Διάλεξη 1 / Εργαστήριο 1

Εργαστήριο 1: Απλοθείτε αραιωμένοι κάτω από την τελική γραμμή, και το ένα τμήμα και το άλλο. Παρακαλώ εσείς στον πάνκο. Αν δεν ασκείστε πάτε στον πάνκο και καθίστε. Έχουμε... Αυτοί που ήρθαν τώρα σε ενημερωθούν για την παράκληση που κάναμε. Στο ξεκίνημα λοιπόν του μπάσκετ έχουμε να αντιμετωπίσουμε δ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Γαλαζούλας Χρήστος (Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=de71fea6
Απομαγνητοφώνηση
Εργαστήριο 1: Απλοθείτε αραιωμένοι κάτω από την τελική γραμμή, και το ένα τμήμα και το άλλο. Παρακαλώ εσείς στον πάνκο. Αν δεν ασκείστε πάτε στον πάνκο και καθίστε. Έχουμε... Αυτοί που ήρθαν τώρα σε ενημερωθούν για την παράκληση που κάναμε. Στο ξεκίνημα λοιπόν του μπάσκετ έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο δεξιότητες. Λίγο εξειδικευμένες όσον αφορά την καλαθοσφαίρηση. Αλλά κινήσεις ή θέσεις όπως θα μιλήσουμε σήμερα για βασική στάση στο μπάσκετ που δεν είναι έξω από την καθημερινότητα και από τις καθημερινές δραστηριότητες. Τέτοια είναι η βασική στάση στο μπάσκετ. Θανάση δείξε λίγο. Τα τεχνικά στοιχεία που πρέπει να προσέξουμε είναι τα πόδια, ξεκινώντας από κάτω. Τα πέλματα είναι παράλληλα, παράλληλα τα πόδια, ελαφρά λυγισμένα τα γόνατα, ελαφριά κάμψη του κορμού μπροστά και τα χέρια παράλληλα. Αυτή είναι η βασική στάση. Είναι μια θέση που είναι βολική, έτσι ώστε είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Οποιαδήποτε κίνηση θα ακολουθήσει. Από όρθια θέση, για να τρέξουμε, θα πρέπει να κατεύουμε λίγο για να φύγουμε γρηγορότερα. Εάν πάρουμε την μπάλα από αυτή τη θέση, μπορούμε να εκδηλώσουμε οποιαδήποτε δεξιότητα ακολουθεί πολύ γρήγορα. Γι' αυτό λοιπόν στο μπάσκετ δεν είμαστε ποτέ όρθιοι παρά μόνο όταν είμαστε στην Κερκίδα. Βασική λοιπόν θέση ή θέση ετοιμότητας. Τα πόδια παράλληλα μεταξύ τους, σώμα ελαφρά και καμένο μπροστά, ελαφρύ λήγισμα στα γόνατα, παράλληλα τα πέλματα. Η άλλη θέση βασική που χρησιμοποιούμε στο μπάσκετ είναι η βασική αμυντική θέση. Πού διαφοροποιείται? Καμένουν παράλληλα τα πόδια, απλά εσωτερικό πόδι και λέω εσωτερικό γιατί το έξω το ορίζουν οι γραμμές, οι τέσσερις. Δύο τελικές και δύο πλάγες. Αυτό από κει και πέρα είναι έξω από το γήπεδο. Άρα σε όποια θέση κι αν είμαι παντού υπάρχει το έξω. Εννοείται ότι χωρίζουμε με εννοητή γραμμή το μισό γήπεδο εδώ. Άρα λοιπόν αν είμαι στο δεύτερο μισό, εδώ είναι το έξω πόδι αυτό. Άρα το εσωτερικό μου πόδι, αν να μείνω δηλαδή σε αυτή τη πλευρά του γηπεδού, το εσωτερικό μου πόδι είναι αυτό. Και θα το έχω πιο μπροστά. Το εσωτερικό πόδι λοιπόν είναι μπροστά και το χέρι επίσης μπροστά στο ύψος της μπάλας. Αυτό τι εξυπηρετεί. Εξυπηρετεί την ανάγκη και τη βασική αρχή ότι τον παίχτη τον οδηγούμε πλάγια. Στις πλάγιες γραμμές. Έτσι ώστε να έχουμε τις γραμμές σύμμαχο για την προσπάθειά μας να αμυνθούμε καλύτερα. Οποιαδήποτε άλλη κατάσταση είναι επιθυμία του προπονητή ή στόχος της ομάδας τακτικός. Δηλαδή να τον οδηγούμε στο κέντρο παράδειγμα. Εκεί μπορεί να έχουμε διαφοροποιήσει τις στάσεις. Πάμε λοιπόν. Παράλληλα πόδια λυγισμένα τα γόνατα. Χέρι εσωτερικό πόδι και χέρι μπροστά και το άλλο χαμηλά. Αυτό το χέρι είναι σε θέση να κόβει πιθανά πάσες. Αυτό εάν τριπλάριο παίχτης είναι στο ύψος της τρίπλας αλλά αν σταματήσει την τρίπλα θα είναι αυτό το οποίο θα σηκωθεί πρώτο για να ελέγξει το σούτ. Έτσι οδηγούμε τον παίχτη μας εκεί που εμείς θα μπορέσουμε να αμυνθούμε καλύτερα. Αυτές είναι οι δύο βασικές στάσεις στον μπάσκετπολ. Θα μας χρησιμεύσουν σε όλη τη διάρκεια που θα μιλάμε για τις τεχνικές δεξιότητες. Πάμε να πάρουμε θέσεις οι αθλητές μας σε ζευγάρια που θα γίνουν. Ζευγάρια αντιμέτωπα ο ένας θα παίρνει στον άλλον εκεί στη γραμμή και εδώ στη γραμμή. Έτσι ώστε ο ένας με βάση παίρνουμε όλη τη βασική στάση και ο ένας διορθώνει τον άλλον. Πάρτε θέσεις, ζευγάρια αντιμέτωποι, ένα μέτρο απόσταση ο καθένας. Έλα κατά εδώ να ζευγαρώσεις με κάποιον. Ο ένας παίρνει θέση και ο άλλος τον διορθώνει. Ο ένας παίρνει θέση και ο άλλος τον διορθώνει. Τον τοποθετεί. Ο ένας παίρνει θέση και ο άλλος τον διορθώνει. Εσύ, η κάτω σειρά να πάρει θέση. Εσύ να τον διορθώνεις. Πού νομίζεις ότι έχει κάπου λάθος. Εσθάνεσαι άνετα σε αυτή τη θέση. Ωραία. Άμα σφίγγεις πόδια δεν είσαι άνετα. Ωραία, εντάξει, αυτό εννοείς. Και μετά αλλάζτε ρόλους. Παίρνετε θέση συνεχώς. Θα κάνουμε τις κινήσεις αυτές αργότερα. Πάμε, διορθώνετε. Διορθώνετε σαν κι η κάτω είσαι. Τι έχουμε φαινάσει τώρα. Πάμε να κάνουμε την αμυντική στάση. Ωραία. Λοιπόν, αλλάζτε ρόλους. Εναλλάξτε δηλαδή, ένας μία ο άλλος παίρνετε θέση. Κάντε τις διορθώσεις και τις οδηγίες. Είναι καλά. Καλά, λίγο πιο χαμηλά. Τα χέρια μήπως είναι πολύ ανοιχτά. Μήπως είναι πολύ ανοιχτά τα χέρια. Παράλληλα πόδια. Τα γόνατά του είναι καλά. Με αυτά που είπαμε. Λίγο ακόμα λυγισμένο πρέπει. Λύγιστε τα λίγο ακόμα. Πάρε θέση. Πώς το βλέπεις, καλά είναι. Νομίζω λίγο το σώμα του λίγο πιο μπροστά. Ναι, λίγο πιο μπροστά. Πάρε θέση. Καλά είστε και οι δυο. Λίγο πιο χαμηλά. Όχι, είσαι το σώμα σου όρθιο. Πάρε θέση. Ελαφρά μπροστά το σώμα σου. Ωραία. Λοιπόν. Μπαίνετε την αμυντική. Βασική αμυντική στάση. Τα πόδια μην ξεχνάτε να τα λυγάτε. Εκεί που είναι η κάθε ομάδα. Με βάση την αρχή που είπαμε. Το εσωτερικό πόδι και χέρι μπροστά. Με βάση αυτή να λειτουργείτε. Για πες τη μου ποιο είναι το εσωτερικό σας πόδι μπροστά. Που πρέπει να είναι. Εσείς είστε από τη μέση και εδώ. Είστε εκεί. Ποιο είναι το εσωτερικό πόδι. Το εσωτερικό πόδι είναι μπροστά. Άρα βάλτε το εσωτερικό σας πόδι μπροστά. Εσωτερικό είναι το άλλο. Εκείνο είναι το άλλο. Εκείνο είναι το εσωτερικό. Η γραμμή είναι από εκεί. Και εσείς το αντίθετο. Άρα πάρτε θέση τώρα εσείς εδώ η μισή. Λίγα πόδια καλά. Λίγα τα πόδια σου. Λίγα τα πόδια σου. Κάμψε το κορμό λίγο μπροστά. Έτσι. Έτσι. Εδώ το χέρι σου. Σε αυτό το ύψος. Λίγο απέναντι εδώ τα βλέπετε. Κάντε τον καθρέφτη. Λίγα το. Βέβαια. Έτσι εκεί. Λίγα το λίγο. Πολύ ωραία. Λίγα το εδώ λίγο το χέρι σου έτσι. Εσείς έχετε αντίθετα εσωτερικό πόδι. Αυτό. Έτσι πάρτε θέση. Τα χέρια σας λίγο καθρέφτη. Πιο μπροστά το άλλο χέρι. Έτσι εκεί. Έτσι. Πάμε τώρα. Να κινούμαστε. Η πρώτη ομάδα προς το κέντρο. Με το σφήριγμα που θα ακούτε. Θα παίρνετε τη βασική στάση. Ξεκινάμε με ελαφρύ τρέξιμο. Χαλαρό τρέξιμο προς το κέντρο. Και εσείς. Με το σφήριγμα που ακούτε. Παίρνετε τη βασική στάση. Δεν χρειάζεται να είστε στην ίδια ευθεία. Θα περάσετε απέναντι. Και θα ξανασταματήσετε εκεί. Μετά ακολουθούν οι επόμενες ομάδες. Πάμε. Τρέξιμο χαλαρό. Πρέπει να αρχίσουμε να παίρνουμε. Τη βασική στάση. Τα χέρια σου. Οι παλάμες να μην κοιτάνε απέναντι. Αλλά παρά να κοιτιούνται μεταξύ τους. Η άλλη ομάδα. Πάμε. Χαμηλώστε λίγο ορισμένη. Είσαι λίγο ψηλά. Λίγο τα γόνατα περισσότερο. Πιο χαλαρός ο κορμός σου. Πάμε. Χαμηλώστε τα γόνατα λίγο. Τα χέρια είπαμε μην είναι έτσι. Πάμε. Πιο γρήγορα παίρνετε τον κορμό λίγο χαλαρό. Τώρα την βασική αμυντική στάση. Η πρώτη ομάδα. Πάμε. Τρέξιμο χαλαρό. Πάρτε την βασική αμυντική στάση. Δεν κάθεσαι καθόλου καλά. Είσαι πολύ όρθιος. Λίγα τα γόνατα. Λίγα το κορμό σου μπροστά. Πάμε. Πάμε. Πιο γρήγορα παίρνετε τη θέση. Μερικοί είστε πολύ μπροστά. Όρθιο είναι το σώμα σε μερικούς. Πάμε. Πάμε. Μην φρενάρεις. Αλλά σταμάτα φυσιολογικά. Είναι φυσιολογική η κίνησή μας να σταματήσουμε έτσι. Ουσιαστικά έρχεται και κατευθείαν παίρνουμε τη θέση. Τα χέρια μην είναι έτσι. Είναι σε ετοιμότητα. Δεν κάνανε και οι δύο ομάδες. Ωραία. Πάμε οι επόμενοι. Κάτσε χαλαρά το χέρι σου το άλλο. Εδώ ένα το άλλο μπροστά. Έτσι. Πάμε. Ωραία. Ωραία. Πάμε. Λοιπόν, αν πάμε στο δημοτικό σε νεαρά παιδιά και τους μιλήσουμε την βασική αμυντική στάση και την βασική στάση ετοιμότητας πιθανά θα είναι αδιάφορο για αυτούς. Άρα εμείς στοχεύοντας όμως αυτά μπορούμε τι? Να παίξουμε ένα παιχνίδι στα παιδιά το οποίο να τους βάλουμε σαν κανόνα να παίρνουν αυτή τη θέση. Όποιος δεν έχει αυτή τη θέση θα χάνει. Ένας λοιπόν κινηγός στο μισό γήπεδο για αυτή την ομάδα ελάτε απλωθείτε στο χώρο ακούστε πως παίζετε το παιχνίδι. Ακούτε και εσείς γιατί εσείς είστε πολλοί και μπορείτε να παίξετε η μισή. Έχουμε έναν κινηγό τον ορίζουμε τυχαία. Οι άλλοι κινούνται μέσα στο χώρο. Αυτός προσπαθεί να τους ακουμπήσει. Εάν όμως κινδυνεύει να τον ακουμπήσει κάποιον μπορεί να πάρει τη βασική στάση ετοιμότητας. Αν είναι σε αυτή τη θέση δεν μπορεί να τον δηλαδή και να τον ακουμπήσει. Έχοντας αυτή τη θέση αυτός είναι σωμένος. Με μια διαφορά ότι πρέπει να παραμείνει σε αυτή τη θέση. Μέχρι να περάσει κάποιος από κάτω από τα πόδια του για να ελευθερωθεί. Νομίζετε ότι είναι δύσκολο? Σας διαβεβαιώ ότι είναι πολύ εύκολο. Λοιπόν αρρεωμένοι στο χώρο. Ξεκινάμε και εκεί η μισή να το παίξουμε. Το ίδιο παιχνίδι, η άλλη μισή από εκεί. Ελάτε! Άιντε! Λοιπόν, πάμε! Κυνήγα! Ωπ-οπ! Στοπ! Ακούστε κάτι! Δεν την παίρνεις στιγμή αφού την πάρεις τελειώνει. Εκεί σταματάς, μένεις ακίνητος. Εντάξει! Προσέξτε! Αν πάρω μία φορά τη θέση, μένω ακίνητος μέχρι να με ελευθερώσουν. Ελάτε! Πάμε! Μπράβο! Πολύ καλή η σκέψη. Βλέπετε ενώ είστε μεγάλα σώματα, φανταστείτε με παιδιά, αυτό είναι πολύ πιο εύκολο. Και φυσικά μπορούμε να χωρίσουμε ομάδες. Άντε, όποιον πιάνουμε, κυνηγάει ο άλλος. Τι έγινε ακόμα ο ίδιος κυνηγός? Όταν πιάνουμε κάποιον, αλλάζει ο κυνηγός, παιδιά. Δεν χάνει κάποιος από αυτό. Πάμε! Πώς κυνηγός είναι! Πάμε τώρα να παίρνουμε, εκεί να αλλάξει η ομάδα και να παίρνουμε την βασική αμυντική στάση. Πάλι τα πόδια παράλληλα και ανοιχτά. Πάμε! Σιγά! Έλα, ποιος ήταν τελευταίο κυνηγός! Αμυντική! Αμυντική θέση! Εσύ κυνηγός! Παίρνουμε τελευταίο κυνηγός! Πολύ ωραία! Αντιλαμβάνεστε ότι αν βάλουμε σαν κανόνα να παίρνουν μια θέση, δεν χρειάζεται στον 7χρονο, στον 8χρονο, να πούμε ότι αυτή είναι η βασική αμυντική στάση και αυτή είναι η βασική στάση εντιμότητας. Μπορούμε όμως να του δώσουμε την εικόνα, να παίρνει τη θέση και όταν έρθει η ώρα να του διδάξουμε την ατομική τεχνική στο μπάσκετ, αργότερα θα έχει ήδη καταγραφές από παιχνίδι. Αυτό είναι το στοιχείο που πρέπει να βάλουμε το μυαλό μας να λειτουργεί προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως ξέρετε στο μπάσκετ έχει τρεξήματα όλων των ειδών. Αργά, γρήγορα, προς όλες τις κατευθύνσεις. Ξεκινάμε λοιπόν με τρεξήματα. Εσείς από εδώ ξεκινάτε και εσείς από εκεί σε ευφία γραμμή. Ένας πίσω από τον άλλον, σε κάθε σφήριγμα, ο πρώτος με πίσω βήματα τρέχει προς τα πίσω και γίνεται τελευταίος. Δηλαδή θα έχουμε μια γραμμή που τρέχει από εδώ και μια που τέχει από εκεί. Σε κάθε σφήριγμα που θα ακούτε, ο πρώτος θα γίνεται τελευταίος. Κατανοητό? Ένας πίσω από τον άλλον τρέχουμε. Τρένο που το πρώτο βαγόνι γίνεται τελευταίο. Αν θέλουμε να το φέρουμε σε μέτρα παιχνιδιού. Έτοιμοι? Πάμε! Συνεχίζουμε ή άλλοι να τρέχουμε. Πάμε! Όχι δύο! Και γρήγορα τα πίσω! Και γρήγορα τα πίσω βήματα! Να περάσουν όλοι! Μια δόση! Παραλλαγή για να κάνουμε γρήγορο τρέξιμο στο επόμενο σφήριγμα ο τελευταίος γίνεται πρώτος! Πάμε! Ο τελευταίος πρώτος! Όχι από εκεί όμως! Έλα μπροστά τώρα πήγαινε μπροστά! Έτσι γύρω γύρω! Πάμε! Φτάνει! Περπατάτε στην τελική γραμμή! Διαγώνια τρέξίματα! Σκεταλονδρομίες με τρέξίματα! Χώρεσε! Φώναξε φώναξε! Εδώ εδώ εδώ! Μια, δύο, τρεις ομάδες! Εδώ! Καλά είσαι! Δεν ξέρει άλλη! Αυτοί που είναι πολλοί να μειώθουν λίγο! Πέντε άτομα σε κάθε ομάδα! Έλα έξι είναι δεν πειράζει εντάξει σε όλες έξι! Ένας πίσω από τον άλλον όμως! Η ίδια ομάδα! Φρέχουμε και ακουμπάμε τον άλλον για να φύγει! Ξεκινήστε! Πάμε πάμε πάμε! Μόνος το όχι! Όταν όλοι περάσουν και τρέξουν σταματάμε και αλλάζουμε είδος τρεξίματος! Δηλαδή καταρχήν πρέπει να ακουμπήσει τον άλλον για να φύγει! Οι ομάδες παραμένουν σταθερές παίζουμε 1,2,3,4 είδη τρεξίματος που θα κάνουμε! Δηλαδή τώρα θα πηγαίνουμε με πλάγια βήματα να τρέχουμε! Πάλι θα ξεκινήσουν να τρέχουν οι τρεις πρώτοι! Χτυπάνε το χέρι του αλλονού και φεύγει ο άλλος! Πλάγια τρεξίματα! Πάμε! Ο ανταγωνισμός της καιταλλοδρομίας δίνει την παιγνιώδη δραστηριότητα ενώ ο στόχος με τρεξίματα όλων των ειδών και προς όλες τις κατευθύνσεις επιτυγχάνεται πολύ καλά! Άρα εκείνη η ομάδα κέρδισε! Τι έγινε, πώς βρεθήκατε, 7 από εκεί και 2 από εδώ! Έχουμε 6 και 4! Όχι, καλά ήσουν εκεί! 6 και 4 και ξεκινάμε πάντα από εκεί! Εμείς θα το ολοκληρώσουμε με πίσω τρέξιμο! Από εδώ ξεκινάτε! Έτοιμοι! Μην πέστετε πίσω! Για αυτό είμαστε ελαφρά σκημένοι μπροστά και πηγαίνουμε με πίσω βήματα! Πάμε! Πολύ ωραίο τρέξιμο! Ο πίσω παίκτης, ο πρώτος μάλλον από εκεί τον ενημερώνει! Πολύ ωραία! Μπράβο! Ρίχνουμε ματιές πίσω! Πολύ καλά! Πάμε να ανακηρήσουμε αυτήν την ομάδα Νικήτρια σε όλες τις δραστηριότητες! Πάμε στο επόμενο! Έτσι όπως είναι οι ομάδες εκεί πέρα! Όπως είναι οι ομάδες εκεί και όπως είναι οι ομάδες εδώ! Σφυρίχτρα! Θα βάλουμε τα διαχωριστικά! Λοιπόν, να κάνουμε πρώτα μία μάτα θα βάλει πράστα, η άλλη θα είναι με τα ρούπες! Πόση είστε εδώ, έλα πάρετε! Αυτό, έλα, παίρνε! Πόσα έχουμε, δεν ξέρω, σημαίνει! Δεν φτάνουν και όλους, εντάξει δεν κάνετε! Ποιοι θα κάνουν να κάνουν! Κάνε εσύ, κάνε εσύ! Κάθισε κάτω! Βάλ' το όπως θέλεις! 13 άτομα και από εκεί! Ελάτε πιο γρήγορα! Εδώ! Εδώ, απλωθείτε στην κίτρινη γραμμή εδώ! Ένας δίπλα στον άλλον, έτσι αεριωμένες σε όλο το χώρο! Ένα μεγάλο βήμα μπροστά όλοι! Εκκινήσεις! Έχουμε ξεκινήματα από διάφορες καταστάσεις! Αυτό εννοούμε εκκινήσεις! Εκκινήσεις από χαλαρώντα, έξω! Εκκινήσεις από όλους που έχεις αφήσει κάτω! Από ελευθέα, έτσι! Έτσι, χωρίς να κοιτάμε ένα στον άλλον! Έτσι, χωρίς να κοιτάμε ένα στον άλλον! Λοιπόν, το παιχνιδάκι λέγεται πράσινο άσπρο! Μία ομάδα είναι η πράσινη, η άλλη η άσπρη! Εμείς θα φωνάζουμε μία ομάδα! Αν φωνάξουμε πράσινη, η ομάδα που φωνάζουμε είναι η ομάδα κυνηγός! Αν φωνάξουμε πράσινη, η πράσινη προσπαθεί να πιάσετε κάποιον, όσο μπορείτε περισσότερο, να ακουμπήσετε από την άσπρη ομάδα! Η άσπρη ομάδα τρέχει να στουθεί, περνώντας πίσω από την κύτηνη γραμμή! Την τελευταία κύτηνη γραμμή! Αν πριν περάσουν από την κύτηνη γραμμή κάποιος από εσάς ακουμπηθεί από κάποιον από την πράσινη ομάδα, τον τέλος είναι την ομάδα! Νικητές, νικήτρια η ομάδα στον κόσμο, θα έχει τους περισσότερους εκμαλώτους σε εισαγωγικά! Το καταλάβαμε? Οι εκκινήσεις από εδώ θα γίνουν από διάφορες θέσεις! Δηλαδή, ξεκινάμε όρθιοι και φωνάζουμε πράσινο! Εσείς θα τρέξετε πίσω, πίσω από την γραμμή εκεί πέρα δεν μπορεί να μπει ο πράσινος! Το ίδιο θα συμβεί αν φωνάξουμε... Πράσινο! Περισσότεροι μαύροι είναι! Οπότε θα τους λέμε, αν φωνάζουμε... Ναι, να προσέξετε! Είναι μια λεπτομέρεια παράδειγμα! Ή να φοράνει περισσότεροι μαύρα και εμείς να τους ονομάσουμε άσπρος! Εντάξει, με αυτή την έννοια το είπα! Άρα, μαύροι λοιπόν και πράσινοι... ξεκινάμε... και μετά ξαναρχόμαστε εδώ! Πράσινοι! Όσους πιάσανε... αλλάζουν στον τόπο τους! Πηγαίνουν κάτω! Και παραμένουν εκεί, δεν παίζουν! Όσους ακουμπίσανε! Μόνο έναν! Τώρα γυρίστε η μία ομάδα στην άλλη! Γυρίστε πλάτη η μία ομάδα στην άλλη! Και ελάτε πιο κοντά! Εμάς που μας πιάνουνε... Περνάτε στην άλλη ομάδα! Είστε από αυτή την ομάδα πλέον! Είστε δηλαδή πράσινος τώρα! Άσχετα αν δεν φοράς το διαχωριστικό! Είδατε ότι η αντίδραση ήταν αντίδρατη από αυτή εδώ τότε! Γιατί είχατε προσδοκεί ότι θα πει ΜΑΒΡΙ τώρα! Τώρα ελέγχω η πολινή ομάδα στην άλλη από γονατιστή θέση! Στα γόνατα! Προθετηθείτε στα γόνατα! Έλα! Έλα! Ξανήγεστε! Αλλάζουνε ομάδα όσους πιάσανε! Καλή σωδιά γιατί πήρατε τέσσερις! Πάτε πιο κοντά! Γονατιστή θέση! Με πλάτη η μία ομάδα στην άλλη! Πλάτη! Αντιμέτωπι! Βγάλε το διαχωριστικό και πήγαινε απέναντι! Ναι αγόρι μου εσύ! Δώστε το! Καθίστε βρε αφέσι! Νομίζω έγινε κατανοητό σε όλους σας ότι αυτό το παιχνίδι όσο περισσότερο το παίζουμε τόσο πιο ευχάριστο γίνεται. Με την έννοια ότι εκπαιδεύουμε πραγματικά σε διάφορες κινητικές δραστηριότητες τα παιδιά, βελτιώνουμε αν θέλετε τη φυσική τους κατάσταση, με ασκήσεις οι οποίες έχουν έμεσα στόχο να έχουν εκείνες τις κινητικές δράσεις που μπορεί να τις ανακαλέσουν από την κινητική τους μνήμη όταν θα χρειαστεί να πάμε και να μιλάμε για τρεξήματα όλων των ειδών στην καλάθοσφαίριση. Αλλά σε δεύτερο χρόνο με το παιχνίδι μπορούμε να πετύχουμε όλες τις καταστάσεις, στοχεύοντας σωστά, επιλέγοντας ασκησιολόγιο τέτοιο που θα μας δώσει τη δυνατότητα να είναι εκπαιδευμένοι οι μικροί μας αθλητές στο επόμενο βήμα. Πάμε στην επόμενη κατάσταση Θανάση. Αφήστε τα διαχωριστικά και όσοι τα φοράτε αφήστε τα επάνω σας. Αρκετές καταστάσεις αλμάτων έχουμε στην καλάθοσφαίριση. Άλμα σε ένα πόδι, σε δύο πόδια, άλμα κατακόρυφο. Αυτά τα άλματα οφείλουμε να τους εκπαιδεύσουμε από νεαρή ηλικία με αδιάφορες αλτικές καταστάσεις και παιχνίδια που έχουν αλτικές δραστηριότητες. Λοιπόν, μέχρι το κέντρο, στο δεξί πόδι, βοηθήστε λίγο τον ανήμπορο. Κουτσό μέχρι το κέντρο, στο κέντρο αλλάζουμε πόδι και γυρίζουμε πίσω. Αυτό μπορούμε να το επαναλάβουμε τόσες φορές όσες εμείς κρίνουμε ότι χρειάζεται να επιβαρύνουμε στα παιδιά. Πάμε, δεν χρειάζεται τώρα να σας επιβαρύνω περισσότερο. Εναλλαγές με ένα πόδι. Πάμε με δύο πόδια, αλματάκια, ενωμένα τα πόδια. Πάμε. Μέχρι το κέντρο και γυρίζουμε. Πάμε να κάνουμε άλμα σε ένα πόδι με το γόνατο του άλλου πόδιού ψηλά και το χέρι ψηλά. Αυτή είναι μια κίνηση η οποία είναι η τελική έκφραση του lay-up-shoot. Την εντάσσουμε όμως στα άλματα γιατί αυτό το άλμα εδώ δηλαδή υπάρχει μέσα στο ασκησιολόγιο αλλά και στη τεχνική του μπάσκετ. Πάμε το ένα πόδι και το ίδιο πόδι χέρι στο κέντρο και γυρίζουμε με το άλλο. Πάμε. Όχι συνέχεια. Το ίδιο πόδι χέρι. Να την επαναλάβουμε γιατί κάποιοι δεν το κατανόησαν. ίδιο πόδι χέρι, άλμα, ένα δύο βήματα, ξανά άλμα. Σφύρα. Επιμένουμε το άλμα να είναι κατακόρυφο και όχι σε μήκος. Αυτό είναι το στοιχείο που θέλουμε. Ένα δύο βήματα, άλμα σε δύο πόδια, τα χέρια ψηλά. Δεν μιλάμε καθόλου για το rebound παρόλο που αυτό είναι η κλασική κίνηση του rebound. Ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά δεν αναφέρουμε. Εμείς βάζουμε ένα τέτοιο άλμα να κάνουν. Δείξτε μία φορά Θανάση. Έτσι. Ένα δύο βήματα και άλμα. Πάμε. Κατακόρυφα. Ψηλά. Όλοι να κοιτάτε το ταβάνι στο άλμα. Κάποιοι και μόνο με την οδηγία στη διάρκεια του άλματος να κοιτάτε στο ταβάνι, βελτίωσαν αρκετά το άλματος. Η μπάλα από πάνω θα έρθει όμως. Εμείς το ξέρουμε γιατί τους προετοιμάζουμε για τέτοιου είδους άλματα. Άρα λοιπόν, ή είμαστε στην αυλή και τους λέμε να κοιτάνε τον ουρανό, ή είμαστε σε κλειστό χώρο να κοιτάνε το ταβάνι. Είναι μία οδηγία που δίνει τη δυνατότητα να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Τραγούδι, τρέξη, τραγούδι, τραγούδι, τραγούδι, τραγούδι... Όπως είπαμε, έχουμε όλων των ειδών τα τρεξήματα στο μπάσκετ. Πολλές φορές όμως συναντάμε εμπόδια, είτε αντιπάλους είτε συμμέχτες. Άρα έχουμε πολλές αλλαγές κατεύθυνσης. Συνείσταται σε εσάς όταν δουλεύετε με παιδιά, είτε να χρησιμοποιείτε κόνους είτε τα άτομα. Να μην χρησιμοποιείτε καρέκλες, γιατί η ασφάλεια είναι το πρώτιστο στο μυαλό σας. Και μια καρέκλα έχει αρκετές γωνίες και χμηρά πράγματα ταξίλα που ένα παιδί που μπορεί να μην κάνει καλή αλλαγή κατεύθυνσης και να χτυπήσει επάνω. Άρα σε κάθε κόνο αλλάζω, τρέχω και σε κάθε κόνο αλλάζω κατεύθυνση, αλλάζω κατεύθυνση. Προσοχή γιατί γλιστράει το δάπεδο, εντάξει. Εκείνο που θέλω να προσέξετε είναι ότι το τελευταίο βήμα πριν από την αλλαγή κατεύθυνσης είναι μικρότερο. Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα. Ρίχνοντας το βάρος σε αυτό το πόδι, το επόμενο βήμα που μας δίνει το πού θα πάμε είναι μεγαλύτερο. Φρέχουμε ανάμεσα στους διαδρόμους που κάνουν εικόνη. Πάω δηλαδή από αυτό εδώ, πάω και κάνω αλλαγή κατεύθυνσης εδώ, εκεί, εκεί, εκεί. Εσείς εκεί περάσετε στη δεξιά λωρίδα, όλοι, εδώ, εδώ, αυτή εδώ, σε αυτή τη λωρίδα και εσείς εκείνη τη λωρίδα. Δηλαδή ανάμεσα εδώ θα τρέχετε. Ένας πίσω απ' τον άλλον ξεκινάμε. Ελάτε, από εδώ ελάτε, από εδώ ελάτε. Σε αυτό το διάδρομο θα τρέχετε εσείς. Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι αλλαγές θα κάνουμε. Ξεκινάμε από εδώ να τρέχουμε, από εδώ και πας εδώ κάνεις αλλαγή κατεύθυνσης μπροστά στον κόνο και πάμε στον άλλο κόνο διαγώνια μετά εκεί. Έτοιμοι, πάμε. Έτσι, φύγε, φύγε, φύγε, ένας πίσω απ' τον άλλον. Ένας πίσω απ' τον άλλον. Ένας πίσω απ' τον άλλον. Καλύτερη ροή, καλύτερη ροή. Όχι. Εντάξει, είναι χαμηλός ο κόνος. Αν είχαμε ένα ψηλό κόνο παράδειγμα τους μεγάλους θα μπορούσαμε να βάζουμε, αλλά συνήθως δεν θέλουμε να βάζουμε με το χέρι μας να ακουμπάμε εκεί και να ρίχνουμε τόσο χαμηλά το βάρος. Είναι πολύ κάτω η εικόνη για να ακουμπάτε. Καλύτερη. Δεν συνεχίζουμε. Θα έρθουμε στις θέσεις μας. Πάμε οι άλλοι. Στις θέσεις μας. Πάμε και ερχόμαστε. Η αλυσίδα είναι καλή. 11 η ώρα, έχουμε... Κολύβιση. Όχι, όχι, όχι. Στη Θέρμη. Θεωρία παραδοσιακών. Μπορούμε να φύγουμε 20 λεπτά νωρίτερα. 10 λεπτά θα φύγουμε όλοι. Στις 11 παρά 10 θα φύγουμε όλοι. Και οι άλλοι έχουν κολύβιση. Είπαμε ότι αυτό γίνεται μόνο για σήμερα. Αλλάξαμε ρόλους. Δεν πειράζει. Πόσοι είναι εκεί πέρα τώρα 2, 4, 6, 8, 10, 11. Εντάξει, δεν πειράζει. Πάμε, Θανάση, αλυσίδα. Πάμε λίγο, μαζέψτε τους σκόνους. Έλα, έλα, δεν πειράζει αν είναι μπλε κόκκινη. Δεν πειράζει. Έλα, έλα, πιο γρήγορα. Φώναζε. Δεν πειράζει, δεν πειράζει. Δεν πειράζει, δεν πειράζει. Δεν πειράζει, δεν πειράζει. Ακούσατε, το καταλάβατε. Ένας ξεκινάει να κυνηγάει, όποιον ακουμπάει γίνεται συνεργάτης του. Χέρι, χέρι. Δηλαδή να φτάσουμε στο τέλος να πηγαίνουμε ακριβώς όλοι μαζί. Έχει πολύ καλά στοιχεία αυτό το παιχνίδι. Να χωριστούμε όμως ισομερώς οι δύο ομάδες. Εδώ, δύο, τέσσερις, έξι, οχτώ, εννιά. Έλα από αυτή την ομάδα. Εκεί καθίσατε, κουραστήκατε. Εσείς κυνηγάζετε με αυτούς. Στο μισό γήπεδο. Λοιπόν, ξεκινάμε. Πάμε. Γίνεται μαζί, χέρι, χέρι. Στο μισό γήπεδο δουλεύουμε. Στο μισό γήπεδο. Τρεις, έτσι, έτσι, έτσι. Αυτό μας ενδιαφέρει να πηγαίνει. Τέσσερις, πάμε. Έλα, άντε. Εύκολα είναι. Πέντε, πάμε. Το θέμα είναι να γίνεται σωστά η κίνηση. Μην χάνεις την αλυσίδα. Μην σπάς την αλυσίδα. Συνεργαστείτε. Στο μισό γήπεδο είμαστε. Πρέπει να προσθήθετε, έλα. Καίει δύο, καίει δύο, προσθεθείτε. Ωπ, τελειώσατε. Να σας πω κάτι. Μία παρατήρηση. Δεν συνεργαστήκατε καλά. Το παιχνίδι στηρίζεται στη συνεργασία και στην ομαδικότητα. Γινόμαστε ομάδα. Και όσο απλώνει η ομάδα, τόσο δυσκολεύουν για τους άλλους. Η ομάδα με ομιλία μεταξύ τους πάμε, αλλάζουμε, γυρίζουμε σαν κύμα κίνδυνη. Μπορούμε να αλλάξουμε κατεύθυνση ξαφνικά, αλλαγή μετόπου, γυρνάμε από εδώ. Αυτά μπορούμε να δώσουμε στη διάρκεια του παιχνιδιού. Την επόμενη φορά, δηλαδή, που θα το παίξετε τα παιδιά, θα δείτε ότι θα είναι πιο εύκολο για αυτούς να συνεργαστούν. Η ομαδικότητα χτίζεται βήμα-βήμα. Δεν πατάμε το κουμπί. Και ο πανηρός που πήγαινε συνέχεια πίσω από την αλυσίδα.