: [♪ Μουσική Ταυτόχρονα, με την ελληνική νοηματική γλώσσα. Το μάθημα, πάλι, είναι για κοφούς και βαρύκογους μαθητές, αλλά μπορείτε να το παρακολουθήσετε όλοι. Ελάτε, λοιπόν, να κάνουμε μαθηματικά, πρώτης δημοτικού, αριθμούς από το 0 μέχρι το 10. Το 10. Είναι το ίδιο. Τι να πω 10 και να δείξω τι να κάνω 10. Είναι το ίδιο πράγμα. Τους αριθμούς από το 0 μέχρι τους 10 θα τους γράψουμε. Θα τους διαβάσουμε, αλλά δεν θα κάνουμε μόνο μάθημα. Θα παίξουμε κιόλας με τους αριθμούς, γιατί οι αριθμοί είναι παιχνίδι. Και στο τέλος θα χρησιμοποιήσουμε και λίγο τη γλώσσα, η οποία θα μας βοηθήσει για να κάνουμε τα μαθηματικά μας ακόμα πιο ευχάριστα. Εγώ θα γράψω τώρα στον πίνακα τους αριθμούς από το 0 μέχρι το 10, για να τους διαβάσουμε μετά. Μηδέν, τίποτα. Είναι ο αριθμός μηδέν. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, επτά, οχτώ, εννιά, δέκα. Είναι ο αριθμός 8, ο αριθμός 9 και ο αριθμός 10. Και 10 είναι το σωστό, αλλά και 10 μπορούμε να το δείξουμε. Πάμε να το πούμε άλλη μία φορά. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Ξέρετε τι θέλω τώρα να κάνετε. Θέλω να πάτε στο δωμάτιό σας γρήγορα-γρήγορα. Όπα, όπα, μη βιάζεστείτε και πέστε και χτυπήσετε. Να πάτε στο δωμάτιό σας και να φέρετε ένα μαρκαδόρο. Ό,τι χρώμα θέλετε εσείς, εγώ έχω το μαύρο. Τι θα κάνουμε, θα κάνουμε τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10. Για πηγαίνετε και μέχρι να το βρείτε και να έρθετε, και εγώ θα αρχίσω να γράφω. 1, 2, 3, 4, 5. Μπράβο, καθίστε κάτω. Ξέρω ότι είναι δύσκολο, δεν μπορείτε να το γράψετε μόνοι σας. Φωνάξτε λοιπόν, μαμά, μπαμπά, κάποιος μεγαλύτερος αδερφός έρθει να σας βοηθήσει να γράψουμε τους αριθμούς. Εγώ είμαι πιο μεγάλος και τα καταφέρνω. Εσείς φωνάξτε. Μπράβο, μαμά, ήρθες. Μπράβο, μπαμπά. Βοηθάτε, ωραία. 7, 8, 9, 10. Εγώ τα κατάφερα. Εσείς, για να σηκώσουμε τα δάχτυλά μας πάνω. Για να δω τα δικά σας δάχτυλα. Μπράβο, μαμά, μπαμπά, κάνετε καλή δουλειά. Μπράβο, παιδιά. Πάμε να δούμε τους αριθμούς. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Πού είναι το μηδέν? Το μηδέν δεν έχει τίποτα. Πρέπει να το θυμάστε καλά. Ότι το μηδέν είναι το ίδιο με το τίποτα. Θέλετε να ανεβούμε και μία φορά τους αριθμούς, από το μηδέν μέχρι να φτάσουμε στο δέκα. Αρχίζουμε. Μηδέν. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Μπράβο, παιδιά. Μπράβο, τα καταφέρατε. Τώρα μπορείτε να γυρίσετε πίσω. Να κατεβούμε δηλαδή από το δέκα, που είμαστε ψηλά και να φτάσουμε κάτω στο μηδέν. Πάμε να αρχίσουμε. Με βοηθάτε. Θέλω τη βοήθειά σας. Ναι, αρχίζουμε. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Τίποτα. Το μηδέν είναι το ίδιο με το τίποτα. Δεν έχω δάχτυλα. Λέω 1 και δείχνω 1 δάχτυλο. Λέω 2 και δείχνω 2 δάχτυλα. Όταν λέω μηδέν, δεν δείχνω τίποτα. Δεν υπάρχουν δάχτυλα στο μηδέν. Να το θυμάστε καλά. Το μηδέν είναι το ίδιο με το τίποτα. Πάμε τώρα να ξεχωρίσουμε και να θυμηθούμε λίγο τους αριθμούς. Πάμε. Πριν πάμε, όμως, θα τους γράψω σε μία σειρά πάνω-πάνω. Για να τους βλέπετε. Κοιτάξτε! 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Είστε έτοιμοι να αρχίσετε το παιχνίδι? Είστε έτοιμοι? Αρχίσουμε! Ωραία! Παίρνω το ζάρι μου και το πετάω. Τι έφερα... Τέσσερα! 1, 2, 3, 4. Για ελάτε να με βοηθήσετε. Πού είναι ο αριθμός 4, για να μετρήσουμε. 0, 1, 2, 3, 4. Να τος ο αριθμός 4! Πάμε να βάλουμε τις κουκίδες. 1, 2, 3, 4. Συνεχίζουμε! 2, 1, 2. Ποιος είναι ο αριθμός 2, παιδιά μου? 0, 1, 2. 1, 2. Μπράβο σας! Σας αρέσει το παιχνίδι, ε? Μπορείτε να το κάνετε κι εσείς στο σπίτι. Να κάθεστε δηλαδή μαζί με τα αδέρφια σας, να ρίχνετε το ζάρι και να αναγνωρίζετε τους αριθμούς. Εδώ μας έτυχε ο αριθμός 5. 1, 2, 3, 4, 5. Πάμε να δούμε ποιος είναι ο αριθμός 5. 0, 1, 2, 3, 4, 5. Επειδή έχουμε ένα ζάρι, οι αριθμοί μας είναι μέχρι το 6. Θέλετε να δοκιμάσουμε να παίξουμε κάνοντας ταυτόχρονα και πρόσθεση. Τι εννοώ, προσέξτε! Πάλι 5. 1, 2, 3, 4, 5. Και πριν πάλι τον αριθμό 5 έφερα. 0, 1, 2, 3, 4, 5. Πέντε και... Έφερα πιο μεγάλο αριθμό. Εμείς είπαμε μέχρι το 10 σήμερα. Πέντε. Πάλι 5. Πέντε και πέντε, παιδιά μου, πόσο κάνει! Για να μετρήσουμε. Το ένα το χέρι. 1, 2, 3, 4, 5. Και 1, 2, 3, 4, 5. Πέντε και πέντε. Όλο μαζί μας κάνει 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Πάρα πολύ ωραία! Μας κάνει 10. 5 και 5 ίσον 10. Συνεχίζουμε το παιχνίδι μας με την πρόσθεση. Ο αριθμός 2. 0, 1, 2. 2 και... Τι άλλο θα μας τύχει να δούμε... Πάλι 2. Το είδατε εσείς, ορίστε. Αυτός είναι πολύ εύκολος, έτσι. 2 και 2 κάνει 2 και 2. Όλο μαζί. Πες μου, σε βλέπω. 4. Μπράβο! 2 και 2 μου κάνει 4. Για να συνεχίσουμε. Πάλι 2. 2 και... 5. Μας έτυχε ο αριθμός 5. Κοιτάζω και πίσω. Για να μην τυχαίνουν συνέχεια οι ίδιοι αριθμοί, να είναι διαφορετικοί, να έχουμε επικοιλία, για να κάνουμε πολλές προσθέσεις. 2 και 5. Για να δούμε καλά, παιδιά. Στο ένα το χέρι σηκώνω 1, 2 δάκτυλα. Στο άλλο το χέρι σηκώνω 5 δάκτυλα. 1, 2, 3, 4, 5. 2 και 5. Όλα μαζί μου κάνουν... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Μπράβο! Μου κάνουν 7. Πάρα πολύ ωραία! Σας άρεσε, βλέπω το παιχνιδάκι, σηκώνετε τα δάκτυλα. Πάμε να συνεχίσουμε. 4. Να το αριθμός 4. 1, 2, 3, 4. 4 και... 6. 4 και 6. Στο ένα χέρι σηκώνουμε 4 δάκτυλα. Στο άλλο χέρι σηκώνουμε 6 δάκτυλα. Όλα μαζί 4. Και 6 ίσον... Πες μου 10. Μπράβο σου! 10! 4 και 6 μου κάνει 10. Για να ρίξουμε άλλο 1. Αυτό βγήκε απ' έξω. Είναι ζωηρό. Δεν είναι σαν κι εσάς που είστε καλά, παιδιά. 4 και... 1. Δεν πειράζει. Να ρωτήσω ποιος είναι ο αριθμός 1. Για να δούμε. 0, 1. Πάρα πολύ ωραία! Νάτος! Πάμε λοιπόν να σηκώσουμε στο ένα χέρι... 4 δάκτυλα. Και στο άλλο χέρι... 1 δάκτυλο. 4 και... 1. Όλα μαζί. 1, 2, 3, 4, 5. 5 δάκτυλα, παιδιά. Πάρα πολύ ωραία! Για να σας ρωτήσω κάτι. Στην πρώτη πρόσθεση... βρήκαμε ότι 5 και 5 κάνει 10. Ποιος είναι ο αριθμός 10. Για ελάτε να το μετρήσουμε. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Ο αριθμός 10. Πόσες κουκίδες θα βάλω. Πόσες τελίτσες μαύρες. 10 σωστά. Πάμε! 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Πολύ ωραία! Συνεχίζουμε. 2 και 2. Μου κάνει 4. Ποιος είναι ο αριθμός 4. Τον έχουμε βρει. 4. 2 και 5. Μου κάνει 7. Ποιος είναι ο αριθμός 7. Για να μετρήσουμε. Για ελάτε. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Μπράβο παιδιά μου. Μπράβο σας. Είστε πάρα πολύ καλοί. 4 και 6. Μου κάνει 10. Το 10 το έχουμε βρει πάλι. Ορίστε. 10 κουκίδες. 4 και 1. Μου κάνει 5. Ποιος είναι ο αριθμός 5. Τον έχουμε βρει κι αυτόν πάλι. Ορίστε. 5 κουκίδες. Πριν θυμάστε που σας είπα ότι τα μαθήματα συνεργάζονται. Εδώ τώρα θα χρειαστούμε τη βοήθεια της γλώσσας. Και τι εννοώ μπερδεύεστε. Μην μπερδεύεστε καθόλου. Αν σας ρωτήσω στη νοηματική. Στη νοηματική. Η λέξη σπίτι. Πώς είναι. Μπράβο. Για δείξε μου. Σπίτι. Για να το γράψουμε λοιπόν. Σπίτι. Πολύ ωραία. Η λέξη σπίτι στη νοηματική είναι σπίτι. Και ρωτάω τώρα. Πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ στο πρώτο χέρι. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε δάχτυλα. Πολύ ωραία. Πέντε. Και στο άλλο χέρι. Πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε. Πάρα πολύ ωραία. Πέντε και πέντε παιδιά μου. Πόσο κάνει πέντε και πέντε. Όλα μαζί. Μην κοιτάτε, το έχουμε βρει. Δέκα κάνεις σωστά. Αν και σε είδα, κοίταξες. Δεν πειράζει. Δέκα. Πέντε και πέντε μου κάνει δέκα. Για σκεφτείτε κι εσείς άλλη λέξη. Για σκεφτείτε, για σκεφτείτε. Άλλη λέξη. Μπράβο. Σχολείο. Πολύ ωραία η λέξη σου. Σχολείο. Σχολείο. Έχουμε τη λέξη σχολείο. Στο ένα χέρι πόσα δάχτυλα χρησιμοποιούμε? Δύο. Στο άλλο χέρι πόσα δάχτυλα χρησιμοποιούμε? Πάλι δύο. Και δύο. Τώρα όμως εδώ σας πρόλαβα για να μην το δει κανένας. Δύο και δύο. Όλο μαζί τέσσερα. Πολύ ωραία. Δύο και δύο μου κάνει τέσσερα. Για να σκεφτείτε άλλη λέξη. Είδατε πώς συνεργάζονται τα δύο μαθήματα, και η γλώσσα και τα μαθηματικά. Δεν χρειάζεται να τα φοβόμαστε. Αν τα δούμε με καλό μάτι θα μας δουν και αυτά και θα μας αγαπήσουν. Για να σκεφτώ κι εγώ, να σκεφτώ κι εγώ, να σκεφτώ άλλη λέξη. Απρίλειος. Απρίλειος. Στο ένα χέρι χρησιμοποιώ πόσα? Πάλι πέντε. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε. Απρίλειος. Πέντε δάχτυλα. Και στο άλλο χέρι πόσα δάχτυλα? Πάλι πέντε. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε. Πέντε και πέντε, όλα μαζί δέκα. Το μάθετε τώρα πια, τόσες φορές που το βρήκαμε. Πέντε και πέντε, ίσον δέκα. Τώρα μου ήρθε άλλο νόημα. Για να δούμε πού θα το γράψω. Θα το γράψω εδώ. Λέξη από το μήνα αυγουστο. Αυγουστος. Αυγουστος. Πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ στο ένα χέρι? Για να μετρήσουμε. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε. Πολύ ωραία. Πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ στο άλλο χέρι? Δύο. Πάρα πολύ ωραία. Πέντε και δύο όλα μαζί μου κάνουν... Εφτά. Πάρα πολύ ωραία. Πέντε και δύο μου κάνουν εφτά. Και μαθαίνουμε και τη λέξη αυγουστος για όσους την έχουν ξεχάσει από τους μήνες. Ξέρετε εσείς. Άλλη λέξη. Για να σκεφτούμε, για να σκεφτούμε. Εμένα μου ήρθε δευτέρα. Δευτέρα. Κοιτάξτε. Στο ένα το χέρι πόσα χρησιμοποιώ? Τίποτα. Θυμάστε? Μηδέν. Το μηδέν είναι το ίδιο με το τίποτα. Μηδέν. Και στο άλλο χέρι πόσα χρησιμοποιώ? Δύο. Ένα, δύο. Δευτέρα. Μηδέν και δύο. Δηλαδή δύο και τίποτα. Δύο και τίποτα. Δύο και μηδέν. Ίσον δύο. Μπράβο καλά μου παιδιά. Δύο κάνει. Πάρα πολύ ωραία. Ξέρετε ποια άλλη λέξη μου ήρθε. Εδώ η πόλη που μένουμε. Αθήνα. Στο ένα χέρι πόσα χρησιμοποιώ? Πέντε δάχτυλα. Και στο άλλο χέρι πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ? Ένα. Αθήνα. Πέντε και ένα. Πέντε και ένα. Όλα μαζί έξι. Μπράβο σας. Έξι. Για σκεφτείτε κι εσείς άλλη λέξη. Να σας πω εγώ μία λέξη που στην κοινότητα των κοφών και των βαρύκων ατόμων την ξέρουν όλοι και τα τελευταία χρόνια την έχουν μάθει και πάρα πολύ ακούοντες. Και γενικώς είναι μία λέξη την οποία την έχουμε όλη ανάγκη και είναι η καλύτερη λέξη της ελληνικής γλώσσας. Αγάπη. Στο ένα χέρι πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ? Ένα, δύο, τρία. Τρία. Και στο άλλο χέρι πόσα δάχτυλα χρησιμοποιώ? Τίποτα. Αγάπη. Τρία και μηδέν. Συγγνώμη, έκανα κι εγώ λάθος. Τρία και μηδέν, τρία και μηδέν ίσον τρία και τίποτα ίσον όλα μαζί τρία. Μπράβο. Καλά μου παιδιά, εδώ το μάθημα μας τέλειωσε. Θέλω να πιστεύω ότι σήμερα σας βοήθησα λίγο να ξεκαθαρίσουμε τους αριθμούς από το μηδέν μέχρι το δέκα. Μπορείτε τώρα πια και να τους ανεβαίνετε από το μηδέν μέχρι το δέκα και να τους κατεβαίνετε χωρίς να κοιτάτε, να τους διαβάζετε, να τους αναγνωρίζετε και να παίζετε μαζί τους. Σας ευχαριστώ που με είδατε. Καλή συνέχεια! |