Φυσική Αγωγή - Κινώ το σώμα με ρυθμό και φαντασία - Γ'-Δ' Δημοτικού Επ. 120 /

: [♪ Μουσική και γitar μουσική της ΜΕΕΡΟΜΕΡΟΜΕΣ ΜΑΣΤΕΥΣΟΥΣΤΗΣ ΜΑΣΤΕΥΣΤΗΣ ΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟ� Θα γίνουμε πράγματα με τη φαντασία μας, θα ακούσουμε τον ρυθμό και θα προσπαθήσουμε να τον ακολουθήσουμε. Πάντα κοιτάζουμε να έχουμε ελεύθερο χώρο, να φο...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Υπουργείο Παιδείας
Μορφή:Video
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων 2020
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=rInU1Z-OMWQ&list=PLvLZ8duymN1Bdag3D9ibNaERK3A-nG3pI
Απομαγνητοφώνηση
: [♪ Μουσική και γitar μουσική της ΜΕΕΡΟΜΕΡΟΜΕΣ ΜΑΣΤΕΥΣΟΥΣΤΗΣ ΜΑΣΤΕΥΣΤΗΣ ΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟΜΕΡΟ� Θα γίνουμε πράγματα με τη φαντασία μας, θα ακούσουμε τον ρυθμό και θα προσπαθήσουμε να τον ακολουθήσουμε. Πάντα κοιτάζουμε να έχουμε ελεύθερο χώρο, να φοράμε άνετα ρούχα για να μπορέσουμε να εκτελέσουμε τα παιχνίδια αυτά με ασφάλεια. Ξεκινάμε να κάνουμε το ζέσταμά μας, τρέχοντας επί τόπου. Δεν χρειάζεται μεγάλη ένταση στην αρχή, προετοιμάζουμε το σώμα μας. Όσο απλά κι αν είναι τα παιχνίδια, πρέπει πάντα να κάνουμε μια σωστή προετοιμασία. Πάμε λίγο πιο ψηλά τα γόνατα και πάλι χαμηλά και λίγο πιο ψηλά και χαμηλά. Πάμε να σταθούμε λίγο στις μύτες μας και στις φτέρνες μας και πάλι στις μύτες και στις φτέρνες. Τα πόδια μας εδώ στη διάσταση, πάμε την άσκηση που τη λέμε πλυντήριο, ξεκολλάω αργά τα πέλματά μου από το δάπεδο και αρχίζω μια αργή κίνηση, κοινώ κυρίως τα πόδια και πάω όλο και πιο γρήγορα, λίγο πιο γρήγορα, μένω εκεί. Ωραία, πάμε άλλη μια φορά. Τα χέρια εδώ, τα πόδια στη διάσταση και ξεκινάω. Άργα, λίγο πιο γρήγορα. Πολύ ωραία. Και τώρα οι διατάσεις μας, αυτά τα μαγικά τεντόματα που πρέπει πάντα να τα κάνουμε όταν έχουμε γυμναστική. Αρκεί να σας θυμίσω ότι το πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν ξυπνήσουμε είναι να τεντωθούμε. Ο οργανισμός προσπαθεί από μόνος του να ξυπνήσει και να ενεργοποιηθεί. Πάμε λοιπόν κι εμείς να τεντωθούμε ψηλά, μακραίνω, γίνομαι πολύ ψηλός, σαν να θέλω να σκαρφαλώσω κάπου. Μένω εκεί και κατεβάζω αργά τα χέρια και ακόμη μία φορά τεντώνουμε και τα πόδια στις μύτες. Γίνομαι πολύ ψηλή και κατεβάζω αργά, ωραία, πάμε να κάνουμε και στο πλάι, τραβάω το χέρι μου και νιώθω ανάμεσα στα πλευρά μου το άνοιγμα, το τέντωμα, το ίδιο και από την άλλη πλευρά. Πάρα πολύ ωραία. Τώρα να κάνουμε και λίγο διάταση στα πόδια μας. Ανοίγω στη διάσταση τα πόδια, λυγίζω το ένα πόδι, προσέχω τα πέλματά μου να κοιτάνε μπροστά οι μύτες για να τεντωθεί εδώ μέσα εσωτερικά το πόδι. Ο προσαγωγός μυς και το ίδιο και από την άλλη, εδώ, ωραία. Πάμε και το τετρακέφαλό μας, ισορροπούμε αν δεν μπορούμε να σταθεροποιηθούμε, κρατάμε κάπου, αλλάζουμε το πόδι, ίσιο το πόδι με το σώμα. Και πάμε, το ένα πόδι μπροστά, το άλλο πίσω. Πατάνε κάτω και οι δύο φτέρνες και λυγίζω το μπροστά πόδι, νιώθω τη διάταση στο πίσω πόδι και μένω. Άλλαγε η ποδιού. Πάρα πολύ ωραία. Νομίζω ότι κάνοντας τις διατάσεις νιώθετε κι εσείς μετά μια διαφορά, ότι είστε πιο έτοιμοι να συνεχίσετε οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα. Τώρα για λίγο θα γίνω εγώ ο μαέστρος και εσείς η ορχήστρα μου. Θα πάρω ένα κρουστό και θα χτυπάω ρυθμικές αξίες, δηλαδή ένα ρυθμό τον οποίο εσείς πρέπει να ακολουθήσετε. Για να πάρουμε το κρουστό μας. Μπορείτε να βάλετε ελεύθερα ό,τι κινήσεις θέλετε. Εγώ θα σας δείξω κάποια παραδείγματα, αλλά μπορείτε να προσαρμόσετε ό,τι κινήσει θέλετε εσείς αρκεί να πηγαίνει με το ρυθμό. Ταυτιά σας λοιπόν εδώ, γιατί ο ρυθμός θα αλλάζει ξαφνικά και πρέπει να τον ακολουθήσετε. Αν λοιπόν εγώ χτυπάω έτσι, βρείτε μια κίνηση που μπορεί να ταιριάζει στο ρυθμό. Αν πάω πιο γρήγορα, μπορείτε να τρέξετε. Αν ακούσετε αυτό εδώ, βρείτε μια κίνηση που να ακολουθεί ακριβώς τη ρυθμική αξία. Είστε έτοιμοι, εγώ παίζω, εσείς εκτελείτε. Κάνω ό,τι ακούω. Νομίζω ότι ήσασταν πάρα πολύ καλή ορχήστρα και ακολουθήσατε το μαέστρο. Αφήνουμε το κρουστό μας και τώρα για λίγο θα πρέπει να φανταστούμε ότι είμαστε ζευγάρι. Εγώ από εδώ, εσείς από το σπίτι και με μουσική θα κινηθούμε. Όσο κινούμαι εγώ, δεν μπορείτε να κινηθείτε εσείς. Πρέπει να σταματήσω για να σας δώσω τη σκητάλη να κινηθείτε εσείς. Δεν μπορούμε ταυτόχρονα να κινούμαστε. Όταν με βλέπετε να ξανακινούμε σημαίνει ότι σταματάτε εσείς. Τι κινήσεις θα κάνουμε, ό,τι θέλετε. Ακούστε τη μουσική, αυτοσχεδιάστε, νιώστε. Μπορεί να είναι χορευτικές οι κινήσεις, μπορεί να είναι κάτι άλλο. Πάμε να το δοκιμάσουμε. Διαδοχική κίνηση. Μια εγώ, μια εσείς. Πάμε να βάλουμε τη μουσική μας. Εσείς τώρα. Σας δίνω περισσότερο χρόνο, εγώ θα μένω ακίνητη. Να εκτελείτε εσείς. Και βλέπετε για να καταλάβετε πότε θα ξεκινήσω και να κινητοποιηθείτε. Ακίνηκε η εγώ κινήστεση και το αντίθετο. Ακίνηκε η εγώ κινήστεση και το αντίθετο. Ακίνηκε η εγώ κινήστεση και το αντίθετο. Μπράβο σας, ήσασταν καταπληκτικοί. Τώρα για λίγο θα βάλουμε τη φαντασία μας να μας μεταμορφώσει. Θα φανταστείτε ένα παιχνίδι, ένα αντικείμενο παιχνίδι με το οποίο παίζουμε και θα πρέπει να γίνεται αυτό το παιχνίδι. Με όλο σας το σώμα να προσπαθήσετε να μιμηθείτε. Αν λοιπόν εγώ αποφασίσω ότι είμαι μία μπάλα, θα πρέπει με όλο μου το σώμα κάπως να δείξω ότι είμαι μπάλα. Μπορείτε να φανταστείτε ότι είστε μία μπαλαρίνα, ότι είστε ένα στρατιωτάκι που παίζει ξυφομαχία, ότι είστε ένα αεροπλανάκι, αυτοκινητάκι. Σκεφτείτε ότι θέλετε, βάλτε αυτό το παιχνίδι στο μυαλό σας και μετά βάλτε το στο σώμα σας. Θα δείξω τι θα κάνουμε και μετά θα κάνουμε το ίδιο με μουσική. Εγώ θα κρατήσω το αεροπλανάκι και εσείς σκεφτείτε τα παιχνίδια που θα τα κάνουμε σήμερα να ζωντανέψουν. Μπορούμε λοιπόν το παιχνίδι που διαλέξαμε να το κινήσουμε αργά, να φανταστούμε πώς πηγαίνει, πώς θα μπορούσε να πετάξει ή να κινηθεί. Θα το κινήσουμε λίγο πιο γρήγορα, να το δοκιμάσουμε να παίξουμε μαζί του και επίσης να το φανταστούμε ξαφνικά να είναι χαλασμένο, να έχει σπάσει. Πώς θα πήγαινε αν ήταν χαλασμένο. Βάλτε το στο μυαλό σας και στο σώμα σας ένα χαλασμένο παιχνίδι όπως εσείς μπορείτε να το κάνετε εικόνα και αμέσως μετά θα ξαναφανταστούμε ότι με ένα μαγικό τρόπο το χαλασμένο παιχνίδι ξαναγίνεται όπως ήταν πριν. Και προσπαθούμε αυτό να το δείξουμε με την κίνησή μας πώς ξαναγίνεται ακριβώς όπως ήταν. Πάρα πολύ ωραία. Αν δεν σας άρεσε το παιχνίδι που διαλέξατε μπορείτε να αλλάξετε και να το παίζετε με διάφορους τρόπους κάθε φορά. Πάμε με μουσική να δέσουμε όλα αυτά που είπαμε και να βάλουμε το παιχνίδι μας στο σώμα να κινηθεί. Πάμε μαζί μου σκεφτείτε το παιχνίδι σας. Το κινούμε, το νιώθουμε, είμαστε εμείς στο παιχνίδι, το πάμε αργά, κορευτικά ή γρήγορα, νιώθουμε το παιχνίδι. Σαφνικά μέσα στο μυαλό μας το παιχνίδι μας χαλάει και με μαγικό τρόπο φτιάχνει σιγά σιγά το παιχνίδι. Πάμε να το δείξουμε αυτό με την κίνησή μας. Το αφήνουμε πάλι να παίξει και αφού πέρασε τόσο περίεργα και δύσκολα πάμε σιγά σιγά να του βάλουμε να ξεποραστεί. Να κοιμηθεί για να είναι πάλι έτοιμο να ζωντανέψει την επόμενη μέρα στα χέρια και στο μυαλό ενός παιδίου. Πάρα πολύ όμορφα και μετά από αυτή τη δραστηριότητα θα ήθελα όλοι λίγο να σκεφτούμε ότι τα πράγματα και τα παιχνίδια που πολύ συχνά χαλάνε δεν τα πετάμε. Μπορούμε πάντα να τα επιδιορθώσουμε και να τα κρατήσουμε. Μπορούμε τώρα να κάνουμε έναν καθρέφτη πάλι για να κλείσουμε με τις διατατικές μας ασκήσεις αλλά αυτή τη φορά με μουσική. Διατάσεις στην αρχή και στο τέλος. Δεν θα κουραστώ να το λέω αλλά μπορούμε αυτή τη φορά να τις κάνουμε με μουσική. Πάμε έτοιμοι μαζί μου. Κάνετε ακριβώς ό,τι κάνω από την ίδια πλευρά. Καλησπέρα. Καλησπέρα. Σηκώνουμε αργά, τελευταίο το κεφάλι και νιώθω ξεκουρασμένος και έτοιμος για την επόμενη σωματική δραστηριότητα. Πάντα διατάσεις στην αρχή και στο τέλος. Ό,τι κάναμε σήμερα βάλτε το στο μυαλό σας, πατήστε πάνω σε αυτές τις ιδέες και βάλτε δικές σας αυτοσχεδιάσεις, δικές σας κινήσεις, δικές σας μουσικές, φτιάξτε τα δικά σας μουσικοκινητικά παιχνίδια. Καλή συνέχεια. Γεια σας παιδιά. Καλησπέρα.