Εργαστήριο 2: Προσέγγισε λοιπόν, με δύο κομμάτια, πώς πρέπει να δούμε, τώρα το δρόμο που έχουμε, το πρόσφυγμα είναι μεταφύγοντας, πώς πρέπει να δούμε το δρομάτιο, πώς πρέπει να δούμε το κατώ, πώς πρέπει να δούμε το κόκκινο, πώς πρέπει να δούμε το τραγούδι, πώς πρέπει να δούμε το κατώ. Παρακαλώ, έχουμε το δρόμο που θα πρέπει να δούμε, πώς πρέπει να δούμε το κόκκινο, πώς πρέπει να δούμε το κομμάτιο, Πάμε σε όλες τις γραμμές και στις γωνίες, στρίβουμε, δηλαδή ξεκινάτε με τις γραμμές του βόλευ, που είναι εμφανίστης στις κέντρες γραμμές. Μία πίσω από την άλλη. Πάμε. Πάμε. Ελαφρύ τροχάδι. Άντε. Έτσι. Εδώ στρίψε. Έτσι, μπράβο. Πήγαινε, πήγαινε τώρα. Στρίβουμε στη μέση και περνάμε απ' έξω από τις γραμμές. Απ' έξω από τις γραμμές. Στρίβουμε εδώ και φεύγουμε κάτω. Ξαναστρίβεις μέσα και φεύγεις επάνω. Τώρα τα κάθετα να πηγαίνουν με πίσω τρέξιμο. Πίσω βήματα τώρα. Πίσω βήματα. Πίσω. Γύρνα πλάτη. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Ξαναστρίβεις. Σε θέλω μπροστά. Σε όλα. Πλάγια βήματα. Και φεύγεις προς τα κάτω. Εκεί, εκεί. Άλλαξε μέτωπο εδώ. Το άλλο πόδι μπροστά τώρα. Και φεύγεις πάνω. Μένεις κάτω από το καλάθι. Εκεί φεύγεις και μένεις κάτω από το καλάθι. Δύο γραμμές και αραιώστε. Οι μισές μπροστά, οι άλλες πίσω. Δύο γραμμές. Οι μισές μπροστά. Ελάτε. Λίγο πιο μπροστά. Και οι άλλες από πίσω μία γραμμή έτσι. Πάμε όλοι να πάρουμε βασική... Αραιώστε παρακαλώ. Ακόμα πιο αραιά. Έτσι μπράβο. Πολύ καλά να κάνεις. Πολύ ωραία. Με το παλαμάκι το δικό μου, πάμε βασική θέση ετοιμότητας. Πάμε. Είσαι λίγο όρθια. Λίγο πιο λυγισμένα τα γόνατα, λίγο πιο λυγισμένα. Είναι πάρα πολύ καλά σε ποσοστό 99,9%. Από αυτήν τη θέση που είμαστε και παραμένουμε εκεί, μέχρι την επόμενη οδηγία παραμένουμε εκεί, αλλάξτε και πάρτε τη βασική αμυντική στάση. Τι θα κάνετε? Ανάλογα με τη θέση που είμαστε, θέλω να ξεκαθαρίσουμε. Εδώ είναι η μέση του γυπέδου. Είστε όλοι αμυνόμενοι που αμύνεστε σε αυτό το καλάθι. Ανάλογα με τη θέση που είσαστε, θα προβάλετε το εσωτερικό πόδι μπροστά και το αντίστοιχο χέρι. Να δω. Δεν λύγησε τα γόνατα λίγο ακόμα. Πολύ σωστά είστε όλες. Παρακαλώ. Μάλλον η Χριστίνα έλειπε στα προηγούμενα μαθήματα. Γιατί αναφέραμε δύο φορές πώς ορίζουμε το εσωτερικό πόδι και πώς το εξωτερικό. Το έξω είναι οι γραμμές. Είτε οι πλάγιες είτε οι τελικές γραμμές. Ανάλογα που είμαστε εμείς, το πόδι σου πιο επώδεσο αυτή τη στιγμή είναι πιο κοντά στην εξωτερική γραμμή. Αυτό. Άρα το εσωτερικό είναι το άλλο. Άρα αυτό το προβάλλουμε μπροστά γιατί. Έχουμε στόχο να οδηγήσουμε τον παίχτη σαν βασική αρχή προς τα πλάγια. Προς τις πλάγιες γραμμές. Για αυτό το κάνουμε. Λοιπόν, πάμε βασική θέση με το παλαμάκι θέσης. Εκίνηση και σταμάτημα εδώ στο κέντρο και παίρνουμε τη βασική αμυντική θέση. Πάμε. Μην ξεχνάτε το εσωτερικό πόδι εμπρός. Έτσι μπράβο. Μόνο έτσι θα το κάνουμε. Άλλη μία και θα πάρουμε την βασική στάση ετοιμότητα. Σταματάμε εδώ πέρα. Πίσω βήματα με το παλαμάκι και παίρνετε τη βασική αμυντική θέση μετά από πίσω βήματα. Πάμε. Στοπ. Πίσω βήματα και παίρνουμε τη βασική στάση ετοιμότητα με το δεύτερο παλαμάκι. Πάμε. Ναι το δεύτερο παλαμάκι. Το πρώτο ήταν να ξεκινήσετε το δεύτερο για να σταματήστε. Δουλεύοντας σαν προθέρμανς αυτό που κάναμε στο προηγούμενο μάθημα στην προηγούμενη προπόνηση μπορούμε να αρχίζουμε τη διαδικασία της εμπέδωσης. Δεν χρειάζεται να επανερχόμεθα πολλές φορές το ίδιο αντικείμενο με αποκλειστικό στόχο και σκοπό. Σε συνδυασμό των ασκήσεων που θα κάνουμε θα είναι η εμπέδωση που επιχειρούμε. Εάν το επαναλάβουμε αυτό τρεις τέσσερις φορές σήμερα ομολογώ πάντως ότι τα πήγατε πάρα πολύ καλά. Από διάφορες θέσεις. Την επόμενη φορά παράδειγμα θα εντάξουμε τι? Πλάγια τρεξίματα και παίρνουμε τη θέση τη μία την άλλη. Έτσι ώστε να βρεθούμε από όλες τις καταστάσεις στην βασική μας είτε στάση ετοιμότητος είτε αμυντική θέση. Γιατί έχουμε διάφορες καταστάσεις που δημιουργούνται σε ένα αγώνα. Μπορεί να είμαστε με πλάτη, μπορεί να είμαστε στα πλάγια, μπορεί να τρέξουμε έτσι, αλλιώς και τέτοια. Για αυτό επιχειρούμε το ασκησιολόγιο μας να εμπεριέχει εκείνα τα στοιχεία τα οποία θα βοηθήσουν να εμπεδοθεί μια δεξιότητα. Λοιπόν, έλα κύριε Κουρτή. Δύο τρόπους υπάρχουν για να σταματάμε στον μπάσκετ. Σταμάτημα με βυματισμό και σταμάτημα με άλμα. Το σταμάτημα με βυματισμό αποτελεί το φυσικότερο τρόπο για τα παιδιά όσον αφορά το πώς σταματάμε. Γίνεται σε δύο χρόνους και επειδή είναι σαν φυσική συνέχεια του τρεξήματος ένα, δύο και σταματάμε σε δύο χρόνους είναι πιο φυσικό, πιο κοντινό στα παιδιά. Άρα, όταν θα ξεκινήσουμε να διδάξουμε εμείς τα σταματήματα θα ξεκινήσουμε με το σταμάτημα με βυματισμό και ακολούθως θα διδάξουμε το σταμάτημα με άλμα το οποίο είναι το αλματάκι και παράλληλα τα πόδια. Και στις δύο περιπτώσεις, αναμφίβολα περίπου βρισκόμαστε στο σταμάτημα, στο τζαμπ στόπ όπως είμαστε στη θέση ετοιμότητος αλλά που γίνεται μετά από τρέξιμο και ένα αλματάκι. Το ύψος του άλματος εξαρτάται από την ταχύτητα που έχουμε. Όσο μεγαλύτερη ταχύτητα έχουμε, υποχρεωτικά αυξάνουμε το ύψος του άλματος για να σταματήσουμε. Το σταμάτημα με βηματισμό το μέγεθος των βημάτων που θα κάνουμε πάλι εξαρτάται από την ταχύτητα που έχουμε πριν. Αν κινούμε πολύ σιγά, αντιλαμβάνεστε ότι δεν χρειάζεται να κάνω παραμικρά βηματάκια. Άρα λοιπόν, όπως είστε σε δύο σειρές θα ήταν πίσω από τους σκόνους. Λοιπόν, τρεις τριάδες εδώ και τρεις τριάδες κάτω. Πίσω από τους σκόνους που έχουμε εδώ πέρα. Μία τριάδα εδώ, μία τριάδα εδώ, μία τριάδα εκεί. Τρεις, τρεις, έλα εδώ μία. Πάρα πολύ ωραία. Θα ήθελα να σας επισημάνω εδώ. Έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε τους σκόνους και να βάλουμε τον πρώτο σκόνο να έχουμε το δεξί, το αριστερό πόδι και να εναλλάσσουμε τα πόδια μας. Εμείς όμως, εάν δεν έχουμε σκόνους μπορούμε να ζωγραφίσουμε στο δάπεδο είτε δύο κύκλους τους μικρούς και έναν το μεγαλύτερο σε απόσταση είτε πατούσες με κυμολία, με οτιδήποτε μπορεί να χαραχθεί και να κάνουμε την ίδια άσκηση. Λοιπόν, Θανάση να δίνεις σφήριγμα και να κάνουν με μπροστά το δεξί πόδι. Δεξί πόδι μπροστά και κάνουμε αριστερό δεξί έρχεται και σταματάει. Δηλαδή ένα-δύο. Οι πρώτες, κατανοητό, μην πηδάς ψηλά, χαμηλά. Δηλαδή τρέχεις και σταματάς ομαλά. Εδώ, με το που κάνει η κάθε μία που εκτελεί την άσκηση με πίσω βήματα γίνεται τελευταία και ακολουθεί η επόμενη. Λοιπόν, χωρίς παράγγελμα πάμε ελεύθερα με τη διαδικασία να γίνεται συνεχής. Θα σταματήσετε όταν σας πω. Ξεκινήστε. Από το πλάι φεύγουμε. Πολύ ωραία θέση. Πρόσεξε λίγο, δεν έχεις καλή ισορροπία τώρα. Δηλαδή σταμάτησες. Μπορείς να κάνεις πολύ γρήγορα οποιαδήποτε κίνηση θα ακολουθήσει. Δεν είσαι σε καλή θέση. Πρέπει να διορθώσεις τη θέση σου. Κατάλαβες. Άρα είμαστε σε αυτή τη θέση που μας βολεύει. Πρέπει να μάθουμε να σταματάμε. Φεύγει η πλάγη. Πάμε. Ουσιαστικά εδώ είμαστε σε μία θέση που είναι κοντά στη βασική αμυντική στάση. Γιατί το ένα πόδι είναι πίσω και το άλλο είναι πιο μπροστά. Πάμε. Συνεχίζουμε. Δεν είσαι καλά. Βλέπεις τα πόδια σου. Ωραία. Αυτό ακριβώς είναι να προσπαθείς να θετικοποιήσεις. Τα χέρια φέρνετε τα εδώ. Πιο χαμηλά τα χέρια. Πολύ ωραία. Ωραία. Ωραία. Ωραία. Αλλάξτε πόδι και τώρα να ξεκινάτε με το άλλο πόδι. Το ίδιο κάνουμε με το άλλο πόδι. Κορίτσια, προσέξτε. Εγώ τι θέλω τώρα. Να έχω το κέντρο βάρος μου ανάμεσα. Να μην είναι πάνω στο ένα πόδι ή στο άλλο. Θέλω να μοιράζεται το κέντρο βάρος. Για να έχω καλή ισορροπία. Αυτό με ενδιαφέρει. Εσείς έχετε το ένα πόδι και ρίχνετε το βάρος πάνω στο άλλο και το άλλο είναι κάπως έτσι. Δεν πρέπει να γίνεται αυτό. Τώρα είσαι καλύτερα, αλλά ήρθες σε άλλη θέση. Ένα-δύο. Ένα-δύο. Ένα-δύο. Θέλω γρήγορα να έρχεσαι κατευθείαν στη θέση. Ένα-δύο. Πολύ ωραία. Ένα-δύο. Κάνε τα βήματα καλά. Καλύτερα από προηγούμενο. Πολύ ωραία. Πολύ ωραία. Πολύ ωραία. Ωραία. Μην φοβάσαι. Κάνε πιο ελεύθερα την κίνηση. Μην σκέφτεσαι δηλαδή. Πάρα πολύ ωραία. Κάνε το παράκτυρο μας και ξεκινήσεις. Τώρα βγαίνουμε από το πλάι από τους σκόνους. Από εδώ, από εκεί, από εκεί, από έξω. Και ξεκινάμε και κάνουμε με μεγαλύτερη ταχύτητα το ίδιο σταμάτημα. Απλά τι γίνεται. Θα σφυρίζει ο Θανάσης. Εσείς κινήσετε με μεγαλύτερη ταχύτητα για να διαπιστώσετε σε μεγαλύτερη ταχύτητα τις διαφορετικές καταστάσεις που έχουμε. Πάνω κάτω πηγαίνουμε. Όσα σταματήματα χρειαστεί να κάνουμε στη διάρκεια. Με το σφύριγμα σταματάτε. Μένετε χίλια ένα, χίλια δύο, χίλια τρία δευτερόλεπτα και φεύγετε για να προλαβαίνουμε να δούμε, για να σας δίνουμε ανατροφοδότηση. Μην ορίζεις πόδι όπως βολεύει τον καθένα. Ναι, ναι, ναι. Λοιπόν. Είδατε ότι δεν έκανες το βηματάκι τώρα. Ωραία. Πάμε. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Το νιώθεις που δεν είναι στα δύο πόδια που λέγαμε. Αυτό. Προσπάθησε να το βρεις. Το αλματάκι ξεχνάς να κάνεις. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Το βάρος είναι στον μπροστινό πόδι. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Δεν έχεις καλή ισορροπία. Το βάρος είναι στον μπροστινό πόδι. Διόρθωσέ το. Μοίρασέ το. Πολύ ωραία. Οι άλλες. Κάνε το αλματάκι σου. Κάνε το αλματάκι σου. Παιδιά, ακούστε λίγο. Θέλω να είστε σε μία θέση που να είστε άνετα. Δηλαδή, σε αυτήν εδώ τη θέση νιώθω πολύ άνετα. Το σώμα είναι χαλαρό. Θυμάστε όταν σας επιστήμανε κάποια λάθη όσον αφορά... Μιλούσαμε για σφιχτό σώμα. Άμα είμαι έτσι εδώ είναι σφιχτό το σώμα μου. Εδώ νιώθω χαλαρά και ανάλογα με την ταχύτητα κάνω ένα αλματάκι. Ένα, δύο. Πάμε. Είσαι απ' τα μπαλέτα. Τι να κάνουμε. Τώρα, η κάθε τριάδα... Πρώτα αυτές οι τριάδες. Πιάνεσθε η μία αγκαζέ την άλλη. Και εσύ από εκεί. Έτσι, έτσι. Βήκετε παραέξω. Στο σφήριγμα ξεκινάτε τρέξιμο. Στο δεύτερο σφήριγμα κάνετε σταμάτημα με βηματισμό. Στραιτστοπ. Εσείς περιμένετε όταν τελειώσουν αυτές ξεκινάτε εσείς. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Πάμε. Αυτό χρειάζεται να το επαναλαμβάνουμε. Και για λόγους ανάπτυξης της ομαδικότητας και της συνεργασίας. Αλλά και να μπορούμε ο ένας να βοηθάει τον άλλον στο συγχρονισμό. Εάν έχουμε ένα παιδί που δεν μπορεί να ανταποκριθεί καλά. Δεν συγχρονίζεται πότε να ξεκινήσει, πότε να σταματήσει. Δίνουμε, το ζευγαρώνουμε με κάποιον άλλο που μπορεί. Η πρώτη φορά που ξεκινήσατε είδατε ότι ήσασταν η τριάδα. Ένας εδώ, ένας εκεί και άλλος παραπέρα. Όσο περισσότερο το δουλεύουμε, τόσο περισσότερο αναπτύσσεται η συνεργασία και ο συντονισμός. Άλλη μία φορά να το επαναλάβουμε για να βοηθήσουμε και την μπαλαρίνα. Χαμηλά ανακατεβαίνετε. Πάμε εσείς. Πάμε. Καλύτερα. Το χέρι σου. Να φέρνετε και το χέρι, το ελεύθερο όσες έχετε. Η Μεσαία δεν έχει ελεύθερο χέρι. Πάμε. Πολύ καλύτερα από την πρώτη φορά. Δύο σφυρίγματα ακούτε. Έρχεστε στο κέντρο όλες. Σφύριξε δύο φορές. Εδώ. Από εδώ όλες. Τι έγινε? Να μην ακούω τα σχόλιά σας. Θέλετε να ρωτήσετε κάτι πάνω σε αυτά. Πιστεύω αντιληφθήκατε με μία απλή άσκηση που βάλαμε να πιεστούμε αγκαζέ τρεις πως λειτουργεί. Αυτό μπορείτε να το κάνετε και με πεντάδες. Παιδιά σας διαβεβαιώ γίνεται παιχνίδι. Χωρίς να κάνουμε τίποτα το ιδιαίτερο. Παίζουν όμως. Και τους βάζουμε τι? Να συνεργαστούν. Μπορεί να το ονομάσουμε εμείς κάπως. Ένα παιχνίδι που παίξαμε την προηγούμενη φορά. Που όποιον ακουμπούσε γινότανε αυτό το πράγμα. Επίσης καλλιέργει αυτή τη διαδικασία. Εντάξει. Τι διαφοροποιούμε τώρα στο σκησιολόγιο που κάναμε. Θα επαναλάβουμε τις κινήσεις. Αλλά τι. Θα έχουμε σταμάτημα με άλμα. Ιωάννα. Ιωάννα. Πάρε θέση εδώ μπροστά. Είναι η κλασική θέση της ετοιμότητος. Λυγισμένα πόδια και τα χέρια εκεί. Στο Jump Stop δηλαδή. Στο σταμάτημα με άλμα θα έρθουμε σε αυτή τη θέση. Πάλι σας είπα και προηγουμένως ότι ανάλογα με την ταχύτητα εκτέλεσης. Δηλαδή την ταχύτητα που έχουμε. Έχουμε μικρότερο ή μεγαλύτερο άλμα. Άρα λοιπόν αν τρέχω σιγά. Θα έχω μικρό άλμα. Σωστά. Άρα λοιπόν σε αυτήν εδώ τη θέση με αλματάκι. Έχουμε τους κόνους. Ξεκινάμε από τον πίσω κόνο. Τον κόνο των μονόβ γάλτων. Για να στέκονται απέναντι και να φέρνουν τα πόδια παράλληλα με τους όμους. Σε αυτήν εδώ τη θέση. Το πλεονέκτημα που μας δίνει το Jump Stop. Ενώ στο Stride Stop. Στο σταμάτημα με βηματισμό. Υποχρεωτικά γιατί είναι κανόνας του μπάσκετ. Κάτσε Ιωάννα πίσω. Δεν επιτρέπεται να μετακινούμε και τα δύο πόδια όταν έχουμε την μπάλα στα χέρια μας. Αλλά μπορούμε να μετακινούμε σε ένα πόδι. Στο σταμάτημα με βηματισμό. Όπως κάναμε. Αυτό που έρχονταν πρώτος σε επαφή. Και έρχονταν το άλλο σε δύμα. Που βοηθούσε στο ομαλότερο σταμάτημα. Ήταν το σταθερό μας. Δηλαδή εκεί δεν μπορούμε να επιλέξουμε πόδι. Στο σταμάτημα με άλμα όμως επειδή πατάνε και τα δύο πόδια ταυτόχρονα. Μπορούμε όποιο θέλουμε από τα δύο να επιλέξουμε. Αυτό θα μας χρησιμεύσει στην αμέσως επόμενη δεξιότητα που έχουμε να κάνουμε. Που είναι οι στροφές. Θα το κατανοήσετε καλά αυτό. Λοιπόν, όπως ήταν οι ομάδες πίσω. Και ξεκινάμε αργά οι τριάδες δηλαδή στους κόνους μπροστά. Και δουλεύουμε. Τριάδες όπως ήταν. Πάμε. Που είναι η τριάδα σας. Που ήταν. Δεν έχει τώρα αρχική ή τελική. Βρέστε τις τριάδες σας. Έχει ένα κενό στη μέση. Δεν πειράζει η κορίτσια. Ξεκινάμε και πηγαίνουμε με ροή. Κάνουμε το αλματάκι. Γυρίζουμε και φεύγουμε. Πάμε στο τέλος. Θέλω ροή όμως σε κάθε τριάδα. Πάμε. Καλά τα χέρια τα πόδια. Καλή ισορροπία. Μπροστά από το κόνο. Αυτό υποτίθεται ότι είναι τα δύο πόδια που έχουμε ζωγραφεί στο δάπεδο. Νάτα τα πόδια σας απαράλληλα είναι αυτά. Μπροστά εδώ σταματάτε. Ναι. Πολύ ωραία. Να βγάλουμε τους σκόνους. Πολύ καλά είμαστε. Βγάζουμε τους σκόνους και ξεκινάμε με τρεξίματα εντονότερα. Βγάλετε τους σκόνους έξω στο πλάι. Από εδώ. Με τα χεράκια. Μπράβο. Ξεκινάνε οι κάτω. Πρώτο σφήριγμα τρέξιμο. Οι πρώτες σταμάτημα. Δεύτερο σφήριγμα ξεκινάνε οι δεύτερες. Τρίτο σφήριγμα ξεκινάνε και οι τρίτες. Σε κάθε σφήριγμα κάνουμε σταματήματα. Πάμε. Τι έγινε? Είναι πολύπλοκό. Ωραία. Αυτό για να κατονοήσετε ότι αν έχουμε ακόμα μικρότερα παιδιά, όταν τους βάζουμε κάτι πολύπλοκότερο είναι δύσκολο να γίνει. Είπα σφήριγμα πρώτο, φεύγουν οι πρώτοι. Σφήριγμα δεύτερο, φεύγουν οι δεύτεροι. Στο σφήριγμα δεύτερο κάνουν jump stop. Οι δεύτεροι φεύγουν. Το τρίτο, φεύγουν οι τρίτοι. Στο τρίτο όμως τα κάνουμε δύο jump stop. Οι πρώτοι και οι δεύτεροι. Και σε κάθε σφήριγμα μετά κάνουμε jump stop. Δώστε σφήριγμα, Θανάση. Ας το έστει. Τι θέλω να κάνουμε. Θέλω να κάνουμε σταματήματα σε όλο το χώρο με ένα ρυθμό. Δεύτερη εξήγηση. Μετά το τρίτο σφήριγμα όλοι ξεκινάμε και όλοι κάνουμε ταυτόχρονα. Φεύγουν και οι τρεις. Μετά το τρίτο σφήριγμα είμαστε όλοι μέσα στο χώρο. Άρα αν είμαστε σταματημένοι στο σφήριγμα ξεκινάμε και στο επόμενο σταματάμε. Έγινε κατανοητό τώρα. Όχι. Προσέξτε, προσέξτε. Ακριβώς. Οι δεύτερες. Στο δεύτερο σφήριγμα οι δεύτερες και οι πρώτες σταματάνε και ξεκινάνε και οι τρίτες στο τρίτο σφήριγμα. Και μετά είμαστε όλοι στο χώρο. Και πάμε πάνω κάτω. Δεν σταματάμε μέχρι να σας πω εγώ. Για να το κάνουμε άλλη μία φορά. Πάντε στις τριάδες σας. Έλα. Κυνηγητό με τα σταματήματα. Οι τρεις τριάδες που είναι εδώ στο μισό γήπεδο αυτό. Και εσείς σε αυτό το μισό γήπεδο ξεκινάμε και παίζουμε. Η Χριστίνα από εδώ και η Μαρία η Μέρι από την άλλη ομάδα. Όποιον ακουμπήσει αλλάζουν ρόλους. Γίνεται κινηγός. Ακριβώς. Σταμάτημα. Jump stop. Δεν μπορεί να μας πειράξει. Παραμένω όμως στη θέση αυτή. Περνάει κάποιος κάτω από τα πόδια μου για να ελευθερωθώ. Το παίξαμε και την προηγούμενη εβδομάδα. Ξεκινήστε. Ελεύθερα. Κυνηγός είσαι Χριστίνα. Χριστίνα. Κυνηγός είσαι. Δεν μοιράζει. Κυνηγός είσαι. Σε έπιασε είσαι κινηγός. Τώρα εσύ είσαι κινηγός. Μέρι ακόμα κινηγός. Σιγά. Μέρι ακόμα κινηγός. Εντάξει ήμουν εγώ τώρα γι' αυτό. Έλα σάντρα κινήγα. Κυνηγός. Κυνηγός. Κυνηγός είσαι. Άντε Δενάη. Αυτό είναι κανόνας που χρειάζεται να το παίξουν αρκετές φορές για να μπορέσουν να βάζουμε κανόνες έξτρα όπως όποιος κουνιέται, όποιος έχει λάθος σταμάτημα και έτσι. Διπλό σφήριγμα. Καλά είναι. Είπαμε και στη θεωρία ότι να βάλουμε έναν κώδικ λέξεις κλειδιά, συνθηματικά να έχουμε για την επικοινωνία. Είδατε ότι έχει αναπτυχθεί ήδη μια φασαρία. Μπορείς να βγάλεις το... Άρα με το διπλό σφήριγμα μαζευόμαστε στο κέντρο. Γιατί μαζευόμαστε στο κέντρο? Όχι γιατί το θέλουμε. Καταρχήν όταν έχουμε παιδιά μπορεί να μαζεύεσαι στο κέντρο και να πιάνεστε. Να τους βάζετε να πιάνονται. Έχει σημασία η επαφή μεταξύ τους. Βοηθάει πάρα πολύ στην ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος. Η επαφή των παιδιών. Όχι ότι σε εσάς δεν θα βοηθήσει. Γιατί μπορεί να είσαι μαλλωμένη με τη συμφιντητριά σου αλλά αν σε βάλουν υποχρεωτικά, η δράση να την ακουμπήσεις να ξεπεράσεις πιο εύκολα κάποια πράγματα. Με αυτή την έννοια ιδιαίτερα στα παιδιά χρειαζόμαστε. Πάμε να δουλέψουμε δύο δεξιότητες που είναι οι στροφές. Τα pivot. Πώς σε λένε? Κατερίνα. Κουράστηκες. Και η κούραση είναι συνεργός στην αφηρημάδα. Συνογωρεί πολύ. Δύο τρόποι υπάρχουν να στρίβουμε όταν έχουμε την μπάλα στα χέρια σαν επιθετική κίνηση αλλά και στην άμυνα όταν θέλουμε να ακολουθήσουμε να αλλάξουμε πλευρά, να αλλάξουμε γωνία όπως αμήνουμε εδώ πέρα επειδή πέρασε ο μετικόσυμος μπορεί να κάνω pivot αυτό είναι η στροφή και να γυρίσω προς την άλλη κατεύθυνση. Δύο λοιπόν τρόποι. Με το πιέο pivot και ραχιέο pivot. Εάν το μέτωπό μας είναι ο οδηγός που σέρνει το σώμα μας την άμαξα ή οτιδήποτε είναι με το πιέο. Άρα λοιπόν όπως και να γυρίσω είτε σε αυτό το πόδι, είτε σε αυτό το πόδι και γυρίζω ένα, δύο, τρία, τέσσερα όλα αυτά είναι με το πιέο pivot. Εάν η ράχιέα πίβορτ είναι ο οδηγός, δηλαδή πρώτα κινείται η ράχι. Ένα, δύο, τρία, είναι ραχιέο pivot. Άρα δεν είναι τίποτε πολύπλοκο. Εάν έχουμε τη δυνατότητα να βάλουμε σημάδια και να χρησιμοποιήσουμε κάποια υποπτικά μέσα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε. Η κόκκινη κορδέλα στρίβω προς εκείνη την πλευρά. Πιάνει την κορδέλα το παιδί, προσέξτε. Αν μπορούμε να βάλουμε εδώ μια κορδελίτση. Κόκκινη κορδέλα, την πιάνει και την τραβάει. Άρα θα πάει εδώ, δεν θα πάει προς τα πίσω. Τέτοιου είδους τεχνικές θέλω να αρχίστε να εμπνέετε όταν δουλεύετε με μικρά παιδιά. Στοιχεία που θα κάνουν τη δουλειά σας ευκολότεροι, αποδοτικότεροι και χαρούμενα παιδιά. Λοιπόν, όπως είστε εκεί πέρα τώρα, με πολύ ελαφρά αρρέωση κάντε, αρρεώστε λίγο και πάρτε τη βασική δουλειά σας. Κάντε, αρρεώστε λίγο και πάρτε τη βασική στάση ετοιμότητος. Όλοι θα γυρίσετε πάνω στο αριστερό σας πόδι, άρα για να γυρίσετε και να βλέπετε εκείνη τη γωνία, θα γυρίσετε με το πιέο πίβοτ. Και εμείς, πάρτε αρχικές θέσεις, τι μπορούμε να κάνουμε. Μικρό βηματάκι θα ζητήσω στην αρχή. Μπορούμε να είμαστε εδώ και να δείχνουμε κάτι. Όπως ήσασταν όλοι με το πιέο πίβοτ. Όλοι μπορείτε να το δείτε. Ιωάννα, πάρε την αρχική σου θέση μόνο εσύ, στην αρχή που ήσουν, έτσι, και κάνε μικρό ραχιέο πίβοτ. Βλέπετε ότι μου γυρνάει την πλάτη και δεν μπορεί να το δει. Αυτό εύκολα μπορεί να καταλάβει το παιδί. Άρα, δεν θα μιλήσουμε εμείς για με το πιέο και ραχιέο πίβοτ. Θα πούμε, θα στρίβετε από αυτή τη θέση και θα βλέπετε το χέρι μου. Θα βλέπετε τι κρατάω στο χέρι μου. Για να δείτε όμως το χέρι μου... Λοιπόν, πάμε στην αρχική μας θέση. Πάμε μικρό με το πιέο πίβοτ και βλέπετε το χέρι μου. Τώρα, πρέπει να πάω σε αυτή τη γωνία και να ζητήσω να κάνετε με το πιέο πίβοτ, κοιτώντας μπροστά, να δείτε το χέρι μου. Πάμε. Το ίδιο μπορεί να κάνουμε με ένα κύκλο και να γυρίζουμε τα παιδιά. Τώρα, εσείς κοιτάτε πάντα μπροστά και είστε σε αυτή τη θέση. Θα κάνετε τώρα ραχιέο πίβοτ για να δείτε το χέρι μου. Γιατί αν κάνετε με το πιέο πίβοτ, θα κοιτάξετε απέναντι. Πάμε ραχιή πρώτη. Το ίδιο, ερχόμενοι εδώ, θα έρθουμε στην αρχική μας θέση. Τόσο απλά και εύκολα είναι σαν δεξιότητα. Εάν το κατανοήσουμε, μπορούμε τώρα πλέον τις στροφές αυτές να τις βάλουμε σε όλες τις ασκήσεις που κάναμε. Συνδυασμένες με σταματήματα, με βασικές τάσεις, με αμυντικές τάσεις. Για να γίνει εμπέδοση όμως και να γίνεται μηχανικά, αφού κατακτήσουμε μία δεξιότητα, πλέον γίνεται μηχανικά. Πρέπει να το κάνουμε αρκετές επαναλήψεις. Σε αυτό θα βοηθήσει ο Θανάσης τώρα. Έλα Θανάση. Ασκησιολόγια που τρέχουν σταματήματα, τρεξίματα, στροφές με τοπιαίο ραχιέο. Οργάνωσε σε παρακαλώ το τμήμα. Μην είσαι δυστύμη. Αχ, τυγό. Παρακαλώ, για να δεις ποιο βάρει το αριθμό, πάνω πίσω στο πίσω πόδι. Σταματήματα του παρτισμού που θα ξεκίνησετε όπως ξεκινήσαμε. Μόλις σταματήσετε έτσι για να ξέρετε. Κάνουμε το πιο π Το καταλάβαμε? Πολύ προσευχή σε αυτό, να μην σηκωθεί το πίσω πόδι. Μισό λεπτό, μισό λεπτό να προσθέσω. Έλα, πάμε. Οι επόμενες πότε ξεκινάνε? Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Δεν ξεκινάμε. Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! Μαζέψτε τους κόνους από εκεί και από δω! |