκίνου. Η επένδυση δηλαδή που κάνουμε στις προληπτικές προσυμπτωματικές εξετάσεις συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Σημειώνεται ακόμη ότι κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για την εναρμόνιση της εθνικής με την κοινωνική νομοθεσία ως προς τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία σε προϊόντα όπως, για παράδειγμα, P.O.S. θερματικά πληρωμών σε εκδοτήρια κ.ο.κ. κατατέθηκε επίσης προς ψήφιση στη Βουλή η θέσπιση ειδικού ποινικού μητρώου για βαριά εγκλήματα όπως η σεξουαλική κακοποίηση των ελληνικών, ώστε οι θείτες να μην μπορούν να ξαναπλησιάσουν ποτέ παιδιά στο πλαίσιο των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων. Επισημαίνεται ακόμη ότι χάρη στην πολιτική του σύγχρονου πολιτισμού που εφαρμόζουμε το τελευταίο διάστημα, η απασχόληση στον τομέα αυτό έχει σημειώσει την μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη, φτάνοντας στο 17%. Όπως επισημάνθηκε πρόσφατα στο Φεστιβάλ Κοινηματογράφους Θεσσαλονίκη, 123 κινηματογραφικά και τηλεοπτικά έργα διεθνούς και ελληνικής παραγωγής έχουν επιδοτηθεί από το ελληνικό δημόσιο με 146 εκατομμύρια ευρώ και κρεμού γυρισμάτων για παγκόσμιους κολοσούς, όπως είναι η Disney και η Paramount. Χαρακτηριστικό της προόδου που συντελείται στον τόπο μας και που επιβεβαιώνεται και επιβραβεύεται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σ' ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις και την επιτελική διακυβέρνηση, είναι το γεγονός ότι η Γενική Διεύθυνση Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έθεσε την Ελλάδα επικεφαλής σε μια Πυλωτική Task Force 7 χωρών που θα εισηγηθεί καινοτόμες λύσεις, αξιοποίησης των επιστημονικών δεδομένων και εισηγήσεων στη χάραξη για την ειλοποίηση καλύτερων δημόσιων πολιτικών. Όπως θα διελαμβάνει το καθένας λοιπόν, εμείς συνεχίζουμε. Συνεχίζουμε με μετρήσιμο έργο και με σημαντικές πολιτικές που βελτιώνουν την προοπτική της χώρας μας και αλλάζουν προς το καλύτερο τη ζωή των πολιτών. Στην κατεύθυνση αυτή, ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός υπήρξε αυτό που ανακοινώθηκε το προηγούμενο διάστημα και είναι το γεγονός ότι τις μέρες αυτές ολοκληρώθηκε η εκαθάριση των κύριων συντάξεων που εκκρεμούσαν από την περίοδο 2016 έως το 2021, με εξαίρεση 9.500 εξαιρετικά προβληματικών περιπτάσεων πρώτου το 2021. Πρόκειται για ένα γεγονός με ουσιαστικό κοινωνικό πρόσημο, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Νιτσοτάκης, στη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς σηματοδοτεί το τέλος μιας ντροπής για το ελληνικό κράτος. Για να αναλογιστεί κανείς τη σημασία της επιτυχίας αυτής, αρκεί να θυμηθούμε ότι το 2019, το κράτος χρωστούσε σε πολίτες που περίμεναν τη σύνταξή τους σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Υπήρχαν 173.000 εκκρεμείς συντάξεις και ομόσως ο μέσος χρόνος απονομής της σύνταξης ήταν πάνω από 19 μήνες. Πολλοί από τους συμπολίτες μας περίμεναν έως και τρία χρόνια για να πάρουν τη σύνταξή τους. Και η αλήθεια είναι ότι πολλοί από τους ανθρώπους αυτοί, και αυτοί ήταν οι πιο αδύναμοι, βρέθηκαν εντελώς απροστάτευτοι στο έλεος του Θεού, ενδεχομένως χωρίς κανένα εισόδημα, όσο περίμεναν να πάρουν τη σύνταξή τους. Το κράτος τους στερούσε για χρόνια αυτό που δικαιούταν. Σήμερα η ντροπή εκείνη τελειώνει. Τους τελευταίους 22 μήνες εκδόθηκαν περισσότερες από 470.000 συντάξεις και αυτό σημαίνει ότι ένας τους 6 σημερινούς συνταξιούχους έχει λάβει τη σύνταξη που δικαιούται. Ο ΕΦΚΑ εκδίδει πλέον περισσότερες από 1.250 συντάξεις την ημέρα, όταν το 2019 δεν ξεπερνούσε τις 500 απονομές. Το πιο σημαντικό, όπως υπογράμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζιδάκης, είναι πως πλέον οι νέες συντάξεις εκδίδονται σε λιγότερο από 2 μήνες, ενώ το 2019 απαιτούταν κατά μέσο όρο πάνω από 18 μήνες για τις συντάξεις αυτές. Την πρόοδο που συντελέστηκε, απεικονίζει το γεγονός ότι οι οφυλές της πολιτείας προς τους καθυστερούμενες συντάξεις πλέον, από 487 ευρώ που ήταν το καλοκαίρι του 2019, σήμερα έχουνε πρακτικά μηδενιστεί. Η επιτάχυση αυτή δεν έγινε στο κενό. Αποτελεί απόρεια αφενός μιας σειράς κομβικών μεταρρυθμίσεων και βελτιώσεων που αφορούν τη λειτουργία του ΕΦΚΑ και αφετέρου της ψηφιοποίησης του συνολου νέων ετήσων συνταξιοδότησης. Βεβαίως, και δεν το κρύβουμε, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά για να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση και στις επικουρικές και στις διεθνείς συντάξεις και στο ΕΦΑΠΑΚΣ. Ήδη, όμως, παρατηρείται σημαντική βελτίωση στην αποκλιμάκωση και των εκκρεμών συντάξεων στις κατηγορίες αυτές. Για το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εφαρμόζει ένα συγκροτημένο σχέδιο, το οποίο ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πύργου ελέγχου για την παρακολούθηση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν, τη μετακίνηση παλήλων από τα κέντρα απονομής κύριων συντάξεων στα αντίστοιχα επικουρικών και των ΕΦΑΠΑΚΣ, την ενεργοποίηση διαδικασίας task force για τις επικουρικές συντάξεις, την έμφαση στα προβληματικά παλιά ταμεία των επικουρικών και την υλοποίηση αυτοματοποιήσεων για τις επικουρικές και ΕΦΑΠΑΚΣ του δημοσίου. Και αυτό το πρόβλημα, όσα δηλαδή ακόμα είναι σε κρεμότητα, αναμένεται να έχει αντιμετωπιστεί οριστικά μέσα στους επόμενους μήνες. Το ζήτημα της απονομής των συντάξεων ήταν κυλίδα για το κράτος, για τον ελληνικό κρατικό μηχανισμό. Οι πολίτες που επί χρόνια μοχθούσαν, επί δεκαετίες, δικαιούταν μια διαφορετική αντιμετώπιση, με περισσότερη αξιοπρέπεια. Η Κυβέρνηση, με σχέδιο, με υπεράνθρωπη προσπάθεια, κατάφερε να αποκαταστήσει σε πολύ μεγάλο μέρος την κατάσταση αυτή και να αποδώσει δικαιοσύνη. Γιατί η αντιμετώπιση ζητημάτων σαν και αυτά, η αντιμετώπιση δηλαδή του ζητήματος της απονομής των συντάξεων, με πράξεις και όχι με εύκολα και παχιά λόγια, είναι η πεντουσία της πολιτικής. Και αυτό εννοούμε όταν λέμε ότι η Κυβέρνηση μας ασχολείται με τα υπαρκτά προβλήματα των πολιτών και παράγει λύσεις με την πολιτική της. Έρχομαι τώρα σε ένα άλλο σημαντικό θέμα, τη Συμφωνία Εξυγίασης των Ναυπηγίων της Ελευσίνας. Τις μέρες αυτές είχαμε ένα ακόμη σημαντικό γεγονός για τη χώρα μας, για την εθνική μας οικονομία, για την ναύπηγο επισκευαστική βιομηχανία, αλλά και για το πολεμικό μας ναυτικό. Πρόκειται για την υπογραφή της Συμφωνίας για την εξηγίανση, την μεταβίβαση και την αναβίωση των ναυπηγίων της Ελευσίνας. Η Συμφωνία αυτή συγκεντρώνει την ομόφωνη υποστήριξη των εργαζομένων στα ναυπηγεία, καθώς και των σημαντικότερων ενδιαφορεμένων μερών και φορέων. Η Συμφωνία δίνει λύση στο τεράστιο πρόβλημα των συστορευμένων οφυλών των ναυπηγίων και διαμορφώνει ένα βιώσιμο μοντέλο για την επανεκκίνησή τους, ανάμεσα στα άλλα προβλέπει. Άμεση επένδυση 100 εκατομμυρίων δολαρίων, διασφάλιση των 600 θέσεων εργασίας, αποζημιώσης ύψους 13,5 περίπου εκατομμυρίων ευρώ, αποπληρωμή του 100% των οφυλών που υπολείπονται προς εργαζομένους, δημιουργία 1400 νέων θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη τριετία, επιπλέον έσοδα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ για το ελληνικό δημόσιο κατά τα επόμενα 25 έτη, ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας με περισσότερα από 1,62 δισεκατομμύρια ευρώ που θα κατευθυνθούν σε εγχώριες προμηθευτές και την ελληνική βιομηχανία. Έχω και πάλι τονίσει την τεράστια οικονομική αλλά και γεωπολιτική σημασία της εξέλιξης αυτής. Καταφέραμε να φτάσουμε στο επίπεδο αυτό με σχέδιο, με αυταπάρνηση, παρά τις κασάντρες. Γιατί κοινωνία και οι εργαζόμενοι αυτού του είδους τα αποτελέσματα θέλουν από την πολιτική, στηρίζουν την πρόοδο και δεν συντάσσονται με τη συντήρηση και με τη μυζέρια. Κλίνο, με δυο λόγια για την πορεία της οικονομίας αλλά και την πορεία του πληθορισμού, είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι οι φθινοπορινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πιστοποιούν ότι η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται σταθερά και ισχυρά, εμφανίζοντας αδιαμφισβήτητη ανθεκτικότητα στη διπλή πανευρωπαϊκή πληθοριστική αλλά και υφυσιακή πίεση. Εκτιμάται συγκεκριμένα ότι το 2022 η Ελλάδα θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ για το 2023, έτος σημαντικής επιβράδυνσης της ευρωπαϊκής οικονομίας, ακόμη και ύφεσης σε κάποιες χώρες, η Ελλάδα θα παρουσιάσει τον τρίτο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρωζώνη τριπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει παράλληλα ότι τα μέτρα στήριξης που λαμβάνει η κυβέρνησή μας, η σημαντική ενίσχυση του κατώτατου μισθού για παράδειγμα, αμβλύνουν τις πληθοριστικές πιέσεις που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των οικοκυριών και κυρίως των πιο ευάλωτων. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν την συστηματική και αποτελεσματική προσπάθεια που καταβάλλει η κυβέρνηση για να στηρίξει τους πολίτες έναντι της εισαγόμενης ακρίβειας, να ισχυροποιήσει την ελληνική οικονομία και να τονώσει την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή. Κάνουμε το παν και συνεχώς εισάγουμε νέα μέτρα ενίσχυσης των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων. Σημαντικό επίσης υπήρξε το γεγονός ότι ο πληθορισμός στη χώρα μας, όπως ανακοίνωσε την 5η ΕΛΣΤΑΤ, διαμορφώθηκε τον Οκτώβριο στο 9,9% έναντι 12% τον Σεπτέμβριο, γεγονός που σημαίνει μια αισθητή αποκλειμάκωση. Και αυτό την ώρα που σύμφωνα με την Ευρωστά το πληθορισμός κατέγραψε στην Ευρωζώνη νέο ιστορικό υψηλό 10,7% έναντι 9,9% τον περασμένο Σεπτέμβριο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ακόμη και σε χώρες όπως η Γερμανία, όπου όλοι γνωρίζουμε ότι ο πληθορισμός αποτελεί θέμα ταμπού, εκτοξεύθηκε στο 11,6%, ενώ στην Ονανδία έφτασε το 16,8%, στην Ιταλία το 11,9%, στην Εστονία το 22,4%, στη Λιθουγανία το 22% και στη Λετωνία το 21,8%. Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν ανάγλυφα ότι το πρόβλημα του πληθορισμού, το πρόβλημα της ακρίβειας, είναι πανευρωπαϊκό. Έτσι καταραίει η φεδρή προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ περί ακρίβειας Μητσοτάκη. Το αντίθετο μάλλον, τα στοιχεία δείχνουν ότι για άλλη μια φορά, στις μεγάλες πρόσφατες κρίσεις, η διαχείρισή μας, η διαχείριση που κάνει η κυβερνησία μας, φέρνει τη χώρα σε θέση να βιώνει ηπιότερα τις επιπτώσεις των κρίσεων. Αυτό δεν είναι ούτε τυχαίο, ούτε συμπτωματικό. Είναι αποτέλεσμα σχεδίου και επαγγελματικής διαχείρισης, τόσο των κρίσεων, όσο και των μεγάλων προκλήσεων. Είναι αποτέλεσμα της προσήλωσής μας στα καθημερινά. Είναι αποτέλεσμα της προσήλωσής μας στα υπαρχτά προβλήματα των πολιτών και όχι στις νουβέλες της νομοσοίας. Είναι το αποτέλεσμα της αξιοποίησης κάθε δυνατότητα που δημιουργεί η οικονομία, κάθε δυνατότητα που δημιουργεί η πολιτική μας προς όφελους των ανθρώπων και της κοινωνίας. Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας. Κύριε Εκπρόσωπε, καλύπτουν την κυβέρνηση οι τοποθετήσεις του κυρίου Δένδια για το θέμα των υποκλοπών, γιατί πολλοί σχολιάζουν ότι δεν διαρρυγνεί και ακριβώς τα ημάτιά του, ότι δεν έχει πέσει θύμα παρακολούθησης. Καλύπτουν απολύτως. Ο κύριος Δένδιας λέει ότι λέει και η κυβέρνηση. Κύριε Εκπρόσωπε, πριν λίγη ώρα ο Τούρκος Υπουργός Εσωτερικών ο κ. Σοϊλού, αναφερόμενος την έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη και την σύλληψη της φερόμενος υπόπτου, είπε ότι αν δεν την είχαν συλλαβει θα περνούσε στην Ελλάδα. Τι απαντάει η κυβέρνηση στον κ. Σοϊλού, ευχαριστώ. Πρώτα απ' όλα, θέλω να επαναλάβω να εκφράσω τα ειλικρινή μας ειλικτήρια προς τους ανθρώπους που κάθηκαν, στις οικογένειές τους, στον τουρκικό λαό και στην τουρκική κυβέρνηση. Η κυβέρνησή μας είναι σταθερά απέναντι σε κάθε τρομοκρατική πράξη. Αυτά που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη είναι αποτροπιαστικά και αποτροπιαστικά για πολλούς καταδικαστές. Από εκεί και πέρα, η χώρα είναι γνωστό ότι έχει ανοιχτό μέτωπο με κάθε έκφανση της τρομοκρατίας παντού στον κόσμο. Καλησπέρα κ. Πρόσωπε. Την Κυριακή το ντοκουμέντε δημοσίωσε και δεύτερη λίστα στόχων παράνομης παρακολούθησης, ακόμα στο νεότερο οικονομικό πολιτικό και προσωπικό ενδιαφέροντος για τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Το βήμα και τα νέα κατέγραψαν την παρακολούθηση του υπουργού εξωτερικών και τον ενεργό ρόλο του κ. Δημητριάδη στο πρωθυπουργού, η εφημερινά των συντακτών και οι reporters united της σχέσης Λαβράνου με τον Μαξίμ και την ελληνική κυβέρνηση, η αισθή για την παρακολούθηση του κ. Χατζιδράκη και σήμερα είχαμε ένα ακόμα δημοσίωμα από το Inside Story που κατηγορεί ευθέως την κυβέρνηση που αγόρασε το παράνομο λογισμικό. Εσείς ακόμα επιτίθεστε στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ για τις αποκαλύψεις για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για το πολίτευμα. Έχετε κάποιο λόγο να εκθρέβεστε τις δημοσιογραφικές αποκαλύψεις? Δεν εκθρεβόμαστε καμία αποκάλυψη ούτε επί τη θέμα θα σε κάνουν. Έχουμε μια πάρα πολύ σταθαρή, καθαρή και συνεπής τάση από την αρχή όλης αυτής της υπόθεσης. Πρώτον, η ελληνική κυβέρνηση, με αφορμή το τελευταίο που είπατε, αυθέρετα συμπεράσματα μιας δημοσιογραφικής έρευνας, η ελληνική κυβέρνηση, η ελληνική πολιτεία δεν έχει προμηθευτεί και καμία ελληνική αρχή ασφαλείας δεν χρησιμοποιεί κανένα από τα κακόβλα λογισμικά. Δεύτερον, αυτό που είπαμε την πρώτη στιγμή είναι ότι τα κακόβλα λογισμικά προφανώς και υπήρχαν στη χώρα και οφείλουν οι αρχές της χώρας και πρώτα από όλα η ελληνική δικαιοσύνη να διερευνήσει απόλυτα την υπόθεση αυτή. Αυτό που είπαμε την πρώτη στιγμή και επαναλαμβάνουμε και τώρα είναι ότι η ελληνική δικαιοσύνη οφείλει να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας με τρόπο τέτοιο έτσι ώστε να βοηθηθεί στην έρευνα που κάνει προκειμένου να καταλήξουμε σε ουσιαστικά συμπεράσματα. Παράλογο, κάπως το ρεαλιστικό, να διατυπώνονται μια σειρά από ισχυρισμοί χωρίς στοιχεία, μάλιστα σε συνέχειες και να καλείται να σηκώσει το βάρος της τεκμηρίωσης των ισχυρισμών αυτών εκείνος που κατηγορείται ή που αναφέρεται ότι παρακολουθούνταν. Κι εκείνο που λέμε είναι ότι θα πρέπει όλοι με τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους να προσέλθουν τις αρμόδιες αρχές στην ελληνική δικαιοσύνη έτσι ώστε να τη βοηθήσουν ακόμη περισσότερο και πιο ουσιαστικά ώστε να φτάσει στην άκρη του νήματος. Και τέλος, η Κυβέρνηση είναι αυτή που πρώτη θέλει να μην μείνει καμία σκιά στην υπόθεση αυτή. Συνεπώς, δεν έχει προμηθευτεί η Ελληνική Πολιτεία με κανένα τρόπο το κακό λογισμικό και δεν το χρησιμοποιούμε που είναι οι Λυκές Αρχές Ασφαλείας. Υπάρχει δικαστική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη. Η δικαστική έρευνα αυτή είναι βέβαιο ότι θα αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Το ταχύτερο δυνατόν οφείλει να καταλήξει σε αποτελέσματα, θέλουμε να καταλήξει σε αποτελέσματα, αποτελέσματα που θα δώσουν απαντήσεις και σε ό,τι αφορά την απόδοση ευθυνών, εάν υπάρχουν σε εκείνους που υπάρχουν, και να βάλουν ένα τέρμα θεσμικό, διότι δεν υπάρχει άλλο καταφύγιο στις δημοκρατίες, από τη δικαιοσύνη, ένα τέρμα θεσμικό, σε αυτή τη συνομοσιολογία, τη λάσπη, τη διακίνηση στοιχείων χωρίς τεκμήρια και ισχυρισμούς, που δίδεται σε δώσεις στη δημοσιότητα κάθε τρεις και λίγο, χωρίς την απαραίτητη επαναλαμβάνω τεκμήριωση. Λέμε όλα αυτά, όλα αυτά δεν συνεπάγονται ούτε ότι εκθρεβόμαστε τους δημοσιογράφους, ούτε τις αποκαλύψεις, ούτε τίποτε άλλο. Κύριε Κρόσφερ, επαναλάβατε μόλις τώρα ότι είναι γνωστή θέση της Κυβέρνησης ότι δεν έχει προμηθευτεί η Ελληνική Πολιτεία το Predator. Παρ' όλα αυτά, να επιστρέψω κι εγώ, αν μου επιτρέπετε, στο δημοσιεύωμα του Insight Story το σημερινό, των συναδέλφων του Τάσου Τέλουλου και της Ελίζας Τριάνταφύλου, γιατί βλέπουμε ότι παραθέτει λεπτομέρειες, νέα στοιχεία, τα οποία είναι πολύ αναλυτικά, δηλαδή μιλάει ότι το Predator εγκαταστράθηκε σε χώρο που ελέγχει η ελληνική κυβέρνηση στην Αγία Παρασκευή και ότι αγοράστηκε από την ελληνική πλευρά έναντι 7 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η αγορά του συστήματος κρύφτηκε μέσα σε άλλη σύμβαση της ΕΕ. Τι απαντάτε σχέση με όλα αυτά τα στοιχεία που έρχονται στο φως. Απαντώ ότι η ελληνική δικαιοσύνη που έχει ανοιχτή δικαστική έρευνα σε εξέλιξη, οφείλει να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία αυτά. Και επιμένω στην αρχική μας τοποθέτηση ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει προμηθευτεί, η ελληνική πολιτεία δεν έχει προμηθευτεί και καμιά εθνική αρχή ασφαλείας δεν χρησιμοποιεί αυτού του είδους τα κακόβουλα λογισμικά. Διάβασα κι εγώ το δημοσίβμα, αναφέρεται σε εταιρείες οι οποίες είχαν σχέση με το ελληνικό δημόσιο πριν από τη διακυβέρνηση της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, σε συμβάσεις που παίρναν δηλαδή. Έχει μια σειρά από στοιχεία. Η ελληνική δικαιοσύνη οφείλει να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία αυτά και εφόσον αξιολογήσουν τα στοιχεία αυτά της είναι απαραίτητα στην έρευνα που κάνει, οφείλει να καλέσει όσους τα διαθέτουν ή τα επικαλούνται προκειμένου να τη συνδράμουν στη δουλειά που κάνει. Αυτή είναι μια πάγια και σταθερή θέση της κυβερνησίας μας. Το μόνο μπορώ να πω στην κατεύθυνση αυτή είναι ότι και αντίστοιχες έρευνες που γίνονται σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη δεν έχουν καταλήξει πουθενά και δηκινήσει και νωρίτερα από τη χώρα μας. Προφανώς λοιπόν θα πρόκειται για μια διαδικασία που η δικαιοσύνη με τους δικούς της ρυθμούς και με τον τρόπο που θεωρεί ότι θα κάνει καλύτερα τη δουλειά της αξιολογεί όλα τα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια. Αν κάποιος έχει όφελος η υπόθεση αυτή να αποσαφενιστεί το ταχύτερο δυνατό μεταβεβαιότητας είναι η κυβέρνηση. Διότι δεν θέλει να μείνει καμιά σκιά πάνω στην υπόθεση αυτή διότι η κυβέρνηση είναι που όπως αποκαλύπτεται σειράς τελεχών της ενδεχομένως εάν ευσταθούν τα δημοσιεύματα δεν έχουν στοιχεία που θα μας καθιστούσαν σοφότερους προς την κατεύθυνση αυτή. Φαίνεται ότι στελέχη της κυβέρνησης παρακολουθούνται και μάλιστα του πολύ πολύ στενού πυρήνα του Πρωθυπουργού που δεν υπάρχει καμία λογική εκτός ότι παραλαμβάνω κάποιοι θα ήθελαν να παρακολουθούν και τον Πρωθυπουργό, άρα όλοι θέλουμε το ταχύτερο δυνατό η δικαιοσύνη να φτάσει στην άκρη του νήματος αυτής της υπόθεσης. Παραλαμβάνω, οποιοσδήποτε έχει στοιχεία που μπορεί να συνδράμει τη δικαιοσύνη στο να καταλήξει στην αποσαφήνιση των υποθέσεων αυτών, καλό θα είναι να τα θέσει υπόψη της και είμαι βέβαιος ότι η δικαιοσύνη θα αξιολογεί όλες αυτές τις πληροφορίες που έρχονται στη δημοσιότητα και θα πράξει ανάλογο. Αν μου επιτρέπετε μια παραθήριση ότι μέχρι τώρα μόνο η δημοσιογραφική έρευνα έχει φέρει στοιχεία, ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι δικαστικές αρχές, ούτε οι αστυνομικές αρχές έχουν οποιοδήποτε στοιχείο γύρω από αυτή την υπόθεση. Νομίζω ότι όταν οι δικαστικές αρχές έχουν έρευνα που είναι σε εξέλιξη, είναι λίγο πρόωρο να πούμε αν έχουν ή αν δεν έχουν στοιχεία. Το κυβέρνηση μπορεί να δεσμευτεί ότι κανένα από τα πρόσωπα που συγκαταλέγονται στις λίστες των παράνομων παρακολουθήσεων που έχουν δημοσιευτεί ήδη αυτές οι λίστες, δεν έχουν τεθεί σε διαδικασία νόμιμης επισύνδεσης από την ΕΕΠΑ. Ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση δεν μπορούν να γνωρίζουν ποια πρόσωπα είναι σε νόμιμη επισύνδεση από την ΕΕΠΑ, δεδομένου ότι ο Πρωθυπουργός ενημερώνεται μόνο όταν υπάρχουν ευρήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές στο ερώτημα αυτό και σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν. Από την άλλη, αυτό που η Κυβέρνηση κατηγορηματικά επαναλαμβάνει είναι ότι δεν υπάρχει καμία κρατική αρχή ασφαλείας που να χρησιμοποιεί αυτό το είδους τα κακόβλα λογισμικά. Είπατε ότι ο Πρωθυπουργός δεν ενημερώνεται αν υπάρχει νόμιμη επισύνδεση. Δεν ενημερώνεται αν υπάρχει νόμιμη επισύνδεση υπουργού από την ΕΕΠΑ. Ο Πρωθυπουργός έχει μιλήσει και στο παρελθόν και η Κυβέρνηση ότι δεν μπορεί να γνωρίζει ποια πρόσωπα τίθεται σε διαδικασία νόμιμης επισύνδεσης. Ο Πρωθυπουργός ενημερώνεται μόνο όταν υπάρχουν ευρήματα και τέτοιου είδους ενημέρους προς τον Πρωθυπουργό δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής. Και κάτι ακόμα με συγχωρείτε γιατί άλλη ερώτηση θέλω να κάνω. Λέτε συνεχώς ότι υπάρχει μια διαδικασία διερεύνησης από τη δικαιοσύνη. Επειδή ο κύριος Κοντολέων και ο κύριος Δημητριάδης, ο κύριος Δημητριάδης ήταν τη διευθυντήση του Πρωθυπουργού, ο κύριος Κοντολέων ήταν δικητής σε Υπ. Ο ένας είχε απομεθεί, ο άλλος είχε παρατηρηθεί. Γνωρίζετε αν η δικαιοσύνη ακριβώς από διαφορά το στενό περιβάλλον του Πρωθυπουργού έχει επιλευθεί αυτό το περιπτώσιο του κύριου Δημητριάδη και του κύριου Κοντολέων, τους έχει καλέσει, τους έχει ξετάσει, πρόκειται να τους καλέσει, σας έχουν ενημερώσει εσάς. Όπως ξέρετε η δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη στη χώρα, δεν σε ενοείται με την κυβέρνηση ούτε την ενημερώνει ποιο σκοπεύει να καλέσει στο πλαίσιο μιας έρευνας. Κύριο Εκπρόσωπε, έχει πες στην αντίληψη της κυβέρνησης κάποιο ύχνος ανησυχίας από ξένες πρεσβείας, ευχαριστώ. Όχι. Πάνω σε αυτό, σκέφτεται η κυβέρνηση για το ενδεχόμενο παρακολούθησης του Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, λόγω της σπουδαιότητας και των καταστάσεων που χειρίζεται σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για τα εθνικά μας θέματα. Σκέφτεται η κυβέρνηση να διερευνήσει τον ενδεχόμενο παρακολούθησης του Υπουργού και με κάποιον άλλο τρόπο, ίσως πιο γρήγορο ή πιο σε βάθος λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης. Ισχύουν αυτά που έχω πει για την έρευνα σε επίπεδο δικαιοσύνης και για όλες τις έρευνες που κάνουν οι αρμόδιες αρχές προκειμένου να μην μείνει καμιά σκιά στο ζήτημα αυτό. Επίσης, να επαναλαμβάνω ότι συχνά λαμβάνονται μέτρα προστασίας των τηλεπικοινωνιών και των Υπουργών και των κυβερνητικών στελεχών και στην Ελλάδα και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Κανείς δεν δικαιούται να είναι αφελής ούτε πολιτικά, ούτε κυριολεκτικά. Είπατε λίγο πριν ότι η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός δεν μπορούν να ξέρουν ποιοι είναι σε νόμιμη επισύνδεση, εκτός αν έχουν υπάρξει ευρήματα και έτσι ενημερωθούν από την APE. Όταν ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε από την APE για την παρακολούθηση του τηλεφώνου με νόμιμη επισύνδεση του κ. Ανδρουλάκη, ρώτησε και έμαθε αν υπάρχουν άλλα πολιτικά πρόσωπα τα οποία έχουν τεθεί σε νόμιμη επισύνδεση, διότι ο ίδιος είπε ότι θα επιθυμόσαμε διαφορετική πολιτική διαχείριση σε τέτοιες περιπτώσεις. Υσχύει ό,τι σας είπα προηγουμένως στην απάντηση μου. Πάνω σε αυτό, επειδή τότε το καλοκαίρι ο Πρωθυπουργός είχε πει πως η παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη ήταν νόμιμη, αλλά ήταν λάθος και ότι θα έπρεπε ουσιαστικά να είχε ενημερωθεί εσείς. Τώρα λέτε για πρόσωπα επίπεδου Υπουργικού Συμβουλίου και όπως ρώτησε ο συνάδελφος προηγουμένως, ότι ο Πρωθυπουργός δεν μπορεί να γνωρίζει εκτός εάν βρεθούν κάποια ευρήματα. Δεν έχει αλλάξει κάτι από τη διαδικασία στην οποία αναφερόταν το καλοκαίρι ο Πρωθυπουργός σε σχέση με την ενημερωσή του για τέτοιου είδους πρόσωπα. Αυτό που έχει αλλάξει από την υπόθεση του κ. Ανδρουλάκη και μετά είναι ότι βάλαμε και παραπάνω φίλτρο σ' ό,τι αφορά τη διαδικασία νόμιμης επισύνδεσης. Προσθέσαμε το δεύτερο εισαγγελία που είχε αφαιρεθεί από την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό το οποίο ισχύει είναι ότι θα φέρουμε πολύ σύντομα σε διαβούλευση μέχρι την Δετάρτη μια σειρά από παρεμβάσεις, εκτός από αυτά που συνδέονται με την απαγόρευση εμπορίας, κατοχής και διάθεσης των μονονικά κοβλολογισμικών και για τις νόμιμες επισυνδέσεις. Πολύ σημαντικές διαδικασίες που θα αυστηροποιήσουν πολύ τις διαδικασίες ό,τι αφορά τα πολιτικά πρόσωπα, αλλά αυτά έχουν να κάνουν με το από εδώ και μπρος. Η ερώτησή σας ήταν στο παρελθόν. Παραλαμβάνω αυτό που έχω πει πάρα πολλές φορές. Ο Πρωθυπουργός δεν είναι εκείνος που γνωρίζει ποια πρόσωπα μπαίνουν σε νόμιμη επισύνδεση από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Ο Πρωθυπουργός ενημερώνεται μόνο σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο έβριμμα. Σε εντελώς άλλο θέμα. Μετά από δύο εβδομάδες εφαρμογής του καλαδιού του νοικοκυριού, έχει κάνει η Κυβέρνηση κάποια αποτίμηση? Ποια είναι τα αποτελέσματα αν θα λέγατε ότι λειτουργεί και αν υπάρχουν σκέψεις για βελτίωση προς κάποια κατεύθυνση. Το δείγμα είναι επιθετικό. Με δεδομένο ότι παρουσιάσαμε στην προηγούμενη πέμπτη στοιχεία με βάση τα οποία σε πολλά προϊόντα υπήρχε μίωση των τιμών, σε άλλα προϊόντα οι τιμές ήταν σταθερές, δεν ανέβηκαν και μόνο σε δύο προϊόντα ανέβηκαν. Μέσα από το σύνολο των προϊόντων που ήταν στα καλάθια όλων των εταιρεών λιανικής, νομίζω ότι μπορούμε να αποτιμήσουμε θετικά την πρωτοβουλία αυτή. Επανελαμβάνω, είναι ένα ακόμη μέτρο στην κατεύθυνση αντιμετώπισης της ακρίβειας, κυρίως ό,τι αφορά την πληθουργία της αγοράς. Ξεκίνονται βελτιωτικές παρεμβάσεις, σε ό,τι έχει να κάνουν με τη σήμανση ή με την επάρκεια των προϊόντων που έχουν οι αλυσίδες σπερμάρκετς στα καλάθια της νοικοκυριάς και προχωράμε προς την κατεύθυνση αυτή. Και τι άλλα μέτρα σκέφτεστε ότι μπορούν να βοηθήσουν λίγο στο θέμα του πληθορισμού, της ακρίβειας κλπ. Τα μέτρα στήριξης και σε ό,τι αφορά τα μέτρα οικονομικής στήριξης, αυτά που ο πρωθυπουργός είπε στην διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης, ψηφίστηκαν και σταδιακά εφαρμόζονται. Όλα τα μέτρα που έχουν να κάνουν με τη σωστή λειτουργία της αγοράς, βρίσκονται σε εξέλιξη όλα τα μέτρα ενδυνάμωσης του εισοδήματος, είτε άμεσα είτε έμεσα, με τους λιγότερους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Η μάχη απέναντι στην ακρίβεια είναι μία μάχη που δίνεται σε όλα τα μέτωπα, προκειμένου να ελαίξιστωποιήσουμε το αποτύπωμα της εισαγόμενης ακρίβειας σε όλες τις φτυχές του οικονομικού βίου των πολιτών. Επειδή δεν το κατάλαβα πρόγραμμα Σαφής, μπορείτε να βεβαιώσετε ως κυβέρνηση ότι δεν έχει παρακολουθεί νόμιμα ο κ. Δένδιας ο υπουργός εξωτερικών για την πρώτη εβδομάδα μιλάγεται για κατασκοπία από το. Μπορείτε να βεβαιώσετε ότι δεν έχει παρακολουθεί νόμιμα ο κ. Χατζιδάκης ή ο κ. Γεραπετρίτης άνθρωποι που είστε δίπλα ακριβώς από τον πρωθυπουργό. Ευχαριστώ. Επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά. Ο τρόπος με τον οποίο υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο νόμιμα επί συνδέσεων στη χώρα δεν επιτρέπει στον πρωθυπουργό να γνωρίζει ποιος έχει και ποιος δεν έχει παρακολουθεί. Αυτά είναι ζητήματα τα οποία αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των μυστικών υπηρεσιών και της ΕΕΠ το θεσμικό πλαίσιο. Δεν υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι αυτά που έρχονται στο φως της δημοσιότητας έχουν συμβεί. Από την άλλη, ο πρωθυπουργός ενημερώνεται για τις νόμιμες επισενδέσεις μόνον εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένα ευρήματα. Κάτι το οποίο δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα, έτσι, για να μην έχουμε… Κύριε Πρόεδρε, την περασμένη εβδομάδα στην έντευξη του κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε τον ευδότητο το ντοκουμέτρο Κώστα Βαξεβάνη για εμπλοκή σε ροή ρωσικού χρήματος προς την πατρίδα μας. Οι Times του Λονδίνου δημοσιεύσαν την απόφαση την οποία αναφερόταν ο πρωθυπουργός της Αμερικανικής Δικαιοσύνης διαψεβδόντας κατηγορηματικά αυτούς τους ισχυρίσμους. Δεν υπήρχε αναφορά του κ. Βαξεβάνη. Θα προχωρήσει σε κάποια δημόσια αποκατάσταση της ψευδούς αναφοράς ο πρωθυπουργός? Δεν υπήρχε καμία ψευδής αναφορά. Τα γεγονότα έχουν ως εξής. Υπήρξε μια απόφαση άσκησης δίωξης του 2022 της Αμερικανικής Δικαιοσύνης για κίνηση ενός ποσού αν θυμάμαι κανά 10 εκατομμυρίων δολάρων μέσω ενός ροσοολιγάρχη και ενός στενούς συνεργάτη, ο οποίος στενός του συνεργάτης ειδικεύεται στις παραγωγές και στις δημιουργίες λιωπτικών σταθμών. Αυτός ο στενός του συνεργάτης, με τα 10 εκατομμύρια δηλαδή που χρηματοδοτήθηκε από το ροσοολιγάρχη, ήταν συνεργάτης ενός πλειοκτήτη, αναφέρεται αυτό, πολύ αναλυτικαστική απόφαση, και ο συνεργάτης και ο ολιγάρχης γίνεται αναφορά στον Έλληνα πλειοκτήτη, ο οποίος δημιούργησε το 2015 και 2016, αν θυμάμαι καλά, ένα δίκτυο σταθμών στην Ελλάδα, που διευθυντής ενημέρωσης ήταν ο κ. Βαξεβάνης. Δηλαδή ο άνθρωπος του ολιγάρχη με τα λεφτά από την τράπεζα που ασκήθηκε η δύο, που συμμεβάζει στην απόφαση του 2022, έφτιαξε με τον πλειοκτήτη αυτό το δίκτυο ενημέρωσης στην Ελλάδα, που διευθυντής ενημέρωσης ήταν ο κ. Βαξεβάνης. Δηλαδή ο κ. Βαξεβάνης εμπλέκεται στη δημιουργία του σταθμού αυτό με ρωσικά κεφάλαια. Τόσο απλά και τόσο κατανοητά και μάλιστα με τεκμήρια και στοιχεία. Επιμένεται δηλαδή στις συγχειρισμούς για εμπλοκή στη ρωή του ρωσικού χρήματος του εκδοτή? Επιμένω στις συγχειρισμούς με εμπλοκή του κ. Βαξεβάνης στη δημιουργία του τηλεοπτικού δικτύου με χρήματα ρώσου ολιγάρχη που έγινε στην Ελλάδα σε μια παρουσίαση μεγαλοπρεπή, την οποία συμμετείχαν και σειρά πολιτικών προσώπων εκείνη την περίοδο. Και νομίζω ότι μια πολύ απλή έρευνα θα δώσει τις απαντήσεις αυτές στον οποιοδήποτε κακόπιστο. Αν τα ονόματα που σας λέω είναι ή δεν είναι στην απόφαση άσκησης δίοξη του 2022, αν το όνομα αυτό συνδέεται με τον πλειοκτήτη που δημιούργησε τον σταθμό εδώ, εάν ο κ. Βαξεβάνης ήταν διευθυντής ενημέρωσης του τηλεοπτικού αυτό δικτύου που σημαίνει ότι εμπλέκεται στη δημιουργία τηλεοπτικού δικτύου με όλα τα υπόλοιπα που σας είπα. Συγγνώμη, πανερχόμαι, αλλά επειδή υπήρχαν και άλλα πρόσωπα που εργάζονταν στο ίδιο δίκτυο και πρόσωπα και από το κόμμα σας, οι παινιγμοί αφορούν και αυτά τα πρόσωπα. Νομίζω τώρα ότι, ας μην είμαστε αφιελείς, ο καθένας καταλαβαίνει ότι άλλη είναι η βαρύτητα ενός διευθυντή ενημέρωσης εκείνη την περίοδο, με εκείνη την περίοδο ατμόσφαιρα σε ένα τέτοιο είδους, πώς να το πω, τηλεοπτικό δίκτυο και οι άλλοι άλλοι εργαζομένοι. Είμαι ο πρώτος πρωός στη συνέντευξή του στον Αντένα την προηγούμενη Δευτέρα, αλλά θέλω να επανέλθω γιατί είδαμε και μέσα στο Σαββατοκύριακο δημοσιεύματα που κρατούν ψηλά τη σενναριολογία για έναν ενεχόμενο εκλογικό εφνηδιασμό μέσα στο επόμενο δίμηνο ή μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Και θέλω να ρωτήσω αν η περαιτέρωπόλωση στο πολιτικό σκηνικό θα αποτελέσει ένα παράγοντα που θα αλλάξει αυτήν την εξίσωση ή ο πολιτικός διάδρομος είναι καθαρός και πάμε απευθείας σε αυτό που ο κ. Μητσοτάκης έχει τονίσει, εκλογές στο τέλος τετραετίας. Δεν έχει αλλάξει τίποτα σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις εκλογές. Κύριε Πρόσωπε, προχθές, ρεπορτάς της Καθημερινής ανέφερε ότι συντελούνται παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε Αθήνα, Παρίσι και Βάσινγκτον, προκειμένου αν προκύψει υπηρεσιακή κυβέρνηση μετά τις πρώτες κάλπες να βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλες αεροναυτικές ασκήσεις, δεν έχει δημιουργήσει προβλήματα η Τουρκία στο Αιγαίο. Έχει υπόσταση αυτό το ρεπορτάς? Δεν έχω κάποιο σχόλιο να κάνω, δεν το γνωρίζω το ρεπορτάς, θα ενημερωθώ και σας πω, αλλά δεν έχω κάποιο σχόλιο να κάνω. Κύριε Πρόσωπε, προηγουμένως και αν κάνω λάθος διορθώστε μες στο συνάδελφο, είπατε ότι το νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει στον Πρωθυπουργό ή και στη κυβέρνηση να γνωρίζει εάν έχουν γίνει κάποιες νόμιμες επισυνδέσεις φαντάζομαι και σε πολιτικά πρόσωπα, αυτό εννοούσε, δηλαδή υπουργούς και άλλα πολιτικά πρόσωπα. Ταυτόχρονα είπατε ότι οι ενδείξεις που έχετε από τα δημοσιεύματα που έχουν βγει είναι ότι δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Μπορεί να έχει συμβεί νόμιμη επισύνδεση και να μην έχουν βρεθεί ευρήματα και να έχει πάει στο κάλαθο των ανχρηστών? Ήμουνα όσο περισσότερο σαφής μπορώ να είμαι και δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω σε συνεχόμενες αυτές ερωτήσεις. Το ξαναλέω για να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Το πλαίσιο των νόμιμων επισυνδέσεων διέπεται από μια σειρά κανονισμούς και νόμους διαχρονικά. Μέρος αυτών χρήζει βελτίωσης. Αναδείχτησαν μια σειρά αποστρεβλώσης και παθογένειες, τις οποίες η Κυβέρνησή μας με το νομοθετικό πλαίσιο που θα φέρει άμεσα θα αντιμετωπίσει σε ένα βαθμό νομίζω πολύ σημαντικό. Από εκεί και πέρα δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει ο Πρωθυπουργός ούτε κανένας μέσα στην Κυβέρνηση τη διαδικασία των νόμιμων επισυνδέσεων που δινεργεί η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών με τις διαδικασίες, τους περιορισμούς και τις προβλέψεις που έχει ο νόμος παρά μόνο εάν υπάρξουν ευρήματα τα οποία κρίνει η υπηρεσία ότι πρέπει να ενημερώσει τον Πρωθυπουργό ή εν πάση περιπτώσει αυτόν στο οποίο την αρμοδιότητα είναι κάθε φορά. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή είναι τώρα, αυτή ήταν και στο παρελθόν. Να θυμίσω άλλωστε ότι και στις παρακολουθήσεις νόμιμες επισυνδέσεις Υπουργών και Στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ παρά το γεγονός ότι ο κ. Τύπρας άλλα έλεγε στη Βουλή ήρθαν στο φως πολύ αργότερα. Ο σκοπός μας της Κυβέρνησης είναι με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα φέρουμε προς ψήφιση στη Βουλή το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, να αντιμετωπίσουμε μια σειρά αποστρευλώσης και παθογένειες που έχει το πλαίσιο αυτό διαχρονικά, να προχωρήσουμε στην καθολική απαγόρευση μπορείας, διάθεσης, χρήσης των κακόβλων λογισμικών στη χώρα και να συντονίσουμε ακόμη περισσότερο το πλαίσιο το νομοθετικό που υπάρχει στην Ελλάδα με αυτό που υπάρχει και σε άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι αφορά το θεσμό, το καθεστώς των νόμιμων επισυνδέσεων έτσι ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή εξορρόπιση ανάμεσα στο να κάνουν οι εθνικές αρχές ασφαλείας τη δουλειά τους έτσι όπως πρέπει να την κάνουν και βεβαίως να προστατεύονται θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών. Σε συνέχεια με αυτό που είπε ο Σινάιφος Αντωνόπουλος, επειδή ο πρωθυπουργός το καλοκαίρις είναι λύφτη εξαπήνης από τον κ. Κοντολέοντα, γιατί ο κ. Κοντολέοντα δεν είναι νημέρος όταν παρακολουθεί στον κ. Αντουλάκη, η κυβέρνηση τώρα πώς έχει εμπιστοσύνη ότι θα κάνει τη δουλειά της όσον αφορά τις νόμιμες επισυνδέσεις. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα παραπάνω. Είπα δύο πράγματα. Πρώτον από την αποκάλυψη της υπόθεσης του κ. Αντουλάκη και μετά η κυβέρνηση ήδη προέβη σε πολύ σημαντικές παρεμβάσεις πέραν της αντικατάστασης του διοικητή της ΕΕΠ και τα λοιπά στην προσθήκη δεύτερου φίλτρου εισαγγελέας ότι αφορά τις εγκρίσεις για τις νόμιμες επισυνδέσεις που είχε καταργηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ και δεύτερον ισχύουν αυτά που έχω δώσει σε όλες τις προηγούμενες απαντήσεις μου. Ένα συνολικό ερώτημα που δεν υπάρχει. Επειδή υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα, έχουν και τα νέα, το βήμα, το ντοκουμέντι, το εφημερίδα των συντακτών, το Inside Story από το οποίο ξεκίνησε και τα λοιπά και έχουν πολλές πτυχές αυτής της υπόθεσης. Δημοσιεύουν ανυπόστατα και χωρίς αποδείξεις στοιχεία. Τι νομίζω, ότι υπάρχει κάποιο κέντρο το οποίο συναρθρώνει εντελώς διαφορετικά και διαχαρόκλητα μέσα ενημέρωσης για να παρουσιάζει μια ψευδή υπόθεση. Νομίζω ότι δεν έχει ενδιαφέρον να πω τι νομίζω. Παρ' όλα αυτά για να μην θεωρηθεί ότι δεν θέλω να απαντήσω. Ας σας πω δύο πράγματα. Πρώτα απ' όλα σε τέτοιου σοβαρές περιπτώσεις δεν έχει νόημα τι νομίζει, τι πιστεύει κανείς. Στις συνταγμένες πολιτείες, τις δημοκρατίες, τα οργανωμένα κράτη, υπάρχουν αρχές και διαδικασίες που οφείλουν να αξιολογούν όλες αυτές τις πληροφορίες και να οδηγούν σε συμπεράσματα. Τι ξέρουμε? Ξέρουμε ότι κακόβουλα λογισμικά υπήρχαν στη χώρα ήδη από το 2017-2018. Αυτό είναι μια πραγματικότητα. Υπήρχε το πίγασος, νομίζω πρώτη φορά εντοπίστηκε στη χώρα το 2017-2018. Ξέρουμε ότι και στην Ελλάδα όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης υπήρχε το Predator και επιχειρήθηκε να παρακολουθηθούν ή παρακολούθηκαν ενδεχομένως τηλέφωνα πολιτών και δημόσια προσώπων στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Πολωνία, στην Ουγγαρία και στην Ελλάδα. Αυτό είναι μια πραγματικότητα. Απέναντι σε πραγματικότητα αυτή δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν έχει γίνει τίποτα. Οφείλουμε θεσμικά με τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας να ψάξουμε, να βρούμε την άκρη του νήματος, να τιμωρηθούν όσοι αποτόλμησαν κάτι τέτοιο σε βάρος συμπολιτών μας, να αποδοθούν οι ευθύνες όπου και εκεί που υπάρχουν και να βρούμε τρόπους έτσι ώστε να προστατευτούμε στο μέλλον απέναντι σε αυτού του είδους τις διαδικασίες. Και προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις η Κυβέρνηση έχει κινηθεί από την πρώτη στιγμή. Από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να μην υπογραμμίζουμε το γεγονός ότι εδώ σε μια υπόθεση, η οποία προφανώς και έχει ορισμένες πραγματικές διαστάσεις, επιχειρείται να δοθούν διαστάσεις άλλου τύπου. Δεν μπορούμε να μην αναδείξουμε το γεγονός ότι χωρίς στοιχεία, χωρίς τεκμήρια, χωρίς την οποιαδήποτε επιβεβαίωση, ο Πρωθυπουργός εμφανίζεται να είναι ο εγκέφαλος των παρακολουθήσεων στενών ακόμη και των πιο στενών τους συνεργατών, συζύγων, ηθοποιών και ούτω καθεξής. Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο δεν μπορούμε να μην αναδείξουμε, κυρίως όταν επαναλαμβάνω διοχετεύεται συνεχώς σε δώση στην ελληνική γνώμη χωρίς το παραμικρό τεκμήριο και η απάντηση είναι ότι δεν φέρνω το βάρος της τεκμηρίωσης, του ισχυρισμού ή της αποκάλυψης που κάνω εγώ, δηλαδή δημοσιογράφος, ερευνητής, εφημερία και ούτω καθεξής, αλλά σε καλό να το αποδείξεις εσύ που σε κατηγορώ. Η ελληνική δικαιοσύνη οφείλει ένα υπαρκτό πρόβλημα να το δει, να το αντιμετωπίσει, οφείλουμε όλοι να τη συνδράμουμε προς την κατεύθυνση αυτή, η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί προς την κατεύθυνση αυτή, αναρωτιέμαι αν το ίδιο κάνουν και όσοι επικαλούνται ότι έχουν στοιχεία και δεν τα προσκομίζουν στις αρμόδιες αρχές. Γιατί άραγε να προσκομίζουν στις αρμόδιες αρχές. Τώρα θα με κάνετε έναν τους υπερασπιστώτους συναδέλφους, αλλά παρουσιάζουμε στοιχεία όταν για παράδειγμα η εφημερίδα των συντακτών γράφει ας πούμε για ραντεβού που έγινε σε συγκεκριμένο ξενοδοχείο του Λονδίνου και στο οποίο ήταν ο κ. Λαβράνος και ο κ. Δημητριάδης και περιγράφει και τους διαλόγους, τι άλλο να κάνει. Έπρεπε να έχει κάνει παρακολούθηση κάποιος για να φέρει τα στοιχεία. Δημοσιογραφική έρευνα είναι. Φαντάζομαι και εκτιμώ ότι όλα τα στοιχεία της δημοσιογραφικής έρευνας και αυτής και κάθε άλλης δημοσιογραφικής έρευνας, η δικαιοσύνη που δουλεύει με τον τρόπο που πρέπει να δουλεύει ανεξάρτητη δικαιοσύνη, θα ταξιολογήσει και θα αποδώσει στον καθέναν αυτά που πρέπει να αποδώσει. Ευθύνες σε εκείνους που ενδεχομένως έκαναν παρόνομες πράξεις ή και σε εκείνους που επικαλούνται πράγματα που δεν είναι πραγματικά. Αυτό λέω. Και είναι πάρα πολύ καθαρό. Κι όσοι αυτό που λέμε δεν το αντιλαμβάνονται ή, πώς να το πω, συνειδητά το προσπερνούν, δεν προσφέρουν καλή υπηρεσία στη διαλέυκανση αυτής της υπόθεσης. Μπερδεύονται. Η Κυβέρνηση είναι η πρώτη που δεν θέλει να μείνει καμιά σκέα στην υπόθεση αυτή. Και η δικαιοσύνη θεσμικά είναι αυτή που οφείλει να ασχοληθεί, ασχολείται, θα αξιολογήσει επαναλαμβάνω όλα τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα για να φτάσουμε στην άκρη του νήμα τους. Έτσι γίνεται στις Ευρωπαϊκές Δημοκρατίες, έτσι γίνεται σε κάθε συνδεταγμένη πολιτεία. Διαφορετικά με το άκουσα, μου είπαν, υποθέτω, φαντάζομαι έγινε, δεν πρόκειται να βρεθεί άκρη ποτέ. Και με αυτό τον τρόπο, ωφελημένοι θα είναι οι όσοι έχουν στο μυαλό τους άλλα σενάρια και επιδιώκουνε μικροκομματική και μικροπολιτική εκμετάλλευση και εργαλειοποίηση της υπόθεσης αυτής, οι όσοι ενδεχομένως όντως έκαναν αυτού του είδους τις παράνομες πράξεις και μέσα από αυτή τη συνεχή διαδικασία σε δώσεις πληροφοριών, ατεκμηρίων και ισχυρισμών, οι οποίοι δεν συνοδεύονται από στοιχεία, επενδύουν στη σκότηση. Η κυβέρνηση επενδύει στη διαλέυκανση. Θέλει να μην μείνει καμία σκιά. Και η ελληνική δικαιοσύνη είναι ο τρόπος, το μέσο, ο τόπος, εντός εισαγωγικών, που αυτή η διαλέυκανση θα λάβει η χώρα. Συνεχώς για τεκμηρίωτα στοιχεία το είπε νωρίτερα και ο Σενέφος Ογκουτζάνης. Γιατί οι υπουργοί σας λοιπόν δεν κινούνται εναντίον των εφημερίδων και των εντύπων που τα δημοσιεύουν ποινικά. Έχουμε μία περίπτωση του κυρίου Γεωργιάδη, ο οποίος κινήθηκε εναντίον εκείνου που δημοσίευσε το όνομά του, κινήθηκε νομικά εναντίον του και του έβαλε μήνυση. Οι άλλοι υπουργοί σας γιατί δεν κινούνται, αφού είναι τεκμηρίωτα τα στοιχεία. Συμβατοκύρος Γεωργιάδης είδε κι είναι τελικά ο κάθε υπουργός έχει τον τρόπο με τον οποίο απαντά σε αυτά τα στοιχεία. Υπάρχουν οι δημόσιας τοποθετήσεις του κυρίου Χατζιδάκη, του κυρίου Δένδια για παράδειγμα, προς την κατεύθυνση αντίδρασης στα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, του κυρίου Σκέρτσου. Εντάξει, ευχαριστώ. |