Διαλέξη 11 / Διάλεξη 11 / σύντομη περιγραφή

σύντομη περιγραφή: Οι κατηγορίες του αρχηγού μπορούν να αντιδράσουν, σε ένα μάθημα χημίας δεν μπορείς να μη μιλήσεις για τις χημικές αντιδράσεις Οι χημικές αντιδράσεις τώρα πρέπει κάπως να τα χρησιμοποιηθούν, είναι μια ανθρώπινη προδιάθεση αυτό το πράγμα Φυσικά οι χημικές αντιδράσεις μπορούν να τα χ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Ακριβός Περικλής (Αναπληρωτής Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Χημείας / Διδακτική της Χημείας
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά-Παρόμοια Διανομή
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=fcc68002
Απομαγνητοφώνηση
σύντομη περιγραφή: Οι κατηγορίες του αρχηγού μπορούν να αντιδράσουν, σε ένα μάθημα χημίας δεν μπορείς να μη μιλήσεις για τις χημικές αντιδράσεις Οι χημικές αντιδράσεις τώρα πρέπει κάπως να τα χρησιμοποιηθούν, είναι μια ανθρώπινη προδιάθεση αυτό το πράγμα Φυσικά οι χημικές αντιδράσεις μπορούν να τα χρησιμοποιηθούν όποιο πρόβλημα θέλει ο καθένας Θα μπορούσαμε να μιλάμε για τις αντιδράσεις μεταξύ αέριων, μεταξύ υβρών, για τις αντιδράσεις στις οποίες προτείνουν κίτρινα, βάσινα ή κόκκινα προϊόντα και τα σχετικά Όμως, αφού στη χημία μαθαίνουμε ότι για να γίνει μια αντίδραση πρέπει τουλάχιστον ένας χημικός δεσμός να καταγηθεί και τουλάχιστον ένας χημικός δεσμός να συμμαχιστεί Πιο χρήσιμο θα ήταν να περιγράψουμε τις χημικές αντιδράσεις και να τις ομορφήσουμε με ένα δεύτερο σπετήριο. Έχουμε, λοιπόν, γενικές κατηγορίες χημικών αντιδράσεων που ονομάζουμε Αντιδράσεις της σύνθεσης, αντιδράσεις της διάστασης και αντιδράσεις της αντικατάστησης. Στις αντιδράσεις της σύνθεσης το οποίο πραγματοποιείται είναι ανάμιξη δύο ή περισσότερος ομάδων Και στην πορεία της αντιδράσης προκύπτει ένα σώμα που περιέχει, ας το πούμε έτσι, τα αντιδράσεις. Συνθετικά είναι δηλαδή να πάρουμε το α και το β και να τα ενώσουμε με τα ταξίδιες και να συμμαθήσει ένα σώμα αβ. Θα δούμε τώρα ένα παράδειγμα τέτοια σύνθεση. Συνταξή φύου και συνδύου. Εδώ έχουμε βάλει σε δύο τριπμαστικού σωτίνες από μια μικρή ποσότητα συντήρων, είναι αυτή η σκούρη μαύρο-χόκκι και μια πλήκτη ποσότητα από θείο, είναι αυτή η κίτρινη ποσότητα. Σε ένα τρίτο σωτίνα έχουμε συμπατήσει ένα μύγμα από σύνθερο και θείο. Θα ανακατώσαμε καλά κατά, έτσι από μακριά δούμε την εντύπωση ενός μύγματος, ενός σώματος, που έχει γρύζους κόκκους από κοντά, όπου μπορεί να φανεί ότι υπάρχουν κίτρινοι κόκκιοι. Θα προσπαθήσουμε τώρα να θερμάζουμε το μύγμα αυτό, ελπίζοντας να συμπατήσει κάποιο χρονό. Προσοχήζουμε ο σωτίνας να έχει μια σύνθηκη πλήση, ως ώστε αν προκύπτει κάποιο αέριο, αυτόν έχει δρόμο για να ανέβει στο χαλό, ώστε ο πιο ψυχρός αέρας που βρίσκεται πάνω από το σωτίνα να μπορέσει να μπει μέσα στο σωτίνα. Εδώ παρακολουθούμε ότι κάτι φαίνεται μακροσκοπικά να συμβαίνει. Έχει γίνει αυτό που λέμε ερηθροπήρωση του μύματος. Βλέπουμε την ένδειξη πως κάτι πραγματοποιείται εκεί. Έτσι μια αντίδραση. Μόλις η άκρη του σωτίνα ερηθροπηρώθηκε σταματήσαμε την θέρμαση. Βλέπουμε όμως ότι αυτό το κόκκινο εν προχρώμα συνεχίζει και προχωράει προς τα πάνω. Αυτό σημαίνει ότι η θερμόνιτα που παράγει την αντίδραση είναι ικανοί, θα τη συνεχίσει και μέχρι εκείνη την πραγματοποιήρωση. Ελπίζουμε πρώτα τη διαδικασία αυτή να έχουμε συμφθέσει το θυοκοσύνθρο. Εδώ θα πραγματοποιήσουμε μια αντίδραση διάστασης. Έχουμε βάλει μία αποσότητα από στερεό χλωρικό κάλλιο σε ένα δοκιμαστικό σωτίνα. Έτσι είναι άσπρο κρύσταλλι. Θα επιχείρησουμε να το θερμάνουμε για να δούμε τι θα παρατηρήσουμε. Φυσικά κάτι που μπορεί να συγκεκριθεί κάποιος είναι ότι κάθε στερεό σώμα μπορεί σε κάποια θερμοκρασία να λιώσει. Όχι πιθαμόν να δούμε λοιπόν ότι η διαδικασία στροφιά αυτό το χλωρικό κάλλιο θα λιώσει. Τώρα έχουμε την αίσθηση ότι υπάρχουν εκεί κρύσταλλι. Σε λίγο λοιπόν μπορεί να αρχίσει αυτή η κρύσταλλι να εξαφανίστηται και να δημιουργείται ένα υγρό σώμα. Και εδώ ο σωλήνας έχει μία κλίση που δεν περιμένει καταχώρυφος. Ούτως ώστε αν σχηματίζεται κάποιο έργο να έχει τρόπο διαφυγής στις ανώστερα. Από τον θόρυβο ακούγονται κάποιες διαδικασίες να παρακοτοποιούνται. Πιθανότατα αυτός που κρατάει το σωλήνα στο χέρι του καταλαβαίνει ότι πλέον το λιγό μεταβαίνει στην υγρή φάση. Αυτό πρέπει να είναι εμφανές σιγά σιγά και από τους παρακτηριντές όπως εμείς θα συνεχίσουμε και μετά από το σημείο που φαίνεται να έχει λιώσει το ειδικό μας να συνεχίσουμε την θέμα. Δύο διαδικασίες κάθε σώμα το οποίο διδρύω μπορεί σε κάποια θερμοκρασία να εξαιρεθεί. Εδώ λοιπόν αντιληφθήκαμε το συμπατισμό κάποιων θησαγήδων. Μπορεί λοιπόν κάποιος να υποθέσει ότι το φλωρικό καλειό αφού πρώτα είπε ότι σε τώρα εξαγερνώνεται. Και κάνουμε αυτό πέρα το αστείο, ας το πούμε, τέστα αυτή την αστεία αποκοιμή. Ένα ξεναλάκι το οποίο μόλις καίγεται μπαίνει μέσα στο σωλήνα και μας δίνει αυτή την εικόνα. Τι καταλαβαίνετε εσείς από αυτή την εικόνα. Ότι γίνεται κάποια αντίδραση με το ξενάλακι μέσα στο δοκιμαστικό και έχουμε κάποια που παράχει οξυγόνο γιατί έχουμε συντήρηση της κάψης. Έχουμε συντήρηση της κάψης, το ξενάλακι εκεί που είναι περίπτουστησμένο ξανάβει. Τι ξέρουμε εμείς. Ένα σώμα το οποίο συντήρηται η κάψη χωρίς του ιαγγένου και του οξυγόνου. Άρα τι μπορείτε να υποθέσετε για την αντίδραση του βίντεο μέσα στο σωλήνα. Ότι αυτές τις αντίδρασεις δεν είναι χωρορικοκάλια τα οποία ο αφοκορταγιός είναι τώρα εξαιρώνεται, τα παράχει οξυγόνο. Αυτή η διαδικασία που έχουμε είναι ταυτοποίηση. Δηλαδή δίνουμε μία ταυτότητα σε αυτό το υγικό το οποίο είμαστε. Τώρα πια αφού έχουμε ταυτοποίηση και τα προβλήμα, μπορούμε να πάμε να γράψουμε τη χημική εξίσωση που περιγράφεται αυτό το όνομα. Τα αφοποίηση όμως κάναμε στην 50' και εκεί απλώς λιώσανε, ας το πούμε μαζί, σύνδελο και θείο. Έτσι εδώ μπορώ να σας το ξέρετε. Έτυχε, βρήκατε τη θερμοκρασία που το θείο γιώνει, έκλεισε, περιέκτησε μέσα του πυρισκόκου στο θύμου, δεν λιωσήκε τένα ολόμιμμα από σύνδελο και θείο, μόνο που τώρα αυτά τελειωμένα. Τι ήθελα να πει για αυτό. Πρέπει να το πείσουμε. Πρέπει να το πείσουμε. Πρέπει να κάνουμε μια αντίδραση που θα δείξουμε ότι είναι κάποιο προϊόν, κάποιο πυρισκόκου. Η θεωρία μας λέει ότι ένα προϊόν, μια αντίδραση, προφανώς θα πρέπει να έχει τουλάχιστον κάποια θυσική ή χημική ιδιότητα διαφορετική από κάποια πυρισκόκου τα σώματα. Εμείς, λοιπόν, αυτό που θα κάνουμε θα προσθέσουμε μια ποσότητα από ειδρυπωρικό οξύμι σε κάποια από τα πυρισκόκου τα σώματα. Με βένει να ρουφήξω. Η παρατήρηση είναι ότι το θείο κολυμπάει πολύ ωραία στο ειδρυπωρικό οξύμι. Αν το καταλάβατε καλά θα μπορεί να ανακαταβηθήσει. Στο σωλινάνι με το σίβυρο, εσείς που είστε κοντά, πρέπει να έχετε κάποιες χεισαλίδες να συμμαθείτε. Που σημαίνει κάποια αντίδραση θα πραγματοποιείται εκεί. Κάτι, τι σημαίνει. Αν θέλετε να κάνετε τώρα και μια μικρή προσχόρηση από το ειδρυπωρικό οξύμι, στο σωλινάνι με το υποτιθέμενο θείο μου σίβυρο. Αυτό σημαίνει ότι έχει γίνει κάτι το οποίο δεν έγινε στις προηγούμενες περιτώσεις. Έχω μια αντίδραση διαφορετική. Δηλαδή, στην φορεία αυτής εδώ πέρα της διεργασίας, πραγματοποιήσαμε και μια αντίδραση αντικατάστασης. Εκεί που προσδέσανε ιδραφορικό οξύμι στο σίβυρο, πραγματοποιήσαμε την αντίδραση αντικατάστασης. Σχηματίσαμε ειδρυπωρικό σίβυρο και οι χεισαλίδες που είδαμε ήταν αέριο και μόνο που ευλογήθηκε. Ωστόσο, ας πούμε και μια ωραία, εχθαρή αντίδραση διπλής αντικατάστασης. Βλέπουμε εδώ ένα διάλειμμα ειδρυπωρικαλίου και ένα διάλειμμα αθρομολύβου. Έτσι, και από εδώ έκανε μια σύγχρια την παρατήρηση. Όχι μόνο σχηματίζεται ένα ίσημα, αλλά σχηματίζεται και ένα προβατηστό ίσημα. Αυτό το διάλειμμα δεν ήταν άθρωπο. Είδατε λοιπόν, λοιπόν, ότι κάποια αντίδραση πραγματοποιήθηκε και η αντίδραση αυτή σχηματίζει έναν διστυάλικο προϊόν. Αυτό το κέντρο του. Αν το δύο σώμα τα δύναμη διπλούσαν μεταξύ τους, το χώρο στο εξακούδι που σε βλέπουμε, ένα κοινό άθρωπο διάλειμμα.