: Πολλές φωτογραφίες που ελπίζω να μη σας κουράσουν, θα σας πω μια πχυχή από τη συνολική λειτουργία της Δημοτικής Βουλιοθήκης που προσπαθούμε να προωθήσουμε την κυλεναγμασία, τα λογοτεχνικά πρωινά. Βέβαια από τι είπε ο κύριος Νικολάου και τον ευχαριστώ πάρα πολύ, διοργανώμε διάφορες εκδηλώσεις και προσπαθούμε να αναπτύξουμε την φιλαναγγροσία και να τραβήξουμε μοντά, όσον το δυνατόν, τα παιδιά και τους νέους στην Βουλιοθήκη. Από τι αντιλαμβάνουμε όλοι προσπαθούμε, εσάς και οι υπόλοιποι σε αυτό το σημείο προσπαθείτε πάρα πολύ και η παρουσίασή μου είναι λειτουργίες εκδηλώσεις της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Τροβόλου που αποσκοπούν στην ανάπτυξη της φιλαναγγροσίας. Η Βιβλιοθήκη μας λειτουργεί καθημερινά από τις δευτερό μέχρι μεμπτι από τις δέκα το πρωί μέχρι τις πεντέμισι έξι παραδεδεύτερον το απόγευμα, παρασκευή είναι οχτώμισι με δύο και τώρα γίνεται μια προσπάθεια από και μετά τις τρεις μέχρι τις πεντέμισι και Σαββατορ δέκα με μία και δύο με πέντε. Βέβαια εδώ από την γνωρίζω αγαπητός Παναγιώτης έχω κάνει αγώνες για τους άνερους βιβλιοθικονόμους αλλά δεν εισαγούστηκα αυτόν ίσως είναι θέμα το οποίο θα συζητήσουμε άλλη φορά. Από τι είδατε η βιβλιοθήκη με δουλεύει και εδώ στο τακενισμένο κτίριο είναι εδώ στο Αρχιεπισκόπου Κυπριανού 34 στο Στροβόλου. Εδώ θα σας δείξουμε και θα παρουσιάσουμε και ορισμένες φωτογραφίες από την παλιά μας βιβλιοθήκη από το χώρο της παλιάς βιβλιοθήκης. Το ιστορικό είναι η δημοτική βιβλιοθήκη που πρώτα λειτούργησε το 1993. Συνάχιστον λειτουργούσε ως αναγνωστήριο και ένα χρόνο αργότερα δηλαδή από το 1994 λειτούργησε ως δανειστική βιβλιοθήκη. Το γεγονός που χαιρετίστηκε είναι από τους δημότες με μεγάλο εξοσιασμό. Από τον Ιούνιο του 2014 η δημοτική βιβλιοθήκη στεγάζεται στα νέα αναπαθυσμισμένα κτίρια. Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι η δημοτική βιβλιοθήκη διαθέτει 30.511 βιβλίες σε μια περιφέρεια 20.000 οικογενειών, 14 δημοτικών σχολείων και νέα γυμνασίων και ηλικίων. Οι δημότητες ανέρχονται σε 5.481 άτομα. Ο δανεισμός παυξάνεται συνεχώς. Κάθε μέλος μπορεί να δανειστεί τρία βιβλία για 15 μέρες και η εγγραφή γίνεται χωρίς την οικονομική επιβάριση του νέου μέλους της βιβλιοθήκης. Η βιβλιοθήκη έχει μηχανογραφική, βέβαια μας έχουν ένα ποσοστό βιβλίων αλλά πιστεύουν σιγά σιγά να το μηχανογραφήσουμε. Διαθέτουμε ελεκτρονικούς υπολογιστές και τώρα στον καινούργιο χτίριο, τόσο εξεχωρισμένος στο τμήμα πολυμέσεων αλλά και πάνω στο τμήμα νηλίκων και επίσης φωτογραφική μηχανή για χρήση είναι από τα μέλη της βιβλιοθήκης μας. Η βιβλιοθήκη μας διαθέτει και βιβλία από δωρεές ατόμων που επιθυμούν να πρωτιστεί η βιβλιοθήκη. Η στόχη που τέθηκαν είναι αρκετά φιλόδοξη, πρόθεση συνεχής βελτίωσης και ανεβάσης της ποιότητας και της πολιτισμικής μας ταυτότητας. Άμεση είναι η συνεργασία ανάμεσα στον Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Στροβόλου και τη διεύθυνση της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και για την επίτευξη των δυνατόν πιο υψηλών στόχων, υλοποιήσιντους σε ικανομητικά επίπεδα. Στόχος οι χρήσεις βιβλιοθήκης από τους μαθητές και τις οικογένειές τους να μην είναι περιορισμένοι. Βιβλιοθήκη είναι θεωρήδιος πολιτιστικών, πνευματικών και εκπαιδευτικών κέντρων. Στοχεύει να λειτουργήσει ως πνευματικός πόλος πριν συγκεκριμένο προγραμματισμό. Εδώ σας γίνεται μια παρουσίαση του εξωτερικού χώρου της νέας μας βιβλιοθήκης, η οποία στεγάζεται στο πολιτιστικό κέντρο, όπως ονομάζεται τώρα των απαλαιωμένων χτίριων που έχετε δει και είναι μέρος του πολιτιστικού κέντρου. Στην βιβλιοθήκη μας υπάρχει η λεκτονική υποοδομή, με πρόσβαση στο διαδίκτυο και στον πλούτον των δεδομένων χωριών που αυτό παρέχει, πρόσβαση σε δίκτυο της συνεργαζόμενων βιβλιοθικών και στους καταλόγους των δικών τους συλλογών για σκοπούς αναζήτησης πηγών και βιβλίων, πρόσβαση σε διεθνείς επιστημονικές βάσεις δεδομένων άρθρων, εκδόσια βιβλίων, ειδομενιών και κάθες άλλης μορφής εντικού υλικού, τη δυνατότητα στους μαθητές που δεν διαθέτουν λεκτονικούς υπολογιστές στο σπίτι και πρόσβαση στο διαδίκτυο να εκτελούν εγκατήκων εργασίας τους και τις εξειδηγευμένες εργασίες τους εργαθέτους των σχολείων, τη δυνατότητα σεριμόδους τους προβόλους που δεν έχουν πρόσβαση σε λεκτονικών υπολογιστή, διεκπεριώνουν εργασίες όπως την αντιμασία επιστολών, εγγράφων, την επικοινωνία μέσω λεκτονικού ταχυτρομείου, την άμεση επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο online με κυβερνητικές, δημοτικές, τραπεζικές και άλλες υπηρεσίες. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς η βιβλιοθήκη μας οργανώνει εκδήλωση στην οποία συμμετέχουν παιδιά όλων των σχολείων που πήραν μέρα στα λογοτεχνικά πρωινά, καθώς και όλοι οι συγγραφείς που επισκέφτηκαν στην βιβλιοθήκη και συνομίλησαν με πέτα παιδιά. Οργανώνονται διαλέξεις και ομιλίες με διάφορους ομιλητές πάνω σε σύγχρονα πνευματικά θέματα σε συνεργασία με την Βιβλιογραφική Εταιρεία Κύπρου, τον Κυπριακό Συνδεδμοπαιδικού Νεανικού Βιβλίου, την ΚΕΒΕΠ και άλλους φορείς. Παρουσία σημείων εκδόσια σε συνεργασία με τον ομιλοφύλο Δηματικές Βιβλιοθήκης Τροβόλου, βραβεύσεις αναγνωστών καθιερώθηκε στο πλαίσιο ανάπτυξης της φοράς αναγνωσίας, η βράβευση των μελλών της Βιβλιοθήκης που έχουν διαβάσει τα περισσότερα βιβλία σε μια χρονιά. Έχει βραβευτεί σημαντικός αριθμός ατόμων διαφόρων ηλικιών και ενέργει αυτή επενέφυγκεν από επίσημους φορείς. Εδώ είναι διάφορες εικόνες από παρουσιάσεις βιβλίων, είναι συγγραφείς που τιμώνται από την Δηματική Βιβλιοθήκη Τροβόλου και από διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνει η Βιβλιοθήκη μας. Έχουμε ανεκδόσει το Λεύκομα Δηματική Βιβλιοθήκη Τροβόλου και Παιδική Λογοτεχνία το 1996 και με ευχαριστούμε στο μέλλον να γίνει και νέα έκδοση όπου θα συμπληρωθούν τα ονόματα των συγγραφιών που συμμετέχουν κάθε χρόνο στα λογοτεχνικά προϊνά. Τώρα με λίγα λόγια θα σας επιξηγήσω για τα λόγοτεχνικά προϊνά που είναι ένας θεσμός ο οποίος εικαθιερώθηκε από το 1993. Κάθε καινούργια σχολική χρονιά η Δηματική Βιβλιοθήκη Τροβόλου διοργανώνει συναντήσεις παιδιών με συγγραφή στο χώρο της Βιβλιοθήκης μας που είναι ειδικά διαμορφωμένος. Οι συναντήσεις διοργανώνονται με έγκριση του Μπουριού Παιδείας και Πολιτισμού και σε συνεργασία με τα δηματικά σχολεία του Δήμοστροβόλου καθώς και με άλλους φορείς. Ο Δήμοστροβόλος λαμβάνει τη μεταφοράν των μαθητών με λιοφορία από το σχολείο στη βιβλιοθήκη. Ο Βιβλιοθήκος λαμβάνει τις επαφέντρες συγγραφείς, διευθυντές των σχολείων και γονείς των μαθητών έτσι ώστε η συνάντηση να γίνεται απρόσκοπτα, λειτουργικά και να έχει επιτυχία. Η εμπειρία των μαθητών είναι μοναδική και τους βοηθά να συνειδητοποιήσουν αλήθειες της ζωής αλλά και να αποκτήσουν ήδη η αντίληψη των πνευματικών οναζητήσεων συγγραφέων. Από την άλλη, οι συγγραφείς έχουν την ευκαιρία να αναλύσουν το έργο τους, να δεχτούν ερωτήσεις και να καθορίσουν η μελλοντική τους συγγραφική παραπογή. Εδώ είναι σκηνές από διάφορες εκδηλώσεις στη σχολεία στα πλαίσια των λογοτεχνικών πρωινών και συνεχίζουμε με εικόνες από τα λογοτεχνικά συναντήσεις παιδιών με συγγραφείς στο χώρο της βιβλιοθήκης τόσο της παλιάς αλλά και της νέας βιβλιοθήκης. Παγκόσμια ημέρα παιδιών παιδικού βιβλίου, οπότε προσπαθούμε να την γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 2 του Απρίλη. Τα λογοτεχνικά πρωινά είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα που επιτρέπει σε Κύπριο στις λογοτέχνες να έρχονται σε απευθείας επαφή με τα παιδιά και να προβάλουν έργο τους. Κατρίθηκε σημαντικό να δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να προσφέρουν κάποιας μορφής ανατροφοδότησης. Παγκόσμια ημέρα παιδιών παιδικού βιβλίου, οπότε προσπαθούμε να την γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 2 του Απρίλη. Η συναντήση με ένα συγγραφεία στο χώρο του βιβλίου, ένα μαγικό ταξίδι στον υπέροχο κόσμο του βιβλίου, έναν ταξίδι με συνταξιδιώτες, το συγγραφεία και τους αναγνώστες του, τα παιδιά. Συμπληρώστε μετά την επιστροφή σας στο σχολείο το ημερολόγιο του ταξιδιού σας, το έχουμε εγκαθιερώσει αυτό, για να μην το ξεχάσετε, για να μπορέσετε να το επαναλάβετε. Και είναι τα στοιχεία που ζητούμε από τους μαθητές για να μας συμπληρώνουμε. Με ποια συγγραφεία συναντηθήκαμε, για ποια θέματα μιλήσαμε, το βιβλίο είναι έναν ταξίδι με εισιτήριο φτυρό, που μπορεί να μας ταξιδεύσει ένα βιβλίο, που ταξιδεύσατε σήμερα με το ορνιντήν συγγραφεία που γνωρίσατε, πώς εκδίδετε ένα βιβλίο, αυτή η σειρά της λέξης σκληριά, που ακολουθούν για να καταγράψεις την δυο συνηθισμένη διαδικασία και τους έχουμε εκδοτικό συγγραφείο συγγραφείας. Τα παιδιά και συγγραφείς φτιάχνουν βιβλιοενήγματα και παίζουν με σύντροφον το βιβλίο. Παρτίμως χάρη βιβλιοενήγματα, ποιο βιβλίο έχει η παπάκη, ασχημούτσι κομπουλάκι, πόσο μπάει και θα μορφύνει, κύκλος κατά σπροσαγήνει, ποιο βιβλίο με αδερφάκια, τρία στρουμπουλά ζωάκια, μένουν μόνος στο σπίτι και ο λίγος φανημείτη, ποιο βιβλίο, τρεις αρκούδες βγαίνουν στον περίπατό τους και ένα κοριτσάκι μπαίνει και τους τρώει το φαγητό τους. Προτάσεις για ανάπτυξη της φιλογνωσίας στους διδέντες μας. Τα βιβλία παιδικής λογοτεχνίας δεν παρέχονται στο σχολείο. Αν και θα θέλαμε να μπούσει κάθε σχολική της Άντα, δεν είναι βιβλία γνώσεων και εγκυλοπαίδειες. Αν και ξέρουμε πως μέσα από αυτά τα παιδιά μαθαίνουν πολλά, δεν έχω σκοπό να προσφέρουν γνώσεις. Σκοπό να ταξιδέψουν οι μαθητές των κόσμων, των αισθημάτων, των εικόνων, της φαντασίας και της δημιουργίας. Στοχεύουν να διασκεδάσουν και να διώξουν τους φόβους των παιδιών να παρηγορήσουν παραμύθιοι, παραμυθία, παρηγοριά τα παιδιά. Να ψυχαπογείσουν, να οδηγήσουν την ψυχή των παιδιών στην αλήθεια. Να ελευθερώσουν τα παιδιά από την άγνοια και στους καταλήψεις. Να μάθουν τα ίδια τα παιδιά να δημιουργούν και να εκφράζονται μέσα από τα βιβλία. Διδαστριώτητες που μπορούμε να κάνουμε με βιβλία δημιουργικών τράψημων. Αλλάζουμε τα παραδοσιακά παραμύθια. Μετατόπιση. Άλλος τόπος, άλλος χρόνος, παραίνωσαν τα τρία γουρνάκια στην αρήμα της Σαφάρας. Αντιστροφή χαρακτήρων. Τα κακά τα βουρνούν και καλός ολίκος. Εμπλουδισμός με έναν τυχαίο αντικείμενο. Συνέχεια της ιστορίας, συγκρήφτεση. Συγγραφία που συγκ Αυτά τα βγαίνουν μέσα από τη συγκ η αντίστροφη χαρακτήρων, η καλή γυροντακή και το αντίστροφο. Τα κακά τα βουλκάν και καλός ολίκος, εμπλουτισμός με έναν τυχαίο αντικείμενο. Συνέχεια της ιστορίας, συγκρήφτεση, συγγραφία που συγκάντηθήκαμε. Αυτά τα βγαίνουν μέσα από τη συγκάντηση των παιδιών με τον ίδιο συγγραφέα. Και πιο κάτω θα ζητούμε από τους μαθητές μας, με χάσοντες ιδέες, τις σκέψεις σας, οι αισθήματα, τις εικόνες που γεννήθηκαν από αυτήν τη συνάντηση. Μια έραβονα για να ανακαλύψουμε το τι ακριβώς σημαίνει και να εμπλαγούμε θετικά. Δημοτική Βιβλιοθήκη Στροβόλου σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ναποστόλου Βαρνάβα δημιούργησε ως πυρήνας ανάμεσα στα σχολεία του Δήμου των Δημοτικών και το Πανεμιστήμιο Λευκωσίας διεξήγαγε την έραβονα σε όλα τα δημοτικά σχολεία του Δήμου Στροβόλου για τη φιλομεγνωσία και τη χρήση της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Δείγμα ερωτήσεων υπάρχουν, διαβάζουν τα παιδιά μας. Τι διαβάζουν, τι πιστεύω για τη Βιβλιοθήκη, ποιος είναι ο μεγαλύτερος αντίπαλος του βιβλίου. Η έραβονα είχε γίνει περίπου το 1998. Το δείγμα αποτελούσαν 198 αγόρια και θέλω εδώ να τονίσω ότι έγινε στο σχολείο. Δεν είχαν πάρει οτιδήποτε ερωτήσεις στο σπίτι, για να μην επηρεαστούν τα παιδιά. Το δείγμα αποτελούσαν 198 αγόρια και 188 κορίτσια γίναν 386 παιδιών. Ένας και των μεγάλων ποσοστών των παιδιών ήταν ηλικίας 11 μέχρι 12 χρόνων. Λυκοί από τα παιδιά αρχίζουν να αποκτούν τις αναγκαίες δεξιότητες και γνώσεις και να διαβάζουν έναν κλίμενο και να κατανοούν το περιεχόμενό τους. Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Στροβόλου έχει θέση ως τόπον της συνεχή αναβάθμισης και βρεθεί ως ήδη σε θέματα λειτουργίας και πλουτισμού. Στην προσπάθεια της αυτής συναγάζεται με τους δημοτές και τις δημοτικές αυτές της περιφέρειας. Η ανάπτυξη της γνώσης του φοινωνικού περιγείου αποτελεί βασικός τόπον και πληξεία στην προσπάθειά της αυτής. Καταλυτικά, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Στροβόλου μέσω της καθιέρωσης του θεσμού των λογοτεχνικών πρωινών 1. Έχει επιτύχει σε μεγάλο βαθμό τους τόχους που είχε θέσει 2. Έχει συνεισφέρει σημαντικά στην αλλιέργεια και προαγωγή της φιλανογνωσίας μέσω της επαφής των μεδιών με τους συγγραφείς του τόχου μας. Και εδώ θα επανανοηθήσω στην μέρος της παρουσίασης της αδέρφης και φίλης της Μαρίας, της Εκτινή, ότι από τότε που λειτουργήθηκε η Δημοτική Βιβλιοθήκη, όσοι συμμετείχαν στα λογοτεχνικά πρωινά ήταν μαθητές, τώρα έχουν μεγαλώσει, έχουν γίνει επιστήμονες, έχουν γίνει γονείς και αρκετές συνηφορές που φαίνουν τα ίδια τα παιδιά τους. |