: Φίλες και φίλοι, χαίρομαι πάρα πολύ που έρχομαι σε επαφή μαζί σας και συμμετέχω σε αυτό το Πανελλήνιο Συνέδριο Κατημαϊκό Μετσόδι Πολυτεχνείου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω και την πρόσκληση στην Ευγενοτική Επιτροπή και να συγχαρώ την ΠΑΤΑ Τραστήρια και σπουδαία Βιβλιοθήκη του Εθνικού Μετσόδι Πολυτεχνείου, ενώ σ' αυτό το Πανελλήνιο Συνέδριο, σ' ένα από τα σημαντικότερα Παραπιστηνιακά Ενδρυματά της χώρας, με το οποίο με αρέσει να διετρυώ και πάρα πολύ στεγμούς σχετισμούς. Η σημερινή μου εισήγηση χωρίστε σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος θα αναφερθώ στη νέα δομή της Ήφλα, που οποτεεί από μόνη της ένα ιστορικό γεγονός, καθώς μετά από πάρα πολλά χρόνια, η Ήφλα ως συνέχεια του Global Vision και της νέας στρατηγικής, την οποία ανακοίνωσε για πρώτη φορά στο περσινό Συνέδριο στην Αθήνα, το τελευταίο Συνέδριο της Ήφλα, δεδομένου ότι φέτος λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού το Συνέδριο στο Τουβίνο αρχιρώθηκε. Η απώλη λοιπόν είναι η νέα στρατηγική, στην οποία δουλεύουμε όλο το governing Board, ήδη από τον Άγουσο του 2019, σε ώρες οι οποίες είναι αρκετά στείρες, πάρα πολλές φορές, δεδομένου ότι είμαστε άνθρωποι οι οποίοι βρισκόμαστε και δουλεύουμε από διαφορετικές μεριές του πλανήτη και με διαφορετικές time zones. Η εκεί μου λοιπόν η σήγηση, την οποία θα σας πηγαίνω αμέσως ενώπιον, είναι το πρώτο μέρος όπως σχετικά με τη στρατηγική, το δεύτερο μέρος έχει να κάνει με το ICBG, με το Sustainable Development Goals των ΗΠΑ, και ο τρίτος με την πανδημία, και με τις πρωτοβουλίες που έχει ανελάβει η ΗΠΑ, είναι και η βιβλιοθήκη σε έναν τον κόσμο, για την προσφορά υπηρεσιών στους χρήστες των βιοθκών. Ξεκινώντας από τη νέα δομή, μπορείτε να τη δείτε εδώ. Λέγουμε ότι έχουμε το δημιουργικό συμβούλιο του governing Board της ΗΠΑ, το οποίο από το 19 Αμέι πλέον θα έρθει η 10. Οι προτάσεις μάλιστα ήταν και για αυτό, λοιπόν, με λες governing Board των 7 ή 9 μελών, να το απαντήσω, και τα καλύψαμε στη δεύτη μορφή των 11 μελών, με εξέχοντα ρόλων, εκτός του γραίστρινγκ, τον treasurer, ο οποίος θα εκλέγεται απευθείας, από τις ψήφους σε απευθείας εκλογή. Αν και κατά τη στοιχεία με την εκλογή του κ. Τελετ-Λέκ, πράγμα που ενδυναμεύουν το βάρος. Και θα πρέπει να ομολογήσω ότι ο ΟΥΣΑ, η treasurer σε αυτήν την κρίσινη συγκρήρια, νιώθω βεβαίως πολύ μεγάλη κοιμία, αλλά συγγνώνας πάρα πολύ μεγάλη ευθύνη με τη διαδίκηση της συσταθεώτητας και της οικονομικής ασφαλής του οργανισμού, που πραγματικά παρουσιάζει υποσιακά αποτελέσματα και μπορεί μάλιστα να αποτελέσει και παράδειγμα σωστή διαχείρισης σ' αυτές τις πολύ κρίσιμες συνθήκες και αποκλειβές κολλογνωτής αστάθειας σε όλους τους οργανισμούς, πιστεύω ότι έχουμε δύο κοινοδομικές ιδέες. Μία είναι η δημιουργία για πρώτη φορά του Ρίτσιου Νοικάννηση, όπου ο Τσέρ είναι και εξοπίξευμένος στο Άδελο Πορτ. Και ο Τσέρ εκλέγεται από τους Ρίτσιου Νοικανητής Ριτσέας, οι οποίοι εκπροσωπούν τις πέντε ιππίους στις μία έξυπνη μήνα Ριτσιούν της Μέσης Ανατολίας, στον χώρο της Μέσης Ανατολίας, σύμφωνα αλλού σε και με το χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Η δεύτερη κοινοδομία είναι ότι η Professional Committee εξελίσσεται, ανεβαθμίζεται θα έλεγα, σε Professional Council, όπου ο Τσέρ ή η Τσέα είναι επίσης εξοπίξευμένος στο Άδελο Πορτ. Και η Τσέα εκλέγεται από τους Division Professional Chairs, τους οποίους εκλέγουν τα Section και βεβαίως κάτω από τα Section υπάρχουν τα Working Groups, τα Sinks, τα Special Interest Groups, καθώς επίσης και τα Networks. Πολύ σημαντικός είναι ο συμβιευτικός ρόλος του Advisory Committee, κομμήτης της Ίκλα, και βεβαίως καθοριστικός για την ίδια, έχει το προσωπικό της το Ίκλα Staff. Και αυτός λοιπόν είναι ο οργανισμός. Όπως σας είπα, ενώ σήμερα έχουμε 5 Division Chairs, οι οποίοι είναι νέοι του Governing Board, στη συνέχεια με την καινούργια δομή των 11 μελών, ο Chair των Division Chairs αποτελεί εξοπίξιο μέλος. Ο λόγος για την καινούργια δομή, μάλλον οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι η ασφάλιση μεταλήκτρης εμπεληξίας, ενός πιο μοντέρνου σύμφωνος οργανισμού, όσο μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις με ένα μοντέρνος οδηγικό τρόπο. Και ο δεύτερος είναι η λύνα της αντιπροσωπευτικότητας, μιας ευρύτερης και δημοκρατικής αντιπροσώπισης των ανθρώπων των διπλειοθυκών, και από της επέγγεσης μιας ειπείρου, προκειμένου να διδιασφαλιστεί αυτό που λέμε που είναι η ηγεία, που είναι The Global Voice, γιατί είναι η παγκόσμια εμπορία φωνή των διπλειοθυκών. Γι' αυτό ακριβώς εδώ βλέπουμε όλο τον πλανήτη, και όλους τους πλανήτες στη μία δομή. Μέσω του ίδιου αναγκάνηση θα μπορεί να έχει έντους αντιπροσώπους του και να υπηρεθεί αυτήν την διαδραστική σχέση μεταξύ της ύπλα, η οποία θα εξακτινώσει τη δράση της σε όλη την πλειοθυκή, και από την άλλη μεριά τη φωνή του κόσμου των διπλειοθυκών, από κάθε μεριά των υπήρων, στη ίδια την ύπλα. Καθοριστικό, νομίζω, είναι ο νέος στιγμός. Παίζουν και οι τέσσερις εγκομίτες, που είναι η Freedom of Faith, Freedom of Access Information and Freedom of Expression, εις το ECLM, Copyrighting Other Lives and Matters, εις το ESN, αναφέρον κάτι σχεδιότητα, το Ecultural Heritage Program, το CHPAC, το COS, το Commission on Standards, με βασικές οδηγίες για το πώς πλήτουμπουν πλήγες οι διπλειοθύκες. Αυτό, λοιπόν, έρχεται εννοητικά και, θα λέγαμε, με βάση του κουδίκας αξιών της ECLM, που μπορείς, πάνω στους HDGs των Ηνωμένων Εθνών και το πώς οι διπλειοθύκες διαμορφώνουν αυτό το διάλογο με την Ηνωμένη Έθνη. Ύστερα, μάλιστα, από εκείνη την ιστορικό δημοσιογραφή, του 2015, ο Πλήθλα αναγνωρίστηκε ως ο επίσημος φορέας των διπλειοθυκών, που μπορεί, συμφάνι, αποφασιστικά και καθοριστικά, στην αντίφαρμοχη των SDGs. Και είναι χαρακτηριστική αυτή η πράσινη, από τη QNZ, ότι ονοματισόμαστε ένα κόσμο, μια παντόσμια αναγνωσιμότητα, που σημαίνει ότι που βεις, αναρφάτατος. Έχει ήδη, ένα χρόνο μετά, από το αρχικό ιστορικό ανοιχμό, το 2016, δημιούργησε το IAP, το Ιντεγμασμό Υποθυσιακή Πρόγραμμα, με πολιτισμίες που έδωσαν με η ΔΑΚΕΙΤΙ και το Global Library Program. Το τινέ μου είναι να προωθήσει και να υποσφυρίξει, ότι όλοι οι βιβλιοθήκες μπορούν να παίξουν απάνω στο σχεδιασμό, καθώς επίσης και στην εφαρμογή της Αγέντας 2030 σε όλον τον κόσμο. Ένα δεύτερο project, το οποίο εκκλέχεται τελευταία χρόνια, είναι η Library Map of the World, το στόχο έχει και ή σεκένιση, ώστε κάθε βιβλιοθήκη, από όλα αυτά τα νέα, να βρίσκεται σε αυτό το χάρτη, προτιμμένου να ξέρουμε ποιος είναι, ποια είναι η άλλη βιβλιοθήκη, προτιμμένου να τονιστεί η έννοια της συνέργειας, εφόσον και της συνεργασίας, αυτό το «μου». Γι' αυτό, λοιπόν, η Ήθλια κάνει και διάφορες δράσεις, όπως είναι το H.T.G. Stories of Mission Forum. Είναι επίσης μια φόρμα που δεν μπορεί κανείς να την βρεις στο σάιτ της Ήθλια. Από την επόμενη εβδομάδα, ήταν η επισκεκή εβδομάδα του Library Center H.T.G., που μπορεί να συγκρίνω σε μια φόρτο, που έχει ένα Story Pane σε ένα Flowchart, γιατί σχετικά με τη νέα δράση, και πιστεύω ότι είναι σίγουρη, γιατί το γνωρίζω, ότι πάρα πολλές ελληνικές περιοδίκες έχουν παρουσιάσει πολύ σημαντικές δράσεις που έχουν σχέση με τους στόχους των ευρωμένων εθνών. Μια παγκόσμια αναγνώριση στις πρωτοβουλίες είναι το H.T.G., που ξεκίνησε το 2016, στην επέλαβρη συγκροτής. Είναι μια από τα πρωτοβουλίες του Modern Science Center, ήρθα με τη γνώμη μας να δώσω μια ομιλία που είναι περίπου από ένα μήνα, που βλέπουμε πόσο σημαντικό είναι ο ρόλος και η δημιουργία των βιβλιοθυκών συμμετέχωσης της παγκόσμιας ιρήνης. Η χειμιατότητα σημαίνει ένα από τους στόχους που δεν θα μείνω πάρα πολύ σε όλους, ξεκινώντας λοιπόν από τον αυτονόητο, που είναι η ιδιότητα στην επέτρεψη. Νομίζω ότι χρειάζεται να πούμε πάρα πολλά πράγματα σχετικά με το πώς οι βιβλιοθήκες βοηθούν, ώστε οι άνθρωποι να βρίσκουν χώρους οι οποίοι είναι τελικά θυλόξενοι και να καταλύνουν τα εμπόδια στη γνώση και στην ανάπτυξη των διδεξιοδύντων. Συναφείς με το προηγούμενο στόχο είναι και ο συναφείς με το προηγούμενο στόχο είναι τη λιξιοκρίπηση στην εργασία και καλώς επίσης και στην οικονομική ανάπτυξη, που έχει άμυση σχέση και αντιπρόσβαση και στην ανάπτυξη των διδεξιοδύντων στους ανθρώπους σχετικά με το πώς ακριβώς να ανέβουν εργασία και πώς να υπήρχουν στην εργασία την οποία βρίσκουν. Και βεβαίως αυτό όπως βλέπετε ο ένας αυτό όμως έχει άμυση σχέση με τον Άριο που γίνονται στον εννιά, που είναι η κενοδομία και ιδιαίτερα όσον αφορά και για την ομάδα των νέων και το πόσο σημαντική είναι η βιβλιοθήκη στην προσφορά υπηρεσιών προσβασιμότητας οι οποίες στην αξιοπλησία είναι έγκυρες καθώς επίσης και έγκυρες. Το δένκα για μένα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τόπους που είναι η μείωση των ανισοδύντων, είναι το πρώτο για κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές ανισότητες, ανθρώπινες, για παράδειγμα είναι μετανάστες, είναι πρόσφυγες, είναι άνθρωποι με κινητικές εσκολίες, είναι άνθρωποι άλλου κόμματος. Οπότε λοιπόν βλέπουμε πόσο οι βιβλιοθήκες ετοιχούν ως ένας δημοκρατικός και ανοιχτός χώρος. Και πηγαίνω στο έγκυτα. Το πόσο οι βιβλιοθήκες βοηθούν την ανάπτυξη των πόλων και των κοινωνικών, είναι το δασκόφαρο θρησκό της αξιοπιστίας, της αξιοπιστίας των πηγών, της αξιοπιστίας των εργαλείων και της αξιοπιστίας τους ως θεσμός. Ως θεσμός, ο οποίος αποτελεί διτυπηριακά και όχι τυπηριακή τις παγκόσμες δικαιονομίες, οι οποίες έχουν χρειάσει τέχρες εσκολιές, καθώς επίσης και τις μελλοντικές δημιουργίες. Και ο στόχος που κυρίως συνδέεται τις Βιβλιοθήκες με τον ΟΗΕ είναι ο στόχος 16, που είναι σχετικά με τη δημιουργία, τη θρησιωσύνη, καθώς επίσης και τα δυνατά Ινστιτούντα και τους μητρούς οργανισμούς. Γιατί? Γιατί οι Βιβλιοθήκες μπορούν να παρέχουν την δημόσια πρόσβαση στην πληροφόρηση, σχετικά με τη κοινωνία, σχετικά με την κοινωνία των πολιτών, μπορούν να προσφέρουν επικείσεις πληροφόρησης, αλλά συγχρόνως να αποτελούν και ουδέτερα περιβάλλοντα, όπου οι άνθρωποι μπορούν να συνεδόνται, οι άνθρωποι μπορούν να αλλάσσουν ελεύθερα απόψεις και να οργανώνουν τη σχέψη και τη δράση τους. Βέβαια ότι η ίδια στιγμή της ΙΣΥ, η ΙΣΥ είναι πρακτικούς τρόπους, σχετικά με το πώς οι βιβλιοθήκες μπορούν και τώρα να υποστηρίξουν στόχους αυθορρονάδησης των ΙΣΥ, είτε χρησιμοποιώντας ένα πόστο στο βιβλιοθήκες της ΙΣΥ, είτε σχετικά με το να σκεφτεί ένας βιβλιοθικονόμος η οποία έζησε ο ίδιος μέσα στη βιβλιοθήκη που είχε σχέση με το Library of the World και με το που θεπίσε ο Library of the World, είτε να οργανώσει και να παρουσιάσει μια δική του πηγή, όπως παραδείγμα το σφάλι, όσο οι δυναμικοί και οι δυναμικοί του αυθορρονάδησης που στο αναστηρισφέρον στην Πρόοδο μέσω της Ουκρανικής Σπιτσής και κυρίως όπως μπορούν οι δυναμικοί να πείσουν που λαμβάνουν τις αποφάσεις τους, τους decision makers και τους πολιτικούς, προκειμένου λαμβάνουν αυτές τις αποφάσεις για το μέλλον των δυναμικών ως κοινωνικών, πολιτιστικών και εκπαιδευτικών μουχλών για την ανάπτυξη και ανέληξη των πολιτών και της κοινωνίας. Ο τέταρτος είναι το να γίνει κάπως πιο ορθανομένο, προς τους πησίζων ίδιος, όπως οι δικηλουθήκες μπορούν να αποκτήσουν ένα μεγαλύτερο βήμα προκειμένου να διαγραμματίσουν έναν πιο καθοριστικό ρόλο περισσότερο και λίγο καθοριστικό από αυτό που διαγραμματίζουν τώρα. Και βεβαίως ότι οι δικηλουθήκες έκπνουν όπως είπαμε αυτά τα στοιχεία της εγκυρότητας και ότι ο καθένας μπορεί να το συνειδητοποιήσει αυτό, συνειδητοποιώντας τους τόπους ενωμένων εθνών με οργανισμούς, το οποίο είναι ιξιόπιστη, έγκυη, δημοκρατική, ανοιχτή και προσβάσιμη και αρθεί με την πολιτιστική και κληθική οργανισμή, οι κληθήκες, που μάλιστα μην διέχονται σε περίοδο, όπως είναι το περίοδος της πανδημίας, προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στους πολίτες. Μάλιστα επανεκκόμενης την Ίφλαν μπορεί να επισκεφθεί το site www.yiflan.org.gr όπου εκεί ήδη ξεκινήσαμε με την έκδοξη της πανδημίας, ή είναι μια εξαμονή όπου εκεί έχουμε συνειδηγώσει δράσεις και πρωτοβουλίες βιβλιοθήκων από όλο τον κόσμο, προκειμένου να παράξουμε πηγές, οι οποίες θα αναφέρονται δεδομένου επιστημονικά. Δεδομένου που μάλιστα είχε είναι online και real time, από τον Hook, το γνωστό μας πανδόσφαιρο εργαλισμό ίγιες, και μέσω των MOOCs, των ΝΑΣ, που αυτός παρέχει. Συγχρόνως, το πιο σημαντικό είναι το πώς οι βιβλιοθήκες διαχειρίζονται το θέμα της πανδημίας μέσα από τις διαφορετικές σωπτικές και προσεγγίσεις. Άλλες, κάποιος εξαιρετικά λιμπτρός είναι λιμπτρός στο αριθμό σου τώρα, μόνο φλασικά. Κάποιες με μικρούς περιορισμούς, κάποιες με διχειώδη υπηρεσίες, κάποιες είναι σε full lockdown, κάποιες ετοιμάζονται εδώ για να ξανανοίξουν, κάποιες παρέχουν υπηρεσίες και πληροφορίες στους ανθρώπους, που προσπαθούν να παραμείνουν ασφαλείς και υγιείς στους σπίτες της δουλειά τους, και άλλες έχουν ως προταρχικό στόχο την παροχή υπηρεσιών στους ανθρώπους, οι οποίοι βιώνουν πιο έδωνα την κοινωνική απομόνοση. Όπως τα παραμονά τους φάρνουν μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων, όμως μιλάνε story times, έχοντας αυξήσεις στον εθνό των e-books, δίνοντας τους ανθρώπους τασκίες, και ούτως ώστε να μπορέσουν σε μια καλλιτέχνη που μεγαλύσκονται τις υπερήθειες της παγκόσμια, και στην Ελλάδα βέβαια, να παράσχουν τασκίες σχετικά με τον κουζούνο, σχετικά με τον κουζούνο και την εξέλιξη της εργασίας. Βλέπουμε online δραστηριότητες. Επίσης βλέπουμε κάποια οικονομικά παιχνίδια, όπως είναι τα Φύλοι της Ολυσκέκλου, βλέπουμε κάποια δημόσιο debates σχετικά με το θέμα της πανδημίας, που γίνονται μέσα από το site των οικονομικών. Βλέπουμε επίσης οι κατηγορίες των ανθρώπων, όπως αυτές που τώρα ανέφερα, των απογονομένων οικονομικών, ανθρώπων και μισήχτερα, μοσύρματα, νέα, υπηρεών, προγράμματα, poetry therapy. Καθώς επίσης, και το σημαντικότερο, είναι η προβολή του ρόλτων οικονομικών, σφυλάκων τεχνιακών, των ιστορικών τυγών, γιατί αυτή τη στιγμή είμαστε πρωταγωνιστές σε ιστορικό ειδικονός, που είναι η πανδημία, η οποία πλήττει όλο το παρεκοπτωριανίδη και βλέπουμε πώς συμβουλευτήκες ακριβώς, όταν συγκεντρώσουν εκεί τη σωστή πληροφορία και το ιστορικό του παράδεισμα και το ιστορικό του μέλλον. Σε αυτή όλη η βεβαιότητα της προσπάθεια, η κλαίει τη συγκεντρώσεις της ένωσης από ενώ συγκεντρικών και δράχομαι της ευκαιρίας, να συγχαρώ το νέο συμβούλιο της Ένωσης Λύου Μετρικωνόγου με την Επιστημόνιση Πληροφόρησης. Είμαι σίγουρη ότι θα κάνουν ένα εξελίξευκό έβο και να δηλώσω τη θέση από τους πρώτους. Και πολλές εικονενώσεις θα κάνουν καμπάνιες μέσα της Οσιανίκης, δημιουργούν μια σειρά από webinars, θα πούμε την Ένωση της Γανίας ή όπως επίσης την Ένωση του Μετρικών της Αυστρίας, που συνεχίζουν να κάνουν συγκεκριτικά προγράμματα που έκαναν face to face και να τα κάνουν σε ένα δημιουργικό e-learning. Και έκανε ένα γενικό επανασχεδιασμό των πληροφορικών και των γραφικών με την προσφόρα, για παράδειγμα, λάπτοκς, Wi-Fi, hot spots στους ανθρώπους. Θα αναφέρω επίσης παράδειγμα την Indianapolis Public Library που βοηθά, έχει καταστήγη την Επιδιοθήκη και είναι εξαιρετικής εργασίας των ανθρώπων γιατί η ενεργία είναι σκόκκινο. Και την Toronto Public Library, όπου φρογγίζω στην Επιδιοθήκη, φτάνουν ενας οι πρόσφυγες, εξαιρετικά πρόζεκτες στη χώρα και στην πόλη, έχοντας ως σημεία υποδοχής της Επιδιοθήκης. Ένα άλλο παράδειγμα στην Επιδιοθήκη, που βοηθά από την Επιδιοθήκη, αλλά δηλαδή από την Επιδιοθήκη. Πήγαμε τώρα στη Λακμιγκία Μαϊκινγκου ΒΟΑΕ στο Μοντεβιβεό, όπου η Διοθήκη έχει μάλλον ειδημώσεις. Έχει κάνει συνέχεια οργανώσεις που παρέχουν φαγητό σε ανθρώπους, άπορους κι άσταγους και οι Διοθήκες στην ίδια δράση πάρα πολύ βιβλία. Βλέπουμε ότι είναι η τροφή για το σώμα είναι πάρα πολύ σημαντική, ή επίσης πώς βοηθούν σε καμπάνιες για τα παιδιά, ή σε καμπάνιες οι οποίες προωθούν την υγεία. Όλα αυτά τα σχέδια και οι πρωτοβουλίες, σε όλα αυτά τα σχέδια και οι πρωτοβουλίες, βλέπουμε να συνεχάσουν δυναμικά εθνικές πληροθήκες, βλέπουμε στο νεοτροπαϊκό χώρο, βλέπουμε την Ελλάδα, τον Ρίμπερ, τον Μίβο, και αυτούς επίσης και παρντνες, να συνεχάσουν δυναμικά εθνικές πληροθήκες, που δεν είναι βιβλιοθήκες όπως ο κ. Μασόσιελη Σίρκου, που οργάνωσε επίσης ένα town hall meeting, που δεν είναι βιβλιοθήκες όπως ο κ. Μασόσιελη Σίρκου, που δεν είναι βιβλιοθήκες όπως ο κ. Μασόσιελη Σίρκου, που δεν είναι βιβλιοθήκες όπως ο κ. Μασόσιελη Σίρκου, που δεν είναι βιβλιοθήκες όπως ο κ. Μασόσιελη Σίρκου, που δεν είναι βιβλιοθήκες όπως ο κ. Μασόσιελη Σίρκου. |