: Καταρχήν να πω ότι είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί πραγματικά σήμερα εγκαινιάζομαι μια σχολική δομή που έλειπε από την πόλη μας, γενικότερα από τον ΟΜΟ μας και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό όταν ανοίγεις μια σχολική δομή. Να πω ότι από την πρώτη στιγμή που τέθηκε το έτοιμα από τη δευτεροβάθημα εκπαίδεση, εμείς το αγκαλιάσαμε και κάναμε ό,τι ήταν δυνατόν. Θυμίζω ότι στην τεληδιάσκεψη που είχαμε για την Παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ το δεκεύριο μήνα που ήταν παρούσα με τεληδιάσκεψη και η Υφυπουργός Παιδείας τότε, η Σοφία Ζαχαράκια, αλλά και ο Πρόεδρος του Σκέδε, ο Δημήτρης του Παπαστεργείου και όλοι οι άλλοι φορείς, τότε δεσμεύτηκαν ως κυβέρνηση ότι θα τρέξουν το ζήτημα έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσει αυτό το σχολείο. Έκτοτε έγιναν διάφορα δημοτικά συμβούλια γι' αυτό το σκοπό και στα τρεις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ομόφωνα όλο το Δημοτικό Συμβουλείο ενέκρινε το έτοιμα και τη διαδικασία για να μπορέσουμε να λειτουργήσει αυτό το σχολείο. Και μόλις συνδρύθηκε αυτό το σχολείο και εκεί θέλω να ευχαριστήσω και τον Υφυπουργό και Βολυφτιάτα τον Γιώργο Τσίλιο, αλλά και την Υπουργό Τινίκη και την Κεραμέως που ενέκριναν την ίδρυση του Υδικού Σχολείου. Εμείς ως Δημοτική Αρχή, μιας και είμαστε υπεύθυνοι για τις υποδομές των σχολείων, τρέξαμε αμέσως και με διαδικασίες πάρα πολύ γρήγορες. Σε δέκα μέρες καταφέραμε να κάνουμε τις απαραίτητες συντηρήσεις και διαρρυθμίσεις των ηθουσών για να μπορέσουμε να είμαστε έτοιμοι. Το ζήτημα είναι το εξής, ότι εδώ δούλεψαν πάρα πολλοί άνθρωποι, και οι υπηρεσίες και οι συνεργάτες μου και θέλω να τους ευχαριστήσω. Και να ευχαριστήσουμε και την Επιτροπή από την Περιφοριακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης που ήρθε και αξιολόγησε σε διάφορους χώρους και έκραινε ως κατάλληλο αυτόν τον χώρο εδώ στα Τεχνικά Λίκια για να μπορέσει να λειτουργήσει αυτό το σχολείο. Και θέλω και να ευχαριστήσω και τη σχολική κοινότητα εδώ του Τεχνικού Λιγίου, του Διευθυντή και τους Καθηγητές και όλα τα παιδιά που αγκάλιασαν αυτή την προσπάθεια για να φιλοξενήσουν αυτά τα παιδιά εδώ. Για να μπορέσουμε να τα βγάλουμε από το σπίτι, να μπορέσουν να κοινωνικοποιηθούν, να εκπαιδευτούν και να διαδραγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και εμείς δεν σταματάμε εκεί ως Δήμος Αρτέων. Ήδη είμαστε στην τελική φάση ολοκλήρωσης του ειδικού νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου στο Γλυκόριζο μέσα από το ΕΣΠΑ. Είναι ένα κόσμο που πραγματικά κατασκευάζεται στο Γλυκόριζο για να λειτουργήσουμε τη νέα σχολική χρονιά. Είμαστε και το έχουμε εξαγγείλει και το δουλεύουμε να κάνουμε ένα δεύτερο ΓΔΑΠΜΑΙΑ στο Δήμο Αρτέων. Και πέρα από τις υποδομές που έχουμε κάνει κατά καιρούς της ράμπεσα ΜΑΙΑ στα σχολεία, τις προσβάσεις στα πεζοδρόμια, τώρα έχουμε απογράψει σύμβαση για το σχέδιο αστικής προσβασιμότητας για να μπορέσουμε να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων και πρέπει να κλείσουμε με το ζήτημα της δύο θεμάτων ακόμη, το ένα που έγινε και αφορά το καινούργιο πρισίγρανο λεωφορείο που εξοπλίστηκε η δικαιδά και βοηθέ πάρα πολύ αυτά τα παιδιά, αλλά και ένας στόχος στο νέο ΕΣΠΑ είναι να κάνουμε μια παιδική χαρά ΑΜΑΙΑ. Ήδη την έχουμε χοροθετήσει στο τρίγωνο, ήδη έχουμε κάνει τη μελέτη και αναμένουμε στο καινούργιο πρόγραμμα το ΕΣΠΑ να μπορέσουμε να την χρηματοδοτήσουμε για να την υλοποιήσουμε και παράλληλα είμαστε εδώ για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό τρόπο για τα παιδιά μας και όλα τα παιδιά που είναι στα σχολεία μας να περνάνε πολύ όμορφα και δημιουργικά στο χώρο αυτό, να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς που κάνουν το μάθημά τους στα σχολεία και να βοηθήσουμε όλα τα παιδιά γιατί μέσα από τα παιδιά μας γίνεται καλύτε η ΕΣΠΑ στην πόλη μας ξεκίνησε, θα βρούμε την περπατησία όλοι μαζί, τα ελλείψεις που υπάρχουν θα τις αποκαταστήσουμε και όλοι μαζί θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο τα παιδιά αυτά και τις οικογένειες των παιδιών αυτών. Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για όλους εμάς διότι έχουμε τη χαρά να πραγματοποιούνται τα εγγένεια του ειδικού ενιαίου επαγγελματικού γυμνασίου-λυκείου της Άρτας. Ένα θεσμός που χρειάστηκε μια προσπάθεια δύο ετών για να καταφέρουμε να λειτουργήσει και να λειτουργεί βέβαια από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Η δημιουργία του συγκεκριμένου σχολείου είναι απ' τη απόδειξη δύο πραγμάτων. Πρώτον, ότι τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται τη συμπαράσταση της πολιτείας και της εκπαίδευσης και χρειάζονται να έχουν τα δικά τους προγράμματα, ότως ώστε να μπορούν ισότιμα να σταθούν στη ζωή και στην κοινωνία, να συνεχίσουν την εκπαίδευση και μετά το λύκειο και να προχωρήσουν σε επόμενη φάση και στην επαγγελματική αποκατάσταση. Είναι όμως και μια απ' τη απόδειξη της πολιτείας ότι βρίσκεται δίπλα στις οικογένειες αυτών των παιδιών, βρίσκεται δίπλα στα εγκυρολεξία σε αυτά τα παιδιά, τους παρέχει και την λικοτεχνική υποδομή, αλλά και το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό που γνωρίζει και μπορεί να βοηθήσει αυτά τα παιδιά να πάρουν τα εφόδια και την γνώση την οποία έχουν ανάγκη και χρειάζονται. Θέλω να επισημάνω το εξής, ότι με προσωπική παρέμβαση και την υποστήριξη της Υπουργού Παιδείας, της κυρίας Νίκη Κεραμέως, και την ευχαριστώ για αυτό, είχαμε ενώ υπήρχε αρνητική εισήγηση από τις υπηρεσίες του Υπουργείου, την κατάληξη, να το πάρει πάνω της και να ιδρυθεί το συγκεκριμένο σχολείο στην Άρτα. Ένα σχολείο που καλύπτει το νομό Άρτας, μέρος του νομού Ιωαννίνων, την Μπρέβεζα και ένα μέρος του νομού Ετολοκαρανίας. Διότι στην Ήπειρο έχουμε μόνο δύο τέτοια σχολεία, ένα εδώ τώρα στην Άρτα και ένα που είχε ιδρυθεί λίγο πιο παλιά στα Γιάννενα. Θέλω λοιπόν να δώσω μια υπόσχεση, ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα στις ανάγκες αυτών των μαθητών, θα υποστηρίζουμε όλες τις δράσεις με τις οποίες θα ενσωματωθούν μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά στο σχολικό συγκρότημα του ΕΠΑΛ Άρτας, ότως ώστε εδώ να καταστεί το δεύτερο σπίτι τους και θα είμαστε δίπλα σε όλα τα επίπεδα να τους υποστηρίξουμε και να ευχηθώ να μακρομερεύσει το σχολείο, να σταθεί, να έχει πολύ περισσότερους μαθητές, πολύ μεγαλύτερους, πιο πολλούς εκπαιδευτικούς και έτσι να προχωρήσουμε σε μια κοινωνία συνοχής, σε μια κοινωνία προόδου που όλοι τη θέλουμε. Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί επιτέφθηκε ένας πολύ σημαντικός σκοπός. Η ύδρυση ενός νέου σχολείου, ενός σχολείου που αφορά μαθητές με γενικότερες μαθησιαϊκές δυσκολίες και τους δίνει τη δυνατότητα μέσω της ειδικής εκπαίδευσης να αποκτήσουν ένα σημαντικό εφόδιο στη ζωή τους και να διεκδικήσουν την επαγγελματική τους διαδρομή, βελτιώνοντας έτσι τη ζωή τους. Χρειαστήκαμε προσπάθειες δύο χρόνων για να ιδρυθεί το συγκεκριμένο σχολείο. Επίπονες προσπάθειες συνεχείς, αλλά τελικά ευωδόθηκαν προς όφελος της εκπαίδευσης των παιδιών μας και της κοινωνίας της Άρτας. Στην προσπάθειά μας αυτή, μας στήριξαν η Δημοτική Αρχή, η οποία συνεργάστηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφήμων, ο κ. Στήλιος, ο οποίος προώθησε στο Υπουργείο Παιδείας και συντώνησε τις ενέργειες και τις διαδικασίες, ο Πρόεδρος του Κιαδασσία Άρτας με την επιστημονική του υποστήριξη, ο κ. Ευαγγέλου, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, ο οποίος με ρίμνηση για την λειτουργικότητα, εξοπλισμό, διαμόρφωση των χώρων και προπαντός ο κ. Ψωμάς, διευθυντής του ΕΠΑΛ, με τη συνεργωρία του να συστεγαστεί το ΕΝΑΓΙΛ στο χώρο του Πρώτου ΕΠΑΛ. Η ενιαία εκπαίδευση δίνει δικαιώματα σε όλα τα παιδιά να πετύχουν τους μαθησιακούς τους στόχους, να έχουν πρόσβαση στη γνώση και στην πληροφορία, να μπορούν να επιλέξουν από τις επιλογές που παρέχει το πρόγραμμα σπουδών και το εκπαιδευτικό σύστημα, να διαμορφώσουν την επαγγελματική τους διαδρομή, να διεκδικήσουν το μέλλον τους και τα όνειρά τους. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση απευθύνεται ξεχωριστά σε κάθε μαθητή ο οποίος έχει συγκεκριμένες ανάγκες και προσπαθεί να τις καλύψει. Οφείλουμε να αγκαλιάσουμε όλα τα παιδιά. Αυτή είναι η πρόκληση και ο σκοπός της εκπαίδευσης. Ευχαριστούμε θερμά τους συνεργάτες μας, την διευθύντρια του ΕΕΓΛΑΡΤΑΣ, το ειδικό επιστημονικό προσωπικό, το εκπαιδευτικό προσωπικό και προπαντός ως κόρη Νοφθαλμού έχουμε τα παιδιά μας, στα οποία θα είμαστε συνέχεια δίπλα να τα φροντίζουμε, να τα αγαπάμε και να τα στηρίζουμε. Είναι μια πολύ μεγάλη μέρα σήμερα για την τοπική μας κοινωνία. Βρισκόμαστε εδώ στους χώρους του ΕΠΑΛ, όπου εγγενιάσαμε το καινούργιο ενέο ειδικό επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο της Άρτας. Και είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι εδώ θα έρχονται μαθητές με ειδικά χαρίσματα, θα έλεγα εγώ, οι οποίοι παλεύουν πολύ περισσότερο από συνομιλίκους τους μαθητές, προκειμένου να κατορθώσουν να γίνουν χρήσιμοι στην κοινωνία αξιοποιώντας τα ειδικά χαρίσματά τους. Θέλω και από αυτή εδώ τη θέση να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν προκειμένου να έρθουμε σε αυτήν την ευχάριστη μέρα για την Άρτα και να επισημάνω, ίσως να το είπαν και οι προλαλήσατες εμμού, ότι για την περιοχή της Υπείρου είναι από το δεύτερο, νομίζω, ειδικό επαγγελματικό ενιαίο Γυμνάσιο Λίκιο που υπάρχει και καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι αυτό διότι ενδεχομένως θα φιλοξενηθούν και παιδιά από άλλες περιοχές της Υπείρου, τα οποία θα βολεύονται εδώ συγκοινωνιακά προκειμένου να αξιοποιούν τα χαρίσματά τους και να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία και να αισθάνονται και αυτοί και οι δικοί τους άνθρωποι μια ασφάλεια για το μέλλον. Και πάλι ευχαριστούμε βεβαίως και το δικό σας το κανάλι που καλύπτει όλες αυτές τις προοδευτικές εκδηλώσεις της τοπικής μας κοινωνίας και με την ευκαιρία καλές γιορτές. Καλά Χριστώ Γέννα. Το σχολείο μας είναι ενιαίο, ειδικό, επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λίκιο. Λοιπόν, το πρόγραμμα σπουδών εν συντομία αποτελείται από 4 χρόνια στο Γυμνάσιο, 4 τάξεις του Γυμνασίου και ο λόγος είναι ότι για τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες διευρύνεται, δηλαδή ό,τι κάνουν στο κανονικό Γυμνάσιο στα 3 χρόνια εμείς εδώ το προσφέρουμε σε 4 χρόνια απλά με λιγότερες ώρες μαθήματος κάθε μέρα και αντίστοιχα είναι τα 4 χρόνια για το ΕΠΑΛ, ό,τι αντιστοιχία δηλαδή υπάρχει στο ΕΠΑΛ, γίνεται σε εμάς εδώ στις 4 τάξεις του Λικίου. Γι' αυτό είπα μου ότι είναι ειδικό επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λίκειο. Τώρα, τα παιδιά μας είναι 10 τον αριθμό, είναι παιδιά που βρίσκονται στη 1η Γυμνασίου, στη 2η Γυμνασίου, στην 3η Γυμνασίου και στην 1η Λικίου μέχρι στιγμής. Έχουμε ξεκινήσει ήδη μαζί με τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας Άρτας τις διαδικασίες για να εδιερθεί το ΜΕΑΣ αντίστοιχος των ειδικοτήτων του ΕΠΑΛ. Τώρα, από άποψη το τι προσφέρουμε, τα παιδιά ολοκληρώνοντας τα 4 χρόνια του Γυμνασίου παίρνουν ισότιμο απολητήριο Γυμνασίου και μετά στα επόμενα 4 χρόνια παίρνουν ισότιμο πτυχίο ΕΠΑΛ κάποιας ειδικότητας μαζί με το απολητήριο. Έτσι, αυτή είναι η λογική και το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου του δικού μας. Τώρα, απευθυνόμαστε σε παιδιά με ιππιανοτική στέρηση, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και με μαθησιακές δυσκολίες. Όλα αυτά γίνονται βέβαια μετά την αξιολόγηση των μαθητών από το κεδασί. Υπάρχει ολόκληρη διαδικασία για να γραφτούν τα παιδιά εδώ. Το πιο σημαντικό μας είναι να ενημερωθούν οι οικογένειες και ο λαός εδώ της πόλης μας και όχι μόνο και του νομού, γιατί έχουμε παιδιά που ήταν πριν στο Γυμνάσιο Βουργαρελίου. Φιλοξενούμε παιδί που έρχεται από την Πρέβεζα, γιατί στην Πρέβεζα δεν υπάρχει νέοι υγείοι. Στη περιοχή δεν υπάρχει, έτσι ακριβώς. Βλέπετε, έχουμε κάνει ένα μεγάλο αγώνα να στηρίξουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή και με αναπηρία, για να μπορέσουν αυτά τα παιδιά να έχουν αργότερα επαγγελματικά δικαιώματα και να έχουν, αυτό που λέγαν οι παλιοί, ένα χαρτί, ένα πολιτήριο γυμνασίου και κατεπέκταση μετά ένα πολιτήριο Λυκείου, για να μπορέσουν μετά να δικδικήσουν κάποιες θέσεις, ανάλογα με τις προσωπικές δυνατότητες που έχει ο καθένας, και να ξέρετε ότι σε διαγωνισμού στο ΑΣΕΠ, τα παιδιά που έχουν απολητήρια από το νεογήλι, τη γυμνασία ή τη Λυκείο, προηγούνται στην διαδικασία επιλογής, έτσι, ανάλογα με τα μόρια που έχουν, με τους βαθμούς που έχουν από το πτυχίο τους και από τα απολητήρια τους. Τώρα, είπαμε ότι είναι 10 μαθητές, οι καθηγητές μας είναι 10, που οι περισσότεροι είναι ειδικής αγωγής και κάποιοι συναδελφοί, επειδή ακόμα είναι μικρά τα τμήματα, ο λιγομελή, έρχονται με τη διαδικασία της συμπλήρωσης υποχρετικού οραρίου από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση Άρτας. Δεν έχουμε πολλά κενά για σήμερα, αλλά από φέτος θα γίνει σιγά σιγά η διαδικασία, έτσι θα προβλέψουμε να υπάρχουν περισσότερες θέσεις για την επόμενη σχολική χρονιά. Έχει γίνει μια αρχή, εμείς λειτουργούμε εδώ από τις αρχές Οκτώβρη, δηλαδή στήθηκε το σχολείο στο χρόνο ΔΕΤ. Οφείλω να ομολογήσω ότι σε όλο αυτό το στήσιμο, από πλευράς κτιριακών θεμάτων βοήθησε ο Δήμος Αρτέων, ο δήμαρχος προσωπικά ο κ. Τσιρογιάννης, αλλά και η αντιδήμαρχη παιδείας ο προηγούμενος ο κ. Ευαγγέλου και ο Τωρινός με την αλλαγή που έγινε ο κ. Φύκας. Εννοείται ότι η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει ασχοληθεί με όλο το διοικητικό και υπηρεσιακό και παιδαγωγικό κομμάτι, σε συνεργασία με το κεδασί. Και εδώ σίγουρα η πιο σημαντική για μας βοήθεια ήταν η διάθεση των χώρων από το ΕΠΑΛ. Σε συνεργασία με το Εργαστηριακό Κέντρο που μας έχουν ανοίξει τις πόρτες τους σε όλους τους εργαστηριακούς χώρους, στις αίθουσες και ότι πραγματικά τα παιδιά μας αγκαλιάζουν με αγάπη. Κάθε μέρα γίνεται και ένα βήμα. Ένα βήμα τη φορά, λιθαράκι λιθαράκι, θα χτιστεί και θα πάρει πραγματικά τη θέση που αρμόζει η δικιάγωγη στην περιοχή μας ή το έχουμε ανάγκη. Αυτό όμως που κάνω έκλειση είναι, όποιοι γονείς, όποιες οικογένειες φοβούνται ότι τα παιδάκια τους εσχολεύονται στο σχολείο. Βλέπουν ότι κάπου κάτι δεν νιώθουν καλά, ότι τους δυσκολεύει. Να ρωτήσουν τους δασκάλους τους, ακόμη και στα δημοτικά στην πρωτοβάθμια, υπάρχει ενημέρωση. Να γνωρίζουν, να έρθουν σε επαφή με το κεδασί, να γίνει μια αξιολόγηση των μαθητών, να διαγνωστούν οι μαθησιακές δυσκολίες, ώστε και εμείς να μπορέσουμε όσο πιο έγκαιρα γίνεται, να το ενσωματώσουμε στην ειδική αγωγή, από όποιο πόστο κι αν χρειάζεται, έτσι ώστε τα παιδάκια αυτά να πάρουν ένα καλύτερο δρόμο. Γιατί δυστυχώς, όταν ένας μαθητής αντιμετωπίζει δυσκολίες, καταλαβαίνουν ότι μετά αυτό έχει και ψυχολογικές επιπτώσεις. Και τα παιδάκια αυτά μπορεί να βγάζουν θυμό, να βγάζουν κάποια τύπου επιθοτικότητα, μια άρνηση, και ο λόγος είναι ποιος, ότι δεν μπορούν να εκφράσουν ότι εγώ κυρία δυσκολεύομαι, δεν καταλαβαίνω το μάθημα, ενώ εδώ είμαστε οικογενειακά, έτσι δεν χάνονται τα παιδιά στο πλήθος των μεγάλων τμήματων στα κανονικά σχολεία, και εδώ έχουμε τον καθηγητή πάνω από το κεφάλι τους και προσαρμόζουμε το επίπεδο της γνώσης στο γνωστικό επίπεδο και στο νοητικό επίπεδο των μαθητών μας. Αυτή είναι η ουσία. |