Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου / Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Το ότι η Κυβέρνηση πέτυχε, μετά από μεγάλη προσπάθεια είναι η αλήθεια, να μειώσει τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, να φέρει το πετρέλαιο θέρμανσης σε τιμές ανεκτές για τους πολίτες, να μειώσει ή […]

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Το ότι η Κυβέρνηση πέτυχε, μετά από μεγάλη προσπάθεια είναι η αλήθεια, να μειώσει τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, να φέρει το πετρέ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Σπύρος Λουκόπουλος
Γλώσσα:el
Είδος:Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας 2022
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Copyright © 2018 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr
Διαθέσιμο Online:https://www.media.gov.gr/enimerosi-politikon-syntakton-kai-antapokriton-ksenou-typou-33/
Απομαγνητοφώνηση
Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου Καλό μεσημέρι. Το ότι η Κυβέρνηση πέτυχε, μετά από μεγάλη προσπάθεια είναι η αλήθεια, να μειώσει τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, να φέρει το πετρέλαιο θέρμανσης σε τιμές ανεκτές για τους πολίτες, να μειώσει ή […]: Το ότι η Κυβέρνηση πέτυχε μετά από μεγάλη προσπάθεια, είναι η αλήθεια. Να μειώσει τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, να φέρει το πετρέλαιο θέρμανσης σε τιμές ανεκτές για τους πολίτες, να μειώσει ή να κρατήσει σταθερές τις τιμές σε αρκετά βασικά είδη, να ενσχύσει το εισόδημα των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και να στηρίξει τις επιχειρήσεις, δεν σημαίνει ότι οι κρίσεις αδρανοποιήθηκαν ή ότι οι πληγές που έχουν ανοίξει στο κοινωνικό σώμα υάθηκαν. Δεν τρέφουμε ψευδεστήσεις και ξέρουμε ότι απαιτείται πολύ σκόπος και πολύς δρόμος ακόμα, προκειμένου να υπερβούμε τη δυσάρεστη διεθνή συγκυρία που επέφεραν η πανδημία και η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης παραβλέπουν δύο μίζωνα δεδομένα. Το κοκτέιλ των διεθνών κρίσεων δεν έχει περιοριστεί στο ελάχιστο και οι μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις που δημιουργούνται από αυτά και από την ακρίβεια που δημιουργούν είναι εδώ και απασχολούν το σύνολο των πολιτών, το σύνολο της κοινωνίας. Επειδή δεν έχουν τίποτα πια ουσιαστικό να εισφέρουν στα μεγάλα ζωτικά προβλήματα των Ελλήνων και επειδή ταλανίζονται και από το παρελθόν τους, αλλά όπως φαίνεται και από το παρόν τους, προσπαθούν να αντιπολιτευτούν την Κυβέρνηση με μια τακτική που αποδοκιμάζει σύσσωμη η ζώσα και ενεργή κοινωνία, τη βύθιση της πολιτικής ζωής σε ένα βούρκο στην τοξικότητα και τη μετάθεση της ατζέντας σε θέματα μακριά από την καθημερινότητα των πολιτών και της πρώτης προτεραιότητας και σημασίας, ζητήματα για την πατρίδα. Η πρώτη στόχευση έχει να κάνει με την υπόθεση των λογισμικών παρακολούθησης και τη λειτουργία της ΕΕΠ σχετικά με τις επισυνδέσεις των τηλεκοινωνιών. Η Κυβέρνηση, από τον περασμένο Αύγουστο κιόλας, έχει αναλάβει δραστικές πολιτικές αλλά και νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη ριζική αντιμετώπιση τόσο των λογισμικών παρακολούθησης όσο και των συστημικών προβλημάτων στη λειτουργία της ΕΕΠ. Η ελληνική δικαιοσύνη προχωρά στη διερεύνηση της κατάστασης, συμπεριλαμβανομένη και της περιόδου διακυβέρνησης από το ΣΥΡΙΖΑ, με την αμέριστη συντρομή όλων των κρατικών αρχών, ώστε να διαλευκανθεί κάθε πτυχή ακόμη και αν στο εσωτερικό της ΕΕΠ αναπτυχθήκαν οι δραστηριότητες εκτός πλαισίου. Θυμίζω άλλωστε ότι αυτή ήταν η στάση μας από την πρώτη στιγμή, θεσμική αντιμετώπιση και άμεσες αποφάσεις, όπως για παράδειγμα η αντικατάσταση της διοίκησης της ΕΕΠ από τον περασμένο Αύγουστο. Κομβικός κέλος της υπόθεσης αυτής είναι και η ύπαρξη υπόγειων ριπαρών δικτύων, τα οποία συνεργάζονται με συγκεκριμένα μέσα, διοχαιτεύοντάς τους υλικό που μένει βεβαίως να αποδειχθεί ο βαθμός της αλήθειας του. Ο σκοπός αυτών των κυκλομάτων είναι η μετατροπή της δημόσιας ζωής, όπως είπα και προηγουμένως, σε βούρκο και η επιστροφή σε αλλείστου μνήμη μες τις εποχές, όταν η πολιτική ατζέντα στην Ελλάδα καθορίζονταν από κασέτες. Η αλλαγή στην ηγεσία της ΕΕΠ και η ψήφιση μιας σύγχρονης νομοθεσίας αποσκοπούν στο να θεραπεύσουν πληγές του παρελθόντος και να ενισχύσουν την υπηρεσία στην επιτέλεση του κρίσιμου εθνικού της ρόλου. Η ελληνική δημοκρατία διαθέτει θεσμούς, διαθέτει νόμους και αρχές και θα φωτίσουν οι νόμοι, οι θεσμοί και οι αρχές αυτές κάθε πτυχή της υπόθεσης αυτής. Και είναι τουλάχιστον ιρωνικό να φαίνεται ότι κόμπτεται για τη διαφάνεια και για την ηθική στην πολιτική ο ΣΥΡΙΖΑ την ώρα που σύμφωνα με πληροφορίες ο πρώην διοικητής της ΕΕΠ ο κ. Δρουμπάτης σε πλήρη γνώση του κ. Τσίπρα φέρεται να διαπραγματευόταν το διάστημα 2016-2019 την αγορά λογισμικών παρακολούθησης προχωρώντας και σε δοκιμή του Pingasus σε ελληνικά τηλέφωνα. Συναργαζόταν μάλιστα και με πρόσωπα που φέρεται σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα να έχουν εμπλοκεί και στην υπόθεση του Predator. Επίσης, ενώ από το 2017 είχε εντοπιστεί η λειτουργία του Pingasus στην Ελλάδα, λίγες μέρες πριν τις εκλογές του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ αποπινικοποίησε την κατοχή, την διάθεση και την εμπορία του. Τελικά, όπως αποδεικνύεται και εδώ, η υποκρισία έχει πρόσωπο. Από την άλλη, ο αρχηγός του PASOK, ο κ. Ανδρουλάκης, αντιδρώντας σπασμοδικά και με εκνευρισμό στην υπόθεση της κυρίας Καηλή, προέβησε μια κομικοτραγική απόπειρα μετάθεσης ευθυνών. Με πολιτικό θράσος που ξεπερνά κάθε όριο, ο κ. Ανδρουλάκης επιχείρησε να μεταθέσει ένα ηθικό, πολιτικό και νομικό ζήτημα που αφορά ένας τέλεχος της παράταξής του στη Νέα Δημοκρατία. Είναι αδιανόητο να υποστηρίζει κανείς ότι η κ. Ε. Καηλή, μια ευρωβουλευτής του PASOK-Chinal, δεν βαρύνει με την όποια ηθική, πολιτική ή νομική διάσταση το χώρο στον οποίο προέρχεται και την ομάδα των ευρωσυσιαλιστών, αλλά βαρύνει την Νέα Δημοκρατία. Η υπόθεση της κ. Καηλή είναι στα χέρια της δικαιοσύνης και την τελική της κατάληξη δεν την προδικάζουμε. Εκείνο όμως που όλοι γνωρίζουμε είναι ότι υπήρξε, επί πολλά χρόνια, πολιτικά συναιδεμένη με τον κ. Ανδρουλάκη. Συνεργάζονται τουλάχιστον από το 2014, οπότε εξελέγξαν και οι δύο ευρωβουλευτές και υπήρξαν στενοί πολιτικοί φίλοι. Συμπορεύτηκαν, ακόμα και στο ισοκοματικό πεδίο, όταν ο κ. Ανδρουλάκης είχε διεκδικήσει στο παρελθόν την ηγεσία του PASOK απέναντι στην αίμνηστη ΦΟΦΙ Γενηματά. Κατανοούμε, λοιπόν, τη δύσκολη θέση του προέδρου του PASOK κινάλλ, αλλά η λύση στο πρόβλημά του δεν είναι αυτού του είδους η υποκρισία και οι κομικοτραγικές, όπως είπα και προηγουμένως, διαπιστώσεις, η κομικοτραγική αυτού του τύπου ισχυρισμοί και κυρίως η επιλογή του να διαγράφει παλαιότερες αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παρά την απέλπιδα προσπάθεια του PASOK και του ΣΥΡΙΖΑ να αποσπάσουν την προσοχή της κοινωνίας απ' τα ουσιαστικά και να καλύψουν τα δονικά τους προβλήματα αλλά και τις ανεπάρκειές τους, η Ελλάδα δεν θα γυρίσει πολιτικά στον προηγούμενο αιώνα. Δεν θα ανακοπεί η πορεία προόδου και αναβάθμισης της πατρίδας μας. Το συλλογικό και το πατριωτικό δεν θα υποταχθούν σε καμιά επιδίωξη αλλού είδους. Από όπου κι αν αυτή επιδίωξη προέρχεται. Η κοινωνία γνωρίζει πως ήταν η χώρα το 2019. Γνωρίζει επίσης πως θα την παραδώσει η Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 2023, ζητώντας ταυτόχρονα από τους πολίτες μια νέα θητεία. Πραγματώσαμε σχεδόν στο σύνολό τους όσα υποσχεθήκαμε και διαχειριστήκαμε επιτυχώς τις τεράστιες της πρωτοφανής διεθνής και εισαγόμενες κρίσεις. Ό,τι πετύχαμε το πετύχαμε με την κοινωνία στο πλευρό μας, αλλά κοινοβουλευτικά σχεδόν αποκλειστικά μόνοι μας, αφού στα μίζωνα δεν βρήκαμε από πουθενά κοινοβουλευτική συμπαράσταση. Ξέρουμε που είναι τα προβλήματα και σκύβουμε πάνω σε αυτά, γιατί πίσω από τα προβλήματα βλέπουμε πρόσωπα και ζωές και νοιάζομαστε για όλους συνολικά και για κάθε άτομο ξεχωριστά. Έρχομαι τώρα στον προϋπολογισμό του 2023. Ξεκινά αύριο Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής και θα ολοκληρωθεί το Σάββατο με τη σχετική ψηφοφορία η συζήτηση για το προϋπολογισμό του 2023. Μια συζήτηση που αναδεικνύει αφενός τη διαφορά ανάμεσα στο 2019 και στο σήμερα και αφετέρου την προοπτική που επιφυλάσσει για τον τόπο η συνέχεια, η συνέπεια και η σταθερότητα. Αναδεικνύει επίσης την απόσταση ανάμεσα στην Ελλάδα του ευρωπαϊκού περιθωρίου και την Ελλάδα που πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη. Την Ελλάδα της αύξησης των αβάσταχτων φόρων και της μείωσης των συντάξεων και την Ελλάδα που μειώνει φόρους και αυξάνει μισθούς. Την Ελλάδα που αυξάνει συντάξεις περιορίζοντας παράλληλα και την ανεργία. Αναδεικνύει τη διαφορά ανάμεσα στην Ελλάδα της μπλόφας και της αυταπάτης και την Ελλάδα που γίνεται πιο ισχυρή οικονομικά, γεωπολιτικά και στρατιωτικά. Την Ελλάδα που παρά την παγκόσμια βεβαιότητα επνέει αισιοδοξία και εθνική αυτοπεποίθηση. Την ισχυρή και επιπόληπτη Ελλάδα που αποπνέει αισιοδοξία και δυναμισμό, χαρακτηριστικά που θα εκδηλωθούν απρόσκοπτα και μετά το τέλος των κρίσεων. Την Ελλάδα της κοινωνικής αλληλεγγύης και της μέριμνας για όλους. Την Ελλάδα της κοινωνικής ανανέωσης και της υπέρβασης αναχρονιστικών νοοτροποιών και πρακτικών που μας καθίλωσαν για δεκαετίες. Ο προϋπολογισμός του 2023 είναι ο πρώτος που συζητείται εκτός του μνημονιακού περιβάλλοντος αλλά και εκτός του πλαισίου της ενισχυμένης εποπτείας. Αποτυπώνει τη σταθερή αναπληξιακή πορεία της χώρας που εκτιμάται σε ρυθμό τριπλάσιο του μέσου όρου της ευρωζώνης και αναδεικνύει την ανάγκη της συνέπειας, της συνέχειας και της σταθερότητας. Χαρακτηρίζεται από δημοσιονομική υπευθυνότητα, αναπληξιακή στόχευση αλλά και κοινωνική ευαισθησία. Ο προϋπολογισμός αυτός προβλέπει ανάμεσα στα άλλα. Πιστώσεις για την επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος. Αύξηση κοντά στο 8% στις αποδοχές 2,5 και πλέον εκατομμυρίων συνταξιούχων για πρώτη φορά, ύστερα από 12 χρόνια. Μόνιμη κατάργηση της ειδικής φοράς αλληλεγγύης για όλους. Διατήρηση σε μόνιμη βάση της μείωσης κατά τρεις ποσοστίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα. Αύξηση του 100% του μισθού ή τρίτη μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους στέγασης, κυρίως για τους νέους ανθρώπους. Επέκταση του επιδόματος μητρότητας στον ιδιωτικό τομέα από τους 6 στους 9 μήνες. Αναμόρφωση του ιδικού μισθολογίου των γιατρών του ΕΣΥ με αυξήσεις μισθών και επιδομάτων. Μισθολογικές παρεμβάσεις για τη στήριξη των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων. Η πορεία της Ελλάδας προς τα μπρος, η πορεία προς την αναβάθμιση και την οριστική υπέρβαση των παθογενειών που γέννησε η περίοδος των μνημονίων είναι συνηφασμένη με τη συνέχιση μιας τέτοιας ατζέντας. Είναι συνηφασμένη με μια κυβέρνηση που μπορεί να υποστηρίξει την ατζέντα αυτή χωρίς δυσταγμούς, χωρίς αναποφασιστικότητα και χωρίς καθυστερήσεις. Έρχομαι σε ένα σημαντικό θέμα, την έκτακτη επιχορίγηση των ανωτά των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για την κάλυψη του αυξημένου ενεργιακού κόστους των ανώτα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που οφείλεται στην ενεργιακή κρίση, καθώς και για άλλες λειτουργικές δαπάνες. Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων η κυρία Κεραμέος υπέγραψε έκτακτη επιχορίγηση των ΑΥ που φτάνει τα 31,5 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένη κατά 10 εκατομμύρια ευρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Σημειώνεται ότι η τακτική επιχορίγηση των ΑΥ που καλύπτει κυρίως δαπάνες λειτουργίας, σύτισης, στέγασης των εντεταλμένων διδασκόντων ανέρχεται το 2022 σε 236 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένη δηλαδή κατά 44 εκα δεκατομμύρια ευρώ. Υπενθυμίζω ότι το φυδητικό επίδομα που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στη διεθνή έκθεση της Αισαλονίκης είναι προσαυξημένο για όλους τους δικαιούχους από 1.000 στα 1.500 ευρώ, ενώ υπάρχει και αύξηση στα 2.000 ευρώ αν δύο φυδητές επιλέξουν να συγκατοικήσουν. Κυβέρνησή μας, λοιπόν, βοηθάει έμπρακτα και ενισχυμένα το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, διότι εκτιμά το έργο, την προσφορά του, προφανώς την αναγκαιότητά του, γιατί εκτιμά ότι είναι το όχημα τόσο για την πρόοδο της χώρας συνολικά όσο και της νεολέας μας. Επενδύουμε στη νεολέα, εξασφαλίζοντας τις ποιοτικότερες συνθήκες φύτησης. Έρχομαι στη Σύνοδο των Υπουργών Ενέργειας. Αύριο Τρίτη συνειδριάζει για άλλη μία φορά το Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αντικείμενο την ενεργειακή κρίση που πλήτει την Ήπειρο μας αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη και φυσικά τη λήψη μέτρων για την αντιμετωπίσή της. Στόχος, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκη στην Παρασκευή στη Σύνοδο κορυφής των εννέα ευρωπαϊκών χωρών του Νότου, είναι μια συμφωνία που θα αφορά και τους τρεις κανονισμούς οι οποίοι βρίσκονται εδώ και αρκετό καιρό υπό συζήτηση. Αφορά δηλαδή τα ζητήματα της ενεργειακής αλληλεγγύης και τα ζητήματα της απλοποίησης των διαδικασιών έγκριση για τοποθέτηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και το σημαντικότερο φυσικά, το μηχανισμό διόρθωσης των τιμών φυσικού αερίου, την επιβολή δηλαδή πλαφών στη χοδρική τιμή του φυσικού αερίου. Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, η Ελλάδα θα εξακολουθεί να είναι ένας πάροχος ενεργειακής ασφάλειας για τις χώρες που συνορεύουν με αυτήν. Η χώρα μας, μημιουργώντας εδώ και καιρό τις κατάλληλες υποδομές, μετεξελίσσεται ήδη σε ενεργειακό κόμβο, ενώ παράλληλα προχωράει με πολύ μεγάλη ταχύτητα σε νέες έρευνες υδρογων ανθράκων, νοτιοδυτικά της Κρήτης και νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου. Χάρη στις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, η Ελλάδα βγαίνει μπροστά για να μετατρέψει και σε αυτό το κομμάτι της ενέργειας την κρίση σε ευκαιρία, αναβαθμίζει το ρόλο της και διασφαλίζει μια νέα προοπτική. Η Ελλάδα πρωτοπορεί, πρωτοπορεί και σε αυτό το τομέα, καθώς βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις, προλαμβάνοντας τους κινδύνους και παράγοντας λύσεις στα πολλαπλά, όχι μόνο δικά μας, αλλά και πανευρωπαϊκά διέξοδο. Έρχομαι στο νομοσχέδιο για την στεγαστική πολιτική. Συνεχίζουμε τις μεταρρυθμίσεις που στόχο έχουν την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων μίζων οσυμασίας για τους Έλληνες πολίτες. Στο πλαίσιο αυτό και αφού ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, κατετέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο σπίτι μου στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία. Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που δρομολογεί τη νέα στεγαστική πολιτική την οποία είχε εξαγγείλει από τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη διεθνή έκθεση της Θεσσαλονίκης. Επιδιώκει, μεταξύ των άλλων, να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, διευκολύνοντας τα νέα ζευγάρια και τους νέους ανθρώπους στο ξεκίνημα της ζωής τους. Το δημογραφικό που πανελημένα έχουμε τονίσει ότι η λύση του είναι όρος επιβίωσης για την πατρίδα, δεν είναι απλώς προτεραιότητα. Η λύση του νομοσχεδίου είναι η εξασφάλιση προσιτής κατοικίας, υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, κυρίως για νέους και ευάλωτες ομάδες. Το νομοσχέδιο προσλέπει στην αξιοποίηση της περιοσίας του δημοσίου, στην αναβάθμιση ιδιωτικών κατοικιών, στην αύξηση της προσφοράς στην αγορά μισθώσεων, στην αύξηση της οικονομικής και οικονομικής δραστηριότητας. Θεσπίζονται συγκεκριμένες ρυθμίσεις που αφορούν τις δράσεις της εργαστικής πολιτικής του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και οι ρυθμίσεις αυτές αναπτύσσονται σε τέσσερις άξονες. Πρώτον, το πρόγραμμα «Σπίτι μου» για τη χορήγηση χαμηλότοκων ή άτοκων δανείων για την απόκτηση πρώτης κατοικίας. Δικαιούχη είναι άτομα ηλικίας 25 ως 39 ετών, με αιτήσιο εισόδημα από 10.000 ευρώ, ως το όριο που προβλέπεται για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης, οι οποίοι φυσικά δεν διαθέτουν κάποιο ακίνητο για να χρησιμοποιήσουν ως πρώτη κατοικία τους. Το δάνειο χρηματοδοτείται κατά 75% από τη ΔΥΠΑ, το Μπροϊνό ΑΕΔ, για τρίτεκνους ή και πολίτεκνους το δάνειο αυτό θα είναι άτοκο. Δεύτερον, το πρόγραμμα Κοινωνική Αντιπαροχή, που συνίσταται στην αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου για εξασφάλιση ποιοτικής κατοικίας με χαμηλό ενίκειο. Αφορά στη σύμπραξη φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με ιδιότες αναδόχους, κατά την οποία ο ανάδοχος αναγύρει με δικές του δαπάνες κτίριο, επί αδόμη του ακινήτου που έχει ο φορέας, με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση για ορισμένο χρονικό διάστημα του ακινήτου και την παράλληλη υποχρεωσή του να εκμιστώνει μέρος αυτού σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές προκαθορισμένου μισθώματος σε δικαιούχους. Τρίτον, το πρόγραμμα Κάλυψη για τη μίστοση ιδιωτικών κατοικιών για τρία έτη και τη διάθεσή τους σε ωφελούμενους νέους ηλικίες από 25 έως 39 ετών δικαιούχων του ελάχιστον του εγγυημένου ισοδήματος. Αφορά στη μίστοση από το δημόσιο ιδιωτικών κατοικιών που συμμετείχαν το προηγούμενο διάστημα στο πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ. Και τέταρτον, τη δράση Ανακενίζω-Νικιάζω, μέσω της οποίας επιδοτείται η ανακέννηση ιδιωτικών κατοικιών προκειμένου να διατεθούν στη συνέχεια για μίστοση. Προβλέπει τη συμμετοχή ιδιωτικών κατοικιών με αιτήσιο εισόδημα των ιδιωτικών τους ως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιοσία ως 300.000 ευρώ. Η επιδότηση μπορεί να φτάνει έως και 10.000 ευρώ και να καλύπτει το 10% της δαπάνης. Όπως αποδεικνύεται από το νομοσχέδιο αυτό, συνεπίστα όσα εξαγγέλουμε, η Κυβέρνηση προχωρά με καινοτόμες πρακτικές και με ευκολεφάρμοστες λύσεις. Προσφέρουμε με αυτόν τον τρόπο έμπρακτη και ουσιαστική στήριξη στη νέα γενιά σε ένα από τα βασικά από τα μεγάλα ζητουμανά της, την εξασφάλιση της στέγης. Με κατανόηση των αναγκών και με επαγγελματική διαχείριση προσπαθούμε να σταθούμε στο πλευρό τους. Κύριε Εκπρόσωπε, αναφέρατε στην εισαγωγική σας τοποθέτηση, αφήσατε ανοιχτό στο εσωτερικό της ΕΕΠ να είχαν αναπτυχθεί δραστηριότητες εκτός πλαισίου. Υπήρχε δηλαδή ένα παρακράτος στην ΕΕΠ. Και αν συνέβαινε αυτό, δεν φέρει ευθύνη η Κυβέρνηση και ο πολιτικός προϊστάμενος. Επίσης, τι απαντάτε στον κύριο Τσίπρα που δήλωσε πριν λίγο ότι ο Πρωθπουργός δεν είναι βλάξ, συνένοχος είναι για τις παρακολουθήσεις. Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή έχει αναλάβει πολύ συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες. Θυμίζω την άμεση αντικατάσταση της διοίκησης της ΕΕΠ. Θυμίζω τις θεσμικές πρωτοβουλίες που ψηφίστηκαν πριν από λίγες μέρες στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Σημαντικό μέρος των ρυθμίσεων αυτών αφορά την οργάνωση της υπηρεσίας και τον τρόπο λειτουργίας της, τα χαρακτηριστικά του διοικητή, την ύπαρξη υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου. Θυμίζω ταυτόχρονα ότι από την πρώτη στιγμή προσετέθη δεύτερος ισαγγελέας. Θεσμικά η Κυβέρνηση αντιμετώπιζε και θα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις όποιες παθογένειες και παράλληλα βρίσκεται σε ανοιχτή δικαστική έρευνα. Όλο το φάσμα της υπόθεσης αυτής είναι βέβαιο ότι μέσω της έρευνας αυτής, αν υπήρξε η οποιαδήποτε δραστηριότητα εκτός πεδίου, εκτός πλαισίου όπως περιγράφουμε στην ΕΕΠ και θα εντοπιστεί και θα αποδοθούν όπως πρέπει αυτά που πρέπει να αποδοθούν. Καλησπέρα κ. Πρόσωπε, από το απόγευμα του Σαββάτου έχετε εσείς επιβεβαίωσει την παρακολούθηση Χατζντάκη με τη δήλωσή σας. Για ποιον λόγο η υπαρμοδιότητας Πρωθυπουργού παρακολουθούσε έναν Υπουργό με τον αριθμό 5.046 σε? Αυτός ο οποίος θα επιβεβαιώσει είναι η δικαστική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη, που θεωρώ ότι θα αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια. Αυτό άλλωστε είναι που έχουμε πει και από την πρώτη στιγμή. Η δικαιοσύνη με τη δικαστική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη καλείται να φωτίσει κάθε πτυχή της υπόθεσης αυτής. Από εκεί και πέρα η Κυβέρνησή μας από την πρώτη στιγμή, αναφέρομαι στα γεγονότα του περασμένου Αυγούστου, αντέδρασε για να αντιμετωπίσει παθογένειες που εντοπίστηκαν τότε, πήρε τις πρωτοβουλίες αντικατάστασης της διοίκησης, έφερε τη νομοθέτηση που σας είπα. Εάν υπάρχει οποιοδήποτε συστημικό πρόβλημα μέσα στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, με τις κινήσεις τις άμεσες που έκανε η Κυβέρνηση τότε, σε ό,τι αφορά το παρελθόν και με τη δικαστική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη και με τη θεσμική παρέμβαση ψηφίσαμε πρόσφατα σε ό,τι αφορά το μέλλον, έρχεται και τα αντιμετωπίζει. Η Κυβέρνηση αυτή, όπως και σε κάθε επίπεδο, εκεί που υπάρχουν αν υπάρχουν παθογένειες, ούτε καλύπτει ούτε συγκαλύπτει. Απαντά θεσμικά, καθαρά και υπεύθυνα. Κύριε Κπρόσωπε, από τη στιγμή που υπάρχουν ή υπήρχαν ριπαρά δίκτυα, σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχει τελικά περίπτωση παρακολούθησης από την αίκτηση ηγεσίας του στρατού, χωρίς να το γνωρίζει ο Πρωθυπουργός ή προβληματίζεστε για κάτι τέτοιο. Έχω απαντήσει πολλές φορές στο πλαίσιο αυτών των ερωτήσεων και δεν έχει αλλάξει κάτι γύρω από αυτό. Εκείνο που σε κάθε περίπτωση είναι σαφές είναι ότι η Κυβέρνηση και η Ελληνική Δικαιοσύνη θεσμικά, στο ρόλο τους ο καθένας, δεν θα επιτρέψουμε η πολιτική ζωή της χώρας και η ατζέντα της πολιτικής ζωής να καθορίζεται από κασέτες, από στοιχεία που μένει να αποδειχθεί η ορθότητα και η αλήθεια τους γιατί τα παίρνουμε όλα ως δεδομένα, τα οποία θα δηλητηριάζουν το δημόσιο και τον κοινωνικό βίο. Η χώρα έχει θεσμούς, έχει κανόνες, έχει νόμους, αυτοί θα εφαρμοστούν απόλυτα για κάθε πτυχή της υπόθεσης αυτής. Και αυτό είναι που τονίζουμε και ξεκαθαρίζουμε από την πρώτη στιγμή. Προφανώς και γεννώνται μια σειρά απορωτηματικά, γεννώνται μια σειρά απορωτηματικά εάν υπήρχε αυτή η δραστηριότητα εκτός πλαισίου στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, έγινε η αντικατάσταση της διοίκησης της, προχωρήσαμε και σε περιετέρων πράγματα με τις θεσμικές αυτές ρυθμίσεις. Προφανώς και υπάρχουν ερωτηματικά εάν κάποιοι υποκλέπταν με τον οποιοδήποτε τρόπο συνομιλίες και αν αυτά είναι αληθινά, με ποιον τρόπο βρίσκονται πάντα στα χέρια συγκεκριμένων ανθρώπων και μέσων και τι σκοπό εξυπηρετούν όλα αυτά. Δεν είναι όμως δουλειά της Κυβέρνησης να δίνει τις ερμηνείες, όλοι ενδεχομένως μπορεί να έχουμε πράγματα στο μυαλό μας, είναι δουλειά των θεσμικών οργάνων. Έτσι γίνεται στη συντεταγμένη Πολιτεία, με θεσμικό τρόπο αντιμετωπίζονται τα θέματα και από την πρώτη στιγμή σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκε η Κυβέρνηση και με πολιτικές πρωτοβουλίες του ίδιου του Πρωθυπουργού από τον περασμένο Αύγουστο και με θεσμικές παρεμβάσεις και βεβαίως με τη δικαστική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπως αποδεικνύεται η κυρία Καηλή, είχε ανατήξει σημαντικές σχέσεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα με τον Κατάρ. Τονίσατε ότι η κυρία Καηλή, όπως είναι και γνωστό, είχε στενές πολιτικές σχέσεις με τον κύριο Ανδρουλάκη. Θεωρείτε ότι τις επαφές της κυρίας Καηλή τις γνώριζαν και άλλα στελέχη μέσα στον ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ ή άλλοι ευρωβουλευτές Έλληνες γνώριζαν την δράση της κυρίας Καηλή. Δεν μπορώ να το ξέρω, όπως επίσης δεν ξέρουμε και όλο το εύρος της υπόθεσης αυτής. Η υπόθεση της κυρίας Καηλή είναι μια πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση, η οποία βρίσκεται στα χέρια της βελγικής δικαιοσύνης. Είναι πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση από πολλές πλευρές. Πρώτα απ' όλα, δημιουργεί ένα ακόμα ρήγμα αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, στη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Όλη αυτή η συζήτηση με βάση την προβληματική που αναπτύσσεται εδώ και πολλά χρόνια, σ' ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα της Ευρώπης, είναι μια συζήτηση η οποία έρχεται να προσθέσει προβλήματα και οφείλουμε όλοι πολύ θεσμικά να περιφορήσουμε το κύρος των θεσμών και τη λειτουργία των ευρωπαϊκών οργάνων. Δεύτερον, αφορά μια Ελληνίδα Ευρωβουλευτή. Έχει και αυτή τη διάσταση. Από κει και πέρα, εδώ υπάρχει το εξίσοξήμορο. Γίνονται αποκαλύψεις σ' ό,τι αφορά το θέμα της κυρίας Καϊλή. Δεν έσπεψε κανείς από την Κυβέρνηση, από τη Νέα Δημοκρατία να βγάλει έναν κίνδυνος και να κατηγορεί στο ΠΑΣΟΚ. Να το μετατρέψει δηλαδή σε πολιτικό πρόβλημα ενός χώρου, επειδή αποδίδονται στο συγκεκριμένο σκέλος οι κατηγορίες αυτές. Ούτε, προφανώς, μπορεί να εσχυριστεί κανείς ότι η οποιαδήποτε συμπεριφορά, που ελέγχεται σε αυτή τη φάση, η οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά ενός ή κάποιου αριθμού στελεχών, βαρένει στο σύνολό τους πολιτικά κόμματα. Ανδρουλάκης, προφανώς πολύ εκνευρισμένος, συνεστανόμενος στη δύσκολη θέση που βρίσκεται, να μετατωπίσει ένα πρόβλημα που είναι 100% πρόβλημα ενός μέλους της πολιτικής ομάδας των Ευρωσοσιαλιστών και του ΠΑΣΟΚ στην Νέα Δημοκρατία. Με κομικοτραγικές κινήσεις, πέρα ξεπερνώντας κάθε όριο του θράσους, προσπαθεί να διαστρέψει εντελώς την πραγματικότητα και ένα πρόβλημα ενός τελέχους που ανήκει στον ΠΑΣΟΚ, που ήταν στενά συνδεδεμένος ο ίδιος ο κ. Ανδρουλάκης μαζί της, επί πολλά χρόνια πολιτικά συνδεδεμένος, που συμπορεύτηκαν στις προηγούμενες εσωκοματικές εκλογές τουλάχιστον, όταν ο κ. Ανδρουλάκης διεκδικούσε την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ απέναντι στην αίμνη, στη φόβη γενηματά, επιδιώκει για κατανόητους λόγους να το μεταθέσει σε έναν άλλο πολιτικό χώρο, παραλαμβάνω απρόκλητα. Δεν υπήρξε κάποια ανακοίνωση από τη Νέα Δημοκρατία που να κατηγορήσει Λίβδην το ΠΑΣΟΚ και τον κ. Ανδρουλάκη για αυτά για τα οποία ελέγχεται η κυρία Καηλή. Αυτά είναι κωμικοτραγικά πράγματα, είναι για γέλια και για κλάματα. Όσα αιφιολογήματα και αν προσπαθεί να χρησιμοποιήσει κανείς, έχουν γίνει μεταγραφές αεροδρομίου από το ΠΑΣΟΚ στο ΣΥΡΙΖΑ, ούκο λίγες αν ανατρέξει κανείς στο παρελθόν, νομίζω ότι θα έπρεπε με μεγαλύτερη σοβαρότητα και επιφυθεινότητα και με μια διάσταση αυτοκριτικής να τοποθετηθεί το κόμμα της κυρίας Καηλή απέναντι στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ευρύτερη πολιτική τους παράταξη με την έννοια της εμπλοκής και να αποδίδουμε συνολικά κατηγορίες. Για το θέμα των παρακολουθήσεων, επειδή αναφέρεστε σε ριπαρά δίκτυα, έχει ζητηθεί από τον Πρωθυπουργός Πολιτικός Προστάμενος να υπάρχει έλεγχο στο εσωτερικό της υπηρεσίας γι' αυτά τα δίκτυα, έχετε κάποια εικόνα? Αναφέρομαι σε ριπαρά και σε υπόγεια δίκτυα τα οποία γενικώς καλλιεργούν διάφορες απόψεις, διαπιστώσεις, θέματα, διακινούν υλικό και έχουν διάφορους ισχυρισμούς που μένει να αποδειχθεί η αλήθειά τους σε όλο το εύρος. Είπα και πάλι ότι το σύνολο της υπόθεσης αυτής βρίσκεται στα χέρια της ελληνικής δικαιοσύνης. Βρίσκεται ανοιχτή δικαστική έρευνα σε εξέλιξη. Και νομίζω έχουμε συμφωνήσει όλοι ότι εμπιστευόμαστε. Εμπιστευόμαστε απολύτως στην ελληνική δικαιοσύνη στο ρόλο που επιτελεί. Συνεπώς και στην έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Λέτε συνεχώς ότι θεσμικά, μάλλον βάζετε μπροστά τη θεσμικότητα. Ο Πρωθυπουργός δεν είναι πολιτικός πέφτυνος για την ΕΥπ. Είναι. Έχει θεσμική αρμοδιώτα λοιπόν, υποχρέωσε και δικαιώμα να ρωτήσει στον διοικητή της ΕΥπ. Εάν ο κωδικός που αναφέρεται για τον κ. Χατζικεδάκη είναι αληθής ή όχι. Το έκανε. Υπάρχει αυτός ο κωδικός. Υπάρχει αυτό το πληροφοριακό δελτίο. Δεν ρωτάμε κάτι άλλο. Τα υπόλοιπα τα έχει δικαιοσύνη. Ευχαριστώ. Και αυτά τα έχει δικαιοσύνη. Ο Πρωθυπουργός θεσμικά αντικατέστησε την ηγεσία της ΕΥπ τον περασμένο Αύγουστο για λόγους που είναι γνωστή. Η Κυβέρνηση νομοθέτησε προς μια κατεύθυνση αναμόρφωσης εσωτερικής λειτουργίας της ΕΥπ με τρόπο που θα περιχαρακώσει ακόμη περισσότερο τη θεσμική της λειτουργία προς σωστή κατεύθυνση από εδώ και ύστερα. Και εξαιτίας της ιδιαιτερότητας που υπάρχει στο πλαίσιο ελέγχου αποφάσεων λειτουργίας, η ελληνική δικαιοσύνη θα κάνει αυτό που πρέπει να γίνει. Στο θέμα των υποκλεπών θέλω και εγώ να σας ρωτήσω. Θα συνεχίσω όταν μου επιτρέπετε το ερώτημα του συναδέλφου. Με βάση και τις απαντήσεις που ήδη δώσατε για το ζήτημα, προκύπτει ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο την περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη από την περίπτωση του κ. Χατζιδάκη. Τι εννοώ, ότι στην περίπτωση του Ανδρουλάκη ο ίδιος ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε να έχει ελέγξει την υπόθεση και παραδέχτηκε την παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη υποστηρίζοντας ότι ο ίδιος δεν γνώριζε και ότι ήταν νόμιμη, αλλά πολιτικά λάθος, αυτό είχε πει τότε. Τώρα με την αποκάλυψη της παρακολούθησης του κ. Χατζιδάκη, πάλι από την ΕΕΠ, η κυβέρνηση και πάλι ισχυρίζεται ότι ο πρωθυπουργός δεν γνώριζε, αλλά παραπέμπει τώρα στη δικαιοσύνη για απαντήσεις. Γιατί ο πρωθυπουργός δεν ελέγχει και την περίπτωση Χατζιδάκη, τι τον εμποδίζει, όπως έκανε τότε με τον κ. Ανδρουλάκη. Διότι στην περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη δεν βρισκόταν σε εξέλιξη ανοιχτή δικαστική έρευνα, περιήλθε σε γνώση το περιστατικό και ο πρωθυπουργός αντέδρασε αστραπία. Έκτοτε βρίσκεται σε ανοιχτή δικαστική έρευνα σε εξέλιξη, η οποία ερευνά όλο το βάθος της υπόθεσης αυτής. Πίσω στην υπόθεση της κ. Καϊλίας, θα σας ρωτήσω και ευπρόσωπε, οι βελγικές αρχές ήχαν ή έχουν έρθει σε επαφή με τις ελληνικές αρχές, με οποιοδήποτε τρόπο, έτσι ώστε να υπάξει βοήθεια στις έρευνες αυτές. Δεν γνωρίζω. Δεν γνωρίζω ακόμη. Φαντάζομαι, θα ενημερωθούμε το επόμενο διάστημα. Όπως, επίσης, δεν γνωρίζουμε, και ποιο τρόπο χρησιμοποίησαν οι βελγικές αρχές, για να φτάσουν στη διελεύκανση και στη ερεύνηση αυτής της υπόθεσης. Το λέω αυτό, γιατί έχει γίνει πολύ συζήτηση στην Ελλάδα, για το κατά πόσο πολιτικά πρόσωπα, με, βεβαίως, πολύ αυστηρές ασφαλιστικές δικλείδες, να μην είναι ελεγχόμενοι σε ό,τι αφορά τις παρακολουθήσεις, τις τηλεφωνικές τους, με νόμιμο τρόπο. Θα είχε ένα ενδιαφέρον να δούμε τι μέσα μεταχειρίστηκαν οι βελγικές αρχές και να ξαναξιολογήσουμε λίγο, να ξαναζυγίσουμε τα όσα ακούστηκαν στο δημόσιο διάλογο. Υπαναλαμβάνω πάλι, πάντοτε, υπό την οπτική πολύ αυστηρών θεσμικών φίλτρων, όταν πρόκειται για πολιτικά πρόσωπα. Επομένως, κύριε Εκπρόσωπε, υιοθετεί τα απόψεις που βλέπουμε να κυκλοφορούν στον δημόσιο διάλογο, ότι η υπόθεση Καηλή σχετίζεται με τις παρακολουθήσεις στην Ελλάδα και συγκεκριμένα με την παρακολούθηση του κ. Ωανδρουλακή. Δεν έχουμε τέτοιες ενδείξεις για να μπορούμε να υποστηρίξουμε κάτι τέτοιο καθόλου. Όχι, δεν υπάρχουν τέτοιες ενδείξεις. Απλώς λέω ότι εδώ έχουμε ένα οξύμορο. Προφανώς για να φτάσουν οι βελικές αρχές στην άκρη αυτού του νήματος κάποια τακτική ακολούθησαν. Θα είχε να ενδιαφέρον στην εξέλιξη αυτής της υπόθεσης να δούμε τι ακριβώς έχει γίνει. Αλλά επειδή οφείλουμε να είμαστε απολύτως ξεκάθαροι και ακριβείς, η κυβέρνηση αυτή ποτέ δεν κάνει ούτε συνυρμούς, ούτε βγάζει συμπεράσματα μέσα από αυθαίρετους ισχυρισμούς. Πάντοτε ζυγίζουμε τα γεγονότα και τοποθετούμαστε με βάση αυτά. Κύριε Πρόσωπε, εδώ και πέντε εβδομάδες το ντοκουμέντο προχωρά σε αποκαλύψεις για τις παρακολουθήσεις και μας έχετε αποκαλέσει ψεύτες, κοφάντες και ότι γράφουμε μύθους του ΕΣΟΠΟ. Πλέον μιλάτε για παρακολουθήσεις από παράκεντρα εντός ΙΠΡΙΠΑΡΑ δίκτυα και ούτω κάθε εξής. Αισθάνεστε την ανάγκη να απολογηθείτε, να ανασκευάσετε όσα έχετε πει εσείς και ο Πρωθυπουργός για το ντοκουμέντο? Όχι. Για τον απλό στότο λόγο ότι έχουμε πει και τα δύο. Έχουμε πει από την πρώτη στιγμή ότι η δικαιοσύνη θα πρέπει να ζυγίσει, να διελευκάνει, να αξιοποιήσει όλα τα πράγματα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας και να μην αφήσει καμία πτυχή της υπόθεσης αυτής χωρίς έρευνα. Όποιος υποκρύπτει αυτό λέει τη μισή αλήθεια. Από την πρώτη στιγμή δεν θα βρείτε δήλωση δική μου ή τοποθέτης του Πρωθυπουργού ή κανένας κυβερνητικούς τελέχους που να μην βάζει στην υπόθεση αυτή τη διάσταση ότι προφανώς και οι αρμόδιες αρχές θεσμικά πρέπει να αξιοποιήσουν ό,τι θεωρούν ότι είναι αξιοποιήσιμο από αυτά που βρίσκονται και κατατίθεται στο δημόσιο διάλογο προκειμένου να αποσαφηνήσουν κάθε πτυχή της υπόθεσης αυτής και σε ό,τι αφορά τα πραγματικά γεγονότα και σε ό,τι αφορά τους αυτουργούς και σε ό,τι αφορά τη μυθοπλασία. Από εκεί και πέρα, κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε-πέντε εβδομάδων όπως σωστά είπατε προηγουμένως, αναπαρήχθησαν και ακούστηκαν πράγματα τα οποία είναι έξω από το πλαίσιο κάθε λογικής. Όπως για παράδειγμα ότι ο Πρωθυπουργός ήταν ο εγκέφαλος αυτής της συντονισμένης, όπως την αποκαλούσαν την προσπάθεια, της εγκληματικής οργάνωσης του κυκλώματος, πώς τη λέγατε, και παρακολουθούσε ανθρώπους με τους οποίους έχει συμπορευτεί επί 30 χρόνια, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και έδωσε εντολή και τελούσε σε γνώση του, ότι το Predator εντόπιζε την οικογένεια υπουργών για να τους σώσει από το μάτι, από την τραγωδία στο μάτι, ότι με κάποιο τρόπο αναγκάστηκε από κάτι πράκτορες Ισραηλινούς, νομίζω, ο κύριος Τσίπρας να πάει διακοπές σε ένα κότερο μετά την καταστροφή στο μάτι για να τον φωτογραφήσουν και να τον εκθέσουν, ότι οι εσωκοματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας επηρεάστηκαν από αυτού του είδους τα κυκλώματα και ευνοήθηκε ο κύριος Μητσοτάκης τότε και μια σειρά από άλλες ανακρίβειες. Τοποθέτησή μας ήταν συγκροτημένη από την αρχή και επιμένουμε σε αυτήν, από την αρχή, η δικαιοσύνη να διερευνήσει, να αξιολογήσει κάθε πληροφορία που ήρθε στην επιφάνεια. Αυτό κάνει η ελληνική δικαιοσύνη πάντοτε απέναντι σε τεκμηριωμένες καταγγελίες και σε ισχυρισμούς οι οποίοι μπορούν να έχουν μια βασιμότητα, να κάνει τη δουλειά της και να αποσαφηνήσει κάθε πτυχή της υπόθεσης αυτής. Αυτό τη ζητάμε να κάνει και τώρα και για τους αυτούργους και για τις έκνομες πράξεις που έγιναν, αλλά δεν μπορεί κανείς να κλείσει τα μάτια στην παρανοϊκή σειρανολογία που αναπτύσσεται εδώ και πέντε εβδομάδες γύρω από την υπόθεση αυτή με τεκμηριωτές καταγγελίες και με συγκοφαντικές κατηγορίες κατά του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης. Κύριε Εκπρόσωπε, ο τέος Πρόεδος της Δημοκρατίας, ο κύριος Παυλόπουλος, έκανε μια νέα παρέμβαση, έναν νέο άρθρο του, στο οποίο επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο για τη λειτουργία της ΕΥΠ που ψήφισε η Κυβέρνηση, όχι μόνο δεν επιφέρει, λέει, ουσιαστικές βελτιώσεις της ισχύουσες διατάξεις, αλλά αφήνει στο σκοτάδι την ΑΔΑΕ, καθιστώντας αδύνατη την άσκηση των αρμοδιωτήτων της. Πώς το σχολιάζετε? Θέλω δύο ερωτήσεις. Είπατε προηγουμένως, και το είχατε γράψει και στις αναγκήρυσες σας, ότι ο κύριος Ανδουλάκης διαγράφει αναρτήσεις παλαιότερες σε σχέση με την κυρία Καηλή ή σε σχέση με το Κατάρ. Και σε σχέση με την κυρία Καηλή και το Κατάρ. Ένα αυτό. Και το δεύτερο, είπατε νωρίτερα, ότι δεν φαίνεται να συνδέεται η υπόθεση των παρακολουθήσεων στην Ελλάδα με τον κύριο Ανδουλάκη. Η νόμιμη επισύνδυση στο κινητό του κυρίου Ανδουλάκη δεν σχετίζεται με το Κατάρ, σχετίζεται με άλλο εθνικό λόγο. Ευχαριστώ πολύ. Για την ακρίβεια ερωτήθηκα εάν η παρακολούθηση που ενδεχομένως έκαναν οι Βέλγοι στην κυρία Καηλή σχετίζεται με τις παρακολουθήσεις στην Ελλάδα και είπα ότι δεν έχω κανένα τέτοιο στοιχείο τεκμήριο. Εγώ τώρα λέω, η νόμιμη επισύνδυση στο κινητό του κυρίου Ανδουλάκη, που έγινε εδώ στην Ελλάδα, σχετίζεται με το Κατάρ ή όχι. Οι απαντήσεις αυτές θα βγουν μέσα από αυτούς που μπορούν να τις δώσουν. Βρίσκεται, όπως σας είπα, σε εξέλιξη ανοιχτή δικαστική διαδικασία. Έχει κλειθεί αρκετές φορές ο κ. Ανδουλάκης να ενημερωθεί για το τι έγινε, δεν το γνωρίζω, δεν μπορώ να γνωρίζω. Άρα δεν το διαψεύδεται, αν σχετίζεται. Δεν έχω καμία τέτοιου πληροφορία. Δεν έχω καμία τέτοιου πληροφορία σχετίζεται με το Κατάρ ή με το οτιδήποτε. Και επίσης επαναλαμβάνω για να μην έχουμε παρεξηγήσεις, δεν υπάρχει στη διάθεση της κυβέρνησης καμιά πληροφορία ή κανένα στοιχείο που να συνδέει αυτά τα ίδιες πράγματα. Μην δημιουργούμε παρεξηγήσεις και συνειμούς. Τώρα, σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος του ερωτήματος σας, νομίζω ότι διέγραψε τα συγχαρητήρια που έδωσε την κυρία Καηλή επειδή εξελέγγει για την πρώτη της Ευρωβουλίου. Είπαμε, εμείς δεν μιλάμε με φανταστικά πράγματα, ούτε κάνουμε λογικά άλματα. Μιλάμε με βάση τα γεγονότα. Τα γεγονότα είναι πολύ συγκεκριμένα. Αυτά σχολιάζουμε και σε αυτά αναφέρουμε. Όσον αφορά την υπόθεση της κυρίας Καηλή, πρώτον, από πού προκύπτει η πληροφορία που βρισκόμαστε να συζητάμε σήμερα ότι η σύλλειψη της κυρίας Καηλή ήρθε από παρακολουθήσεις από τις Βελικής Αρχές. Δεύτερον, μιλάτε για διαγραφή αναρτήσεων του κ. Ανδρουλάκη. Έχουμε στο δημόσιο διάλογο πλήθος συγχαρητηρίων κυβερνητικών από τον κ. Δημητριάη, τον κ. Γεωργιάδη, τον κ. Μητσοτάκη θα διέγραφε η κυβέρνηση δηλώσεις αν είχε τη δυνατότητα όπως ο κ. Ανδρουλάκης αναρτήσεις. Περιβάλλονται ευρωβουλευτές και αξιωματούχοι της Νέας Δημοκρατίας στην Ευρωβουλή και στην Ευρώπη από την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού για την υπόθεση. Πρώτον, δεν είπα ότι γνωρίζουμε. Δεν είπα ότι γνωρίζουμε. Λέω να δούμε. Θα είχε ένα ενδιαφέρον. Να δούμε αν φτάσανε σε αυτό το σημείο με κάποιους είδους επισυνδέσεις ή νόμιμες παρακολουθήσεις. Πώς θα τοποθετούμασταν στη λογική ότι εδώ θεωρούμε απριόρι πως δεν θα πρέπει να ισχύουν. Δεν είπα ότι το γνωρίζουμε. Να είμαστε σαφείς. Τα γεγονότα είπα ότι δεν υπάρχουν γεγονότα που να συνδέουν αυτά που γίνανε εκεί με αυτά που γίνανε εδώ για να μην βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα. Δεύτερον, το γεγονός ότι δεν έχουν διαγραφή αναρτήσεις μιλάει από μόνο το απαντάει από μόνο το στην ερώτησή σας. Και το τρίτο τι με ρωτήσατε. Αν περιβάλλει ο Πρωθυπουργός με εμπιστοσύνη τους Ευρωβουλευτές. Ο Πρωθυπουργός και αξιωματούχοι της Ελλάδας, όπως ο κ. Χινάσης και ο κ. Σεβραμμόπυλος περιβάλλονται από την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού για την υπόθεση του ΚΑΤΑΡ. Δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο ή κάποια πληροφορία για το είδηποτε. Προφανώς και περιβάλλονται από την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού. Οι Ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, κανένας τέλεχος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να έχουν οποιαδήποτε σχέση με την υπόθεση αυτή. Όπως επίσης και ο πρώην Επίτροπος, αλλά και ο κ. Σχινάς. Παρ' όλα αυτά, κ. Πρόσωπε, προβληματίζει την κυβέρνηση ότι ο κ. Μαργαρίτης Σχινάσεξ ήρε τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες του ΚΑΤΑΡ. Πρόκειται για κάποιους συνειρμούς που καλλιεργούνται και από τον διεθνή τύπο. Ο κ. Σχινάσεξ, του κουαρτοφυλακίου του, έχει επαφές με διάφορες χώρες και έχει κάνει μια σειρά από τοποθετήσεις στο παρελθόν. Οι οποιαδήποτε πειρασύνδεσης της υπόθεσης αυτής, χωρίς να ειδράζεται σε κάποιο στοιχείο, δεν νομίζω ότι έχει να προσφέρει κάτι ή προσφέρεται για τα οποιαδήποτε συμπεράσματα, προκειμένου να δημιουργήσουμε στη γινή γνώμη συνειρμούς. Κύριε Πουργέ, να σας πω λίγο στα εθνικά, θα μας δώσετε ένα σχολείό σας για την επιθετική δίληση του κ. Ριντογάν περί πειραυλικής επίθεσης με το νέο σύστημα το πειραυλικό το Ταϊφούν. Ο κ. Ριντογάν πρέπει να ξέρει καλά ότι η χώρα μας ούτε τρομοκρατείται, ούτε εκφοβίζεται. Ο κ. Ριντογάν νομίζει ότι όσες φορές επαναλαμβάνει το παράλογο και το άδικο, μπορεί να το κάνει λογικό και δίκαιο. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Η χώρα, επαναλαμβάνω, η Ελλάδα ούτε τρομοκρατείται, ούτε πανικοβάλλεται, ούτε και απειλείται. Η χώρα μας είναι απολύτως αποφασισμένη, είναι πάντοτε προετοιμασμένη σε ετοιμότητα να υπερασπιστεί τη διεθνή νομιμότητα, να υπερασπιστεί την κυριαρχία της και τα κυριαρχικά της δικαιώματα. Έχοντας το δίκιο με τον πλευρό της, έχοντας τους συμμάχους της δίπλα της, έχοντας τη δυνατότητα να διαχειριστεί αποτελεσματικά την κάθε πρόκληση στο πεδίο. Όσο και αν ο κ. Ερντογάν επιμένει και στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας, αλλά και στην προκλητική ρητορική, όλες του αυτές οι απειλές και οι κινήσεις είναι απολύτως αδιέξοδες. Σε συνέχεια το ερωτήμα του συναδέλφου, σας ανησυχεί το γεγονός πως η Υπουργός Εξωτερικών της Λιβύης, της Τρίπολης, για να το πούμε πιο συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι παραφιάζονται τα κυριαρχικά δικαιώματα της Λιβύης λόγω των ερευνών που γίνονται στη θαλάσσια περιοχή από την ExxonMobil. Σας ανησυχεί αυτό το γεγονός, διότι γνωρίζουμε όλοι ότι η κυβέρνηση της Τρίπολης βρίσκεται σε συνενόηση με την Τουρκία, μη τυχόν δημιουργηθεί κάποιο θερμό επεισόδιο στη συγκεκριμένη περιοχή. Όλες οι κινήσεις που κάνει η χώρα μας είναι κινήσεις που έχουν σχεδιαστεί καλά και το πρώτο πράγμα που λαμβάνουν οι υπόψεις τους είναι το διεθνές δίκαιο. Η χώρα είναι μια χώρα που καινείται πάντοτε στο πλαίσιο της διεθνής νομιμότητας. Και αυτό δεν το ξέρουμε μόνο εμείς, το ξέρουμε όλους ο κόσμος. Μως εκ τούτου δεν μας ανησυχεί τίποτα από όλα αυτά. Πριν να πω λίγο, ο κύριος Βουρλιώτης, είναι αυτός ο επικεφαλής της αρχής για το ξέπλημα αμφρώμικου χρήματος, κάνει μια παρέμβαση και ζητήτει μέσα στον περιεσιακό στοιχείο της Αντιπροέδρου της κυρίας Καηλί, του ΠΑΣΟΚ αυτή. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι έχει ενημερωθεί ή έχουν ενημερωθεί ελληνικές αρχές από τις Βαλγικιές. Σε ποιο βαθμό έχουν ενημερωθεί? Δεν το ξέρω. Δεν σε έχουν ενημερώσει καθόλου είστες. Δεν το ξέρω. Δεν ξέρω πότε βγήκε αυτή η ανακοινωνία. Δεν το ξέρω. Να ενημερωθώ και σας πω. Φαντάζομαι ότι θα γίνονται στο πλαίσιο κάποιας δικαστικής συνδρομής ή πράγμα που δεν το ξέρω. Κύριε Πρόσωπε, πώς προσεγγίζετε τις δηλώσεις του μέχρι πρότεινος Επροσώπου του Υπ. Εξωτερικών στους New York Times ότι η ελληνική κυβέρνηση έδωσε άδεια στη Μιτελέξα, ώστε να πουλήσει σε τρίτη χώρα το λογισμικό του Predator. Εδώ υπάρχει κάποιο λάθος, υπάρχουν ευθύνες για αυτή την πράξη ή τις δηλώσεις εκ μέρους του Υπ. Εξωτερικών. Υπάρχει μια ΕΔΕ που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Υπ. Εξωτερικών προκειμένου να διαπιστώσει εάν κατά τη διαδικασία έγκρισης εξαγωγής του συγκεκριμένου λογισμικού το Νοέμβριο του 2021, επισημαίνω γιατί έχει σημασία ο χρόνος, έγινε σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται για αυτού του είδους τα προϊόντα που λέγονται διτά προϊόντα. Θα περιμένουμε την ΕΔΕ, η οποία νομίζω θα δώσει απαντήσεις σε όλα. Σ' ό,τι αφορά τις δηλώσεις, με αφρομή την ερώτησή σας, σ' ό,τι αφορά τις δηλώσεις του πρώην εκπροσώπου του Υπ. Εξωτερικών, δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα, όπως επίσης δεν βλέπω και με ποιο τρόπο μία ηλειμμένη απόφαση από τον Αύγουστο, το φετινό Αύγουστο του 2020, που δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβριο του 2022, για την αλλαγή πόστου του συγκεκριμένου υπηρεσιακού παράγοντα, αξιωματούχου του Υπ. Εξωτερικών, συνδέεται με την οποιαδήποτε δισμενή μετακίνησή του, εξαιτίας αυτής του τοποθετησίστου. Ήταν μία απόφαση για την εξέλιξη, σε επόμενο στάδιο του κ. Παπαϊών, του τέος εκπροσώπου του Υπ. Εξωτερικών, η οποία είχε δρομολογηθεί κιόλας από τον περασμένο Αύγουστο και είχε δημοσιευτεί τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το λέω για να μην δημιουργούνται περίεργοι συνειρμοί στην υπόθεση αυτή. Πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, σήμερα το πρωί το ντοκουμέτ αποκάλυψε ότι από τις 23 Ιουλίου του 2019, ολόκληρη η Αλληλογραφία από τις Διευθύνσεις της Σχετικίας του Υπουργείου και της Διαθυσπέδου σε την Άδεια, διαβιβαζόταν και στο Γραφείο του Πρωθυπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου. Συνεπώς θα πρέπει μέσα από τις Αλληλογραφίες να έχει ενημερωθεί ο Πρωθυπουργός για τη σχετική Άδεια στην Ιντελέξα. Είναι κάτι που είναι σε γνώση σας, το ψάχνετε? Αν πρόλαβα να δω καλά, γιατί ήταν λίγο πριν το μπρίφινγκ, αναφέρεστε σε μια απόφαση που λέει ότι κάποια εκατοντάδες έγγραφα, που οι υπηρεσίες θα θεωρούν ότι πρέπει να έχουν από μια διαβάθμιση και πάνω, κοινοποιούνται σε διάφορα επίπεδα, ανάμεσα σε αυτά και στο Διπλωματικό Γραφείο του Πρωθυπουργού. Μιλάμε για εκατοντάδες έγγραφα πολύ συχνά, οπότε αυτό από μόνο του απαντά στο ερώτημά σας, δεν ξέρω καν ποια είναι τα έγγραφα αυτής της διαβάθμισης και βεβαίως όταν μιλάμε για εκατοντάδες έγγραφα στο Διπλωματικό Γραφείο του Πρωθυπουργού, η αξιολόγηση που γίνεται αφορά τα διάφορα επίπεδα ανάλογα με το τι συμβαίνει και σε κάθε χρονική στιγμή. Παναλαμβάνω, τώρα, αυτό ήταν μια περίπτωση του Νοεμβρίου του 2021 που αφορούσε μια συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθούταν για την άδεια εξαγωγής προϊόντων. Συμπεριλαμβάνει, είναι τα λεγόμενα δυτά προϊόντα. Αλλά η ΕΔΕ που βρίσκεται σε εξέλιξη θα μας απαντήσει σε όλα τα ζητήματα σου διαφορά το συγκεκριμένο θέμα. Ευχαριστούμε.