: [♪ Μουσική Σήμερα λοιπόν θα ταξιδέψουμε με το τρένο της φαντασίας μας, που αλλού στο μαγικό κόσμο του βιβλίου μας. Πριν αρχίσουμε όμως το ταξίδι θα χρειαστούμε ένα τετράδιο, ένα μολύβι και μια γόμα. Θα μετρήσω μέχρι το 10 για να έχετε το χρόνο να τα βρείτε. Πάμε! Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οχτώ, εννέα, δέκα. Τα βρήκατε, είστε έτοιμοι. Να σας πω, κι αν δεν τα έχετε βρει όλα ή και τίποτα μη στεναχωριέστε, γιατί έχουμε τη φαντασία μας. Και τη φαντασία μας την έχουμε πάντα μαζί μας. Καθίστε λοιπόν άνετα στο κρεβάτι σας, στον καναπέ, στο χαλί με ένα μαξιλάρι και αρχίζουμε. Σήμερα λοιπόν θα θυμηθούμε τους ήρωες που κάνουν τις περισσότερες κανταλιές στο βιβλίο. Και ποιοι είναι αυτοί, είναι τα ζώα. Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με την Τιτίνα. Ποιον είδαμε στο τρένο, είδαμε την Τιτίνα, την κότα. Για να γράψουμε λοιπόν, Τιτίνα ή κότα, να βάλουμε και την ταινία. Τιτίνα είναι το όνομα, βάζω και εδώ πέρα το κόμμα για να πω ότι η Τιτίνα είναι κότα. Και αφού τελείωσα τη σκέψη μου, θα βάλω και μια ταινία. Για γράφτε λοιπόν κι εσείς τώρα στο τετράδιό σας, Τιτίνα ή κότα. Θα το αντιγράψετε από τον πίνακα. Θα μετρήσω μέχρι το 10. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Τέλεια. Ποιος είναι μαζί με την Τιτίνα στο τρένο. Φυσικά είναι ο Τωτός, ο Αετός. Γράφτε λοιπόν κι εσείς τώρα στο τετράδιό σας, μόνοι σας. Τοτός κόμμα, ο Αετός. Τελεία. Τοτός κόμμα, ο Αετός. Τελεία. Μετράω μέχρι το 15 τώρα. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. Τοτός ο Αετός. Τέλεια. Μετά ποιον άλλον συναντήσαμε. Ποιος ήταν αυτός που ήταν στην σακούλα με την άμμο, που τον έφερε η Μαρίνα και ο Άρης, θυμάστε? Ποιος ήταν? Ήταν ο Τάσος το σαλιγκάρι. Γράφετε λοιπόν κι εσείς τώρα στο τετράδιό σας. Τάσος το σαλιγκάρι. Μετράω εγώ μέχρι το 15. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. Τάσος το σαλιγκάρι. Πάμε να τον δούμε. Τσάκ! Να κι ο Τάσος ο σαλιγκάρι. Μετά στην παρέα ήρθε ένας παπαγάλος, που του αρέσουν τα σπόρια, τα καρύδια και τα ρόδια. Και ζει μαζί με την Ιωάννα και τον παππού της. Ποιος είναι? Είναι ο Ρέννος ο παπαγάλος. Για να λοιπόν γράψετε κι εσείς. Ρέννος ο παπαγάλος. Μετράω μέχρι το 15. Και επίσης θυμόμαστε, το πρώτο γράμμα στο όνομα είναι πάντα με κεφαλαίο. Πάμε! 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. Για να δούμε λοιπόν. Εμφανίζεται και ο Ρέννος ο παπαγάλος. Μετά ποιος ήρθε. Ποια είναι η γάτα που είναι ζυζάνιο και κάνει όλο σκανταλιές. Και πέφτει μέσα στο καζάνι με τη σοκολάτα. Είναι φυσικά η σοκολάτα, η γάτα. Γράφεται λοιπόν σοκολάτα, σοκολάτα, κόμμα, η γάτα. Γράφεται και στο τέλος την τελεία. Αρχίζω να μετράω μέχρι το 15. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. Για να εμφανιστεί η γάτα η σοκολάτα. Νάτη λοιπόν σοκολάτα η γάτα. Και τελευταίο στην παρέα, ποιος ήρθε? Ήρθε ένα δυνατό κουτάβι που δεν φοβάται το σκοτάδι. Ποιος είναι? Δεν είναι άλλος παρά ο Μολύβιος. Μολύβιος το κουτάβι. Γράφεται λοιπόν εσείς Μολύβιος κόμμα το κουτάβι. Τελεία. Αρχίζω να μετράω πάλι μέχρι το 15. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 και 15. Να λοιπόν και ο Μολύβιος το κουτάβι. Έτσι λοιπόν τώρα έχουμε όλους τους ήρωες ζώα, που κάνουν όλες τις κανταλιές μέσα στον κόσμο του βιβλίου μας. Τώρα λοιπόν όμως εγώ θα σας πω ένα μυστικό. Όταν διαβάζουμε μία ιστορία υπάρχουν μικρές ιστοριούλες μέσα σε αυτή τη μεγάλη ιστορία που διαβάζουμε. Έτσι λοιπόν και στην ιστορία του βιβλίου μας, γράμματα, λέξεις, ιστορίες, υπάρχουν μικρές μικρές ιστοριούλες που σιγά σιγά θα τις ανακαλύψουμε μαζί. Πάμε να ανακαλύψουμε την πρώτη μικρή ιστοριούλα. Έχουμε κάτι να μάθουμε. Πριν όμως θα δείξω την εικόνα, θυμάστε ένα σκουλικάκι που βγαίνει από το λάχανο, όταν η γάτα η σοκολάτα ρίχνει όλα τα λάχανα. Για να δούμε πώς το λένε αυτό το σκουλικάκι. Νάτηνε! Και μας ρωτάει πώς με λένε. Εδώ είναι όλα τα γραμματάκια ανακατεμένα. Εσείς θα τα βάλετε στη σειρά και θα δείτε πώς λένε το σκουλικάκι. Έχει όμως μία μικρή παγιδούλα, έτσι, για να το κάνουμε λίγο πιο δύσκολο. Θυμόμαστε ότι το πρώτο γράμμα στο όνομα είναι πάντα κεφαλαίο, μεγάλο. Οπότε εσείς θα το γράψετε κεφαλαίο. Θα σας αφήσω να μετρήσω μέχρι το 15. Για να έχετε το χρόνο να το γράψετε στο τετράδιό σας. Αρχίζω. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οχτώ, εννέα, δέκα, έντεκα, δώβεκα, δεκατρία, δεκατέσσερα, δεκαπέντε. Δεκαπέντε. Το βρήκατε? Για να δούμε. Είστε έτοιμοι? Όχι τόσο. Για να δω, γιατί τώρα είναι ακόμα λίγο πιο δύσκολο. Τι μας λέει το σκουλικάκι? Γράψε στο όνομά μου το π στη θέση του λι και θα μάθεις τι μου αρέσει. Το ξαναδιαβάζω. Γράψε στο όνομά μου το π στη θέση του λι και θα μάθεις τι μου αρέσει. Στο όνομα λοιπόν που βρήκατε, στη θέση του λι, θα γράψετε το π. Πάλι σας αφήνω λίγο χρόνο και πάλι θα μετρήσω μέχρι το δεκαπέντε. Αρχίζω. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οχτώ, εννέα, δέκα, έντεκα, δώδεκα, δεκατρία, δεκατέσσερα, δεκατέσσερα, δέκαπέντε. Το βρήκαμε. Γυρίζω. Τσακ! Α, να λοιπόν το μυστικό. Είμαι η Λίτσα και μου αρέσει της μαμάς μου η πίτσα. Είμαι σίγουρη ότι και σε σας αρέσει η πίτσα που φτιάχνει η μαμά. Αυτό λοιπόν ήταν η μικρή ιστοριούλα που ανακαλύψαμε. Αλλά πάμε να δούμε όμως και τι κάνουνε πλέον τα άλλα ζωάκια. Τι να κάνει άραγε ο Μολύβιος. Τι θα έχει σκαρφιστεί να κάνει. Για να δούμε. Ο Μολύβιος λοιπόν έχει αποφασίσει να γίνει συγγραφέας. Και γράφει στο ημερολόγιό του. Μπέρδεψε όμως το ο, το όμικρο, και το ο, το ω. Για να τον βοηθήσουμε να τα γράψει σωστά. Για να δούμε όμως πρώτα-πρώτα τι έχει γράψει. Τη Δευτέρα τρώω παγωτό. Την Τρίτη πίνω γάλα. Την Τερτάρτη διαβάζω ένα βιβλίο. Την Πέμπτη γράφω ένα πείμα. Την Παρασκευή ζωγραφίζω ένα πλοίο που ταξιδεύει και το φουγάρο του βγάζει καπνούς. Το Σάββατο παίζω κουτσό. Την Κυριακή παίζω όλη μέρα με το ρένω. Για να θυμηθούμε και εμείς πότε γράφουμε το ω και πότε γράφουμε το όμικρο. Εγώ τρέχω. Εγώ ποτίζω. Εγώ βλέπω. Όταν λοιπόν οι λεξούλες είναι ζευγαράκι με το εγώ, έχουν μπροστά το εγώ και μου δείχνουν ότι κάτι κάνω, πάντοτε αυτό το ω γράφεται με το ω. Πάμε τώρα να δούμε το άλλο το ω, το στρογγυλό, το ομικρόν. Για να δούμε. Αυτές τώρα έχουν αρχηγό μπροστά το το. Το τετράδιο. Για να δούμε. Το τετράδιο. Μάλλον θα το γράψω διαφορετικά. Το παράφυρο που βλέπω τώρα εγώ εδώ. Και που βρίσκομαι εγώ τώρα. Βρίσκομαι σε ένα σχολείο, το σχολείο. Άρα λοιπόν οι λέξεις που έχουν μπροστά το το, που είναι ο αρχηγός, στο τέλος γράφουν με αυτό το ω, το στρογγυλό. Για λοιπόν να έχετε στον νου σας το εγώ τρέχω, εγώ ποτίζω, εγώ βλέπω, το τετράδιο, το παράθυρο, το σχολείο και να βοηθήσουμε τον Μουλύβιο να ξεμπερδέψει το ω και το ομικρό. Σας αφήνω τώρα να το δείτε κάποσα λεπτά και θα μετρήσω τώρα μέχρι το 20. Αρχίζω. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Για να δούμε είστε καλοί ψαράδες. Τη Δευτέρα τρώω παγωτό, την Τρίτη πίνω γάλα, την Δετάρτη διαβάζω ένα βιβλίο, την Πέμπτη γράφω ένα ποίημα, την Παρασκευή ζωγραφίζω ένα πλοίο που ταξιδεύει και το φουγάρο του βγάζει καπνούς, το Σάββατο παίζω κουτσό, την Κυριακή παίζω όλη μέρα με τον Ρέννο. Τι λέτε τα καταφέρατε, ψαρέψατε. Να σας πω όμως τώρα κάτι. Λέει ότι την Κυριακή παίζει με τον Ρέννο ο Μολύβιος. Θέλετε να δούμε τι παιχνίδι έχουν επινοήσει, έχουν σκεφτεί δηλαδή, να παίξουν. Πάμε να δούμε. Ρέννο παίζουμε κρυφτό, να βρούμε τις λέξεις που έχουν μπουκεντού. Φύγαμε Μολύβιε. Λοιπόν, εδώ την προσοχή σας. Κρύβονται λέξεις που έχουν μπουκεντού. Για πάμε να τις βρούμε, να τις ψαρέψουμε. Μετρήσω πάλι μέχρι το 20. Και σας αφήνω να τις βρείτε τις λέξεις και να τις γράψετε στο τετράδιό σας. Αρχίζω το μέτρημα. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Άντε να μετρήσω και άλλα 5. 1, 2, 3, 4, 5. Φτάσαμε στα 25. Έτοιμοι? Για να τις βρούμε. 1, 2, 3. Τσάπ! Τις βρήκατε? Για να τις διαβάσετε. Μετρήσω μέχρι το 10. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Για να δούμε λοιπόν, λέξεις από μπου που κρύβονται. Μπαούλο, καμπανάκι, λάμπα, μπάλα, μπισκότο. Λέξεις από ντου. Μανταρίνη, δουλάπα, δόντι, δέντρο, λιοντάρι. Αυτό λοιπόν το παιχνίδι που κρύβονται οι λέξεις λέγεται κρυπτόλεξο. Βάλω το μαύρο. Κρυπτόλεξο. Και να σας πω, εδώ μπορείτε κι εσείς να παίξετε κρυπτόλεξο. Και να βρείτε λέξεις που έχουν στου και τσου. Σταφύλι, Στεφάνι, Κάστανο, Τσου, Τσατζάρα. Παπούτσι, Τσάι και άλλα πολλά. Μπορείτε λοιπόν κι εσείς να δημιουργήσετε το δικό σας κρυπτόλεξο, με ό,τι λέξεις θέλετε και να παίξετε με τους φίλους σας, με τον παπά σας, τη μαμά σας και τα αδέρφια σας. Αγαπητά μου παιδιά, το ταξίδι μας στον κόσμο του βιβλίου τελείωσε. Ελπίζω να περάσατε ωραία. Γεια σας! |