Διάλεξη 1 / σύντομη περιγραφή

σύντομη περιγραφή: Ξεκινάω με το καλή χρονιά σε όλους μας. Μπορεί ούτε καλή είναι η μέρα ούτε η καλή η χρονιά. Αυτό όμως εμείς δεν θα το δεχθούμε έτσι. Πρώτο θέμα έχετε πάρει ένα χαρτάκι μπροστά σας. Είναι η παρουσία σας. Γράφετε τα στοιχεία σας και η ημερομηνία. Βγαίνοντας θα μου το δίνετε στο χέρι...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος δημιουργός: Γαλαζούλας Χρήστος (Καθηγητής)
Γλώσσα:el
Φορέας:Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είδος:Ανοικτά μαθήματα
Συλλογή:Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού / Διδακτική της καλαθοσφαίρισης Ι
Ημερομηνία έκδοσης: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013
Θέματα:
Άδεια Χρήσης:Αναφορά
Διαθέσιμο Online:https://delos.it.auth.gr/opendelos/videolecture/show?rid=ac1f57c6
Απομαγνητοφώνηση
σύντομη περιγραφή: Ξεκινάω με το καλή χρονιά σε όλους μας. Μπορεί ούτε καλή είναι η μέρα ούτε η καλή η χρονιά. Αυτό όμως εμείς δεν θα το δεχθούμε έτσι. Πρώτο θέμα έχετε πάρει ένα χαρτάκι μπροστά σας. Είναι η παρουσία σας. Γράφετε τα στοιχεία σας και η ημερομηνία. Βγαίνοντας θα μου το δίνετε στο χέρι ο καθένας το δικό του. Αυτό είναι το στοιχείο το οποίο θα καταγράφει την παρουσία σας στο μάθημα. Δεν μας απασχολεί το ότι το μάθημα βιντεοσκοπείται. Στα πλαίσια του προγράμματος Open Courses τα ανοιχτά μαθήματα που γίνονται για το πανεπιστήμιο ο υποφενόμενος είχε επιλέξει να γίνει το μάθημα, να ενταχθεί το μάθημα μου. Στη καλαθροσφαίρηση δηλαδή σε αυτό το πρόγραμμα. Εγώ δεν το θεωρώ κίνητρο για σας το ότι το μάθημα βιντεοσκοπείται. Ούτε και είναι επιχείρημα για μένα και να σας ζητήσω να μην μιλάτε για αυτό. Τέτοια προβλήματα δεν έχω. Έρχεστε εδώ και ξεχνάτε όλα τα κοινωνικά σας προβλήματα. Ξεχνάτε τις κοινωνικές σας σχέσεις. Έρχεστε για συγκεκριμένη δουλειά. 40 λεπτά συγκεντρωθείτε. Να πάρετε όσο δυνατόν περισσότερα στοιχεία μπορείτε από το μάθημα. Σήμερα επειδή είναι η πρώτη μέρα και είναι δοκιμαστική η διαδικασία και για σας και για τη βιντεοσκόπηση. Έχει να κάνει με το εξής ότι τουλάχιστον 28 χρόνια εγώ ποτέ δεν έκανα μάθημα σε καφενείο. Το να περιφέρετε ο συνάδελφός σας γίνεται μόνο στα καφενεία όχι σε έθρος της διδασκαλίας. Καταρχήν και τέταρτο η πόρτα θα κλείνει. Μην χτυπήσετε την πόρτα. Εσείς είστε το τελευταίο γρουπ. Εδώ έχει μια πολύ καλή θέση. Ναι, γιατί είχες το κεφάλι κάτω και πήγαινες προς τα πίσω. Γι' αυτό είναι. Το ίδιο κάνει και οι συνάδελφες σας. Τελείωσε. Καταλαβαίνετε ότι εσείς δεν έχετε εναλλακτική γιατί στους άλλους δίνουν εναλλακτική για μία φορά να παρακολουθήσουν το επόμενο γρουπ την επόμενη ώρα. Εσείς δεν έχετε εναλλακτική. Είστε το τελευταίο γρουπ. Άρα η είσοδό σας θα είναι 10 και τέταρτο, τελειώνει η είσοδό σας. Δεν μπαίνετε. Μην χτυπάτε αδίκως την πόρτα. Θα σας το ενημερώνω για τις επόμενες φορές. Έχουμε, θέλω να σας κάνω μία ενημέρωση για το μάθημα. Αυτή η ενημέρωση έχει να κάνει με το εξής. Αυτή την εβδομάδα δεν κάνετε πρακτική άσκηση γιατί δεν έχουμε... Μάλιστα. Να μην ξεχνάτε ότι εσείς είστε πολλοί και εγώ είμαι ένας. Η αλήθεια είναι ότι είμαι ανθεκτικός αλλά δεν υπάρχει λόγος να τεστάρουμε τα όριά μας. Είμαι υπομονετικός μαζί σας και αυστηρός συνάμα. Ξέρετε γιατί γνωρίζω άριστα τις υποχρεώσεις μου και τα δικαιώματα μου. Δουλεύω καθημερινά και νοιάζομαι για σας πολύ περισσότερο από ότι εσείς για τον εαυτό σας. Εγώ στο πρόσωπό σας βλέπω τα δικά μου παιδιά και έτσι σας συμπεριφέρομαι. Να είμαι άτεκτος όσον αφορά τις εκτώσεις. Εσείς έχετε μάθει στις εκτώσεις. Κατέβα στα πόδια σου φίλε του Νίκου. Εσύ δεν είσαι φίλος του Νίκου. Ναι αλλά τα πόδια εσύ τέχεις μόνο αν είναι μέρα. Παιδιά δεν θέλω να ασχολούμαστε με νοθεσίες και με φιλοσοφίες. Ήρθε η ώρα να συστηθώ. Είμαι ο Γαλαζούλας Χρήστος και είμαι υπεύθυνος για το μάθημα. Τη διδακτική της καλασφαίρησης ένα και δύο και για την ειδικότητα. Δυστυχώς είμαι μόνος μου όσον αφορά το μάθημα. Δεν έχω και άλλους συναδέλφους. Άρα η πρακτική αυτή την εβδομάδα δεν προχώρησε. Γιατί προσπαθούμε να βρούμε εναλλακτικά τρόπους που θα κάνετε το μάθημα. Το ότι δεν έχουμε διδάσκοντες δεν είναι άλοθι για μένα να μην προσπαθήσω και να πω δεν υπάρχουν διδάσκοντες. Άρα ας κάσουν οι φοιτητές στο εξάμινο. Ή διαμαρτυρηθείτε εσείς φοιτητές γιατί δεν έχετε καθηγητές. Ή παρατήστε τα εσείς φοιτητές γιατί τα πράγματα είναι άσχημα. Δεν είναι ιδανικά. Όλα αυτά τα βγάζουμε απ' έξω. Αντιδρούμε και δρούμε ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσες. Μέχρι το Σαββατοκύριακο θα παρακολουθείτε ανελπώς την ιστοσελίδα του τμήματος, στην κεντρική ιστοσελίδα και όχι στο ETF. Θα βγει ανακοίνωση που θα σας ενημερώνει πως και πώς θα κάνετε πρακτική εφαρμογή του μαθήματος στην επόμενη εβδομάδα και ντεύτερ. Ευχόμενος ολόψυχα να έρθουν οι δύο συνάδελφοι και να ακολουθήσετε το πρόγραμμα που έχετε ήδη στα χέρια σας και είναι δομιμένο. Αλλά αν δεν γίνει να είστε προετοιμασμένοι αν σας καλέσουμε. Παράδειγμα, αν σας καλεί το μάθημα στο Palais des Sports τη Δευτέρα 8.30 να έρθετε εκεί και να γίνεται το μάθημα σε σεμιναριακό επίπεδο τρία ή τέσσερα τμήματα. Αναλυτικά θα σας τα αναφέρουμε αυτά. Είναι σκέψεις τις καλύτερες προϋποθέσεις υποχρεώσης σας. Έχετε υποχρέωση να παρακολουθείτε το μάθημα. Επίσης έχετε όλοι σας ένα εκπτωτικό κουπόνι 30% για όλα τα μαθήματα. Τέτοια κουπόνια μόνο εμείς τα μοιράζουμε. Δεν άκουσα κανένα φοιτητή να διαμαρτύρεται για την έκκτωση που του παρέχεται. Λες και χάνουν οι καθηγητές, η σχολή ή οποιοςδήποτε άλλος. Μόνο εσείς χάνετε. Και το εκπτωτικό κουπόνι του 30% χάνετε εσείς. Είστε δάσκαλοι άριστοι αλλά στο 70%. Άρα η αριστεία είναι... Δεν θα κάνω παρατήρηση. Δεν μου αρέσει να κάνω παρατήρηση. Είστε μήλικοι. Αλλά εγώ τι κάνω. Από καλωσοί να βάζω περισσότερες οκτάβες στη φωνή μου. Και στο τέλος βγαίνω και δεν μπορώ να μιλήσω. Γιατί έχουμε και μια ηλικία. Δεν είμαστε εννοί σαν κι εσάς. Έτσι λοιπόν όσον αφορά τις απουσίες σας. Είναι δικό σας θέμα. Το πόσο εκπτώση θέλετε να κάνετε εσείς στη γνώση σας είναι δικό σας θέμα. Αλλά να ξέρετε ότι και έξω λίγοι περιμένουν. Όχι φίλοι με ανοιχτές αγκάλες. Αυτό το πράγμα σας έλεγα ότι δεν θα γίνεται. Καταλάβατε αγωνιά για την παρουσία. Μην έρχεστε εδώ για την παρουσία. Πάρτε ένα χαρτάκι πήγαινε βρέσει μια θέση και κάθισε από τη μεριά πήγαινε. Από τη μεριά. Δεν γίνεται όμως ένα διακόπτη. Το αντιλαμβάνεστε κι εσείς. Ένα στοιχείο που επίσης αντιμετωπίζουμε είναι ότι όταν το τμήμα μας αποφασίσει ότι δεν θέλουν δέκα να πάνε μάθημα και ψήνουν και τους άλλους δέκα και δεν πάει κανένας στο μάθημα. Μάθημα δεν γίνεται μόνο όταν λείπει ο διδάσκοντας. Αλλιώς είστε όλοι από όντες. Έχετε δύο εργασίες να παραδώσετε μέχρι τις 17 πρώτου του 2014. Τι είναι αυτές οι δύο εργασίες. Αυτή η εργασία έχει να κάνει με πέντε φύλλα γόνους τα οποία στο επόμενο ακριβώς μάθημα θα γίνει η ανάλυση πως συμπληρώνονται. Προσέξτε. Ο τρόπος που θα συμπληρώσετε τα φύλλα γόνους θα εκπαιδευτείτε στο επόμενο μάθημα. Θα σας δείξω τι και πως. Από ποιους αγώνες. Από την περιοχή μας στη γειτονιά μας σε όλα τα επίπεδα. Σε όλα τα επίπεδα. Από το μίνι μέχρι την α1. Θέλετε να το κάνετε από τη τηλεόραση. Κάντε το από τη τηλεόραση. Θέλετε να το κάνετε από το μυαλό σας. Μπορείτε. Εγώ μπορώ εύκολα να συμπληρώσω ένα φύλλο γόνους από το μυαλό μου. Έβαλε ο 8 τρίποντο. Από την αντίπαλη ομάδα ο 14 έβαλε δίποντο. Ο 12 έκανε φάουλ. Αυτός τον έστειλε στις βολές γιατί ήταν φάουλ. Αυτό μπορώ να το κάνω. Ο στόχος είναι να μάθετε να συμπληρώνετε φύλλα γόνους. Εν εσχάτω. Αντιγράψτε το από ένα φίλο σας. Το ότι πείτε ότι δεν δέχετε το μάθημα. Γιατί αν το αντιγράψετε εσείς δεν θα το μάθετε. Εγώ το ξέρω και ο φίλος σας το ξέρει. Ή προσπάθησε να το μάθει. Τόση ώρα ξέρω τι σας λέω. Ότι εσείς είστε υπεύθυνοι για ό,τι μάθετε. Είστε υπεύθυνοι για αυτό που θα σας διδάξω. Η πρώτη εργασία θα παραδοθεί στο μάθημα στην διαδικασία της πρακτικής άσκησης. Μην χαλαρώνετε. Είμαστε σε συνεχή συγκέντρωση όλο το μισάωρο. Μη γυρνάω εγώ την πλάτη και μιλάτε. Και η δεύτερη εργασία θα δοθεί ηλεκτρονικά. Πού? Στο email μου. Η διεύθυνση γαλάζ.φενταόρθ.γ. Και όχι μόνο για την εργασία. Ηλεκτρονικά αλλά και τηλεφωνικά μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου. Και να είστε σίγουροι. Ότι θα ανταποκριθώ σε όλα τα ερωτηματικά που θα τεθούν. Τα ερωτήματα που θα τεθούν σε μένα. Όχι μόνο για το μάθημα. Αλλά γενικότερα και για άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες που έχετε. Μια και είδα τον συνάδελφό σας που είναι στο μπάσκετ καφέ. Να ρουφάει τον καφέ του έτσι. Κομμένο και αυτό. Ό,τι βλέπω προσθέτω. Και φυσικά μιλάει και ήρθε για το χαβαλέ του. Μην έρθεις. Αν θες δώσε το χαρτάκι και φύγε. Εύκολα. Και εν τέλει βγαίνοντας πάρε και το καφέ σου μαζί. Ανάβγεσαι. Γιατί το πρωί εγώ τα μάζεψα τα μπουκάλια και τα τέτοια από πάνω. Γιατί εσείς είστε άρχοντες οι περισσότεροι. Όχι όλοι. Η δεύτερη εργασία. Η δεύτερη εργασία. Είναι. Ανοίγεται. Ανοίγει ταυτόχρονα και τα δύο. Η δεύτερη εργασία έχει να κάνει με σας. Τι είναι αυτή η εργασία. Τρία παιχνίδια. Τρία παιχνίδια. Το ιδανικό είναι πρωτότυπα. Που στόχο έχουν την εκμάθηση μιας τεχνικής δεξιότητας. Πως όμως. Όχι αυτή καθε αυτή την τεχνική δεξιότητα. Γιατί στοχεύουμε στην ηλικιακή κατηγορία από έξι έως έντεκα. Άρα αν εγώ βάλω εφτάχρονο. Και πω ότι θα σας δείξω το Lay Up. Αν πάρετε εφτάχρονα είτε αγοράκια είτε κοριτσάκια. Και τους πείτε ελάτε να σας δείξουμε το Lay Up σήμερα. Εσείς θα γίνετε αντιπαθείς. Και τα παιδιά δεν θα περάσουν ευχάριστα. Ο στόχος δεν είναι να του μάθουμε στα εφτά του το Lay Up. Ο στόχος είναι να του δώσουμε τη δυνατότητα να έχει εκείνες τις κινητικές ενέργειες. Που θα καλλιεργήσουν αργότερα μια τεχνική δεξιότητα. Που εμπεριέχει τέτοιου είδους κινήσεις. Αν πούμε όμως στα εφτά χρονά ελάτε να παίξουμε ένα παιχνίδι. Τι παιχνίδι κύριε. Το πέρασμα του ποταμού. Τι είναι αυτό κύριε πως παίζετε. Να θα βάλουμε εδώ τη μία όχθη. Σας περιγράφω μία εργασία παράδειγμα ένα παιχνίδι. Και εκεί η άλλη όχθη. Και μέσα θα βάλουμε δύο βραχάκια. Εμείς πως θα περάσουμε τον ποτάμι. Πατώντας πάνω στα βραχάκια. Και τι τους βάζουμε. Ένα δύο αλματάκια και περνάνε στην άλλη όχθη. Όποιος δεν πατάει πάνω στα βραχάκια χάνει ή πέφτει μες το ποτάμι. Παιδιά ξέρετε τι τους έμαθα. Τα βήματα στο lay up. Και πέρασαν πάρα πολύ ευχάριστα. Και όταν την επόμενη ή τη μεθεπόμενη χρονιά θα τους εισάγω εγώ. Τη δεξιότητα, την τεχνική δεξιότητα του μπάσκετ. Το lay up suit θα ανασύρει από την κινητική του μνήμη. Τι το παιχνίδι που έχει παίξει. Έχουν καταγραφεί αυτές. Οι κινήσεις που κάνουν τα παιδιά. Έχει παίξει, πέρασε ευχάριστα. Και εσείς είστε απόλυτα πετυχημένοι στο στόχο σας. Σαν προπονητές, σας ρωτώ εγώ. Είναι δυνατόν μέσα σε μία προπονητική μονάδα να μάθουμε μία τεχνική δεξιότητα καινούργια. Μπορεί σε μία προπονητική μονάδα να μάθει μία τεχνική δεξιότητα καινούργια. Εσείς όλοι στην καλλαθοσφαίρηση. Τις τεχνικές δεξιότητες της καλλαθοσφαίρησης θα κάνετε μία προπονητική μονάδα. Δηλαδή ένα μάθημα θα κάνετε τρίπλα. Ένα θα κάνετε σούτ, ένα θα κάνετε κινήσεις προσποιήσεις. Θα κάνετε σταματήματα πίβοτ, ριμπάντ, πάσες. Άρα υπάρχει περίπτωση να τα μάθετε σε μία, σε ένα μάθημα. Σε ένα μάθημα, όχι. Είναι αδιανόητο. Άρα λοιπόν, αν εγώ σας αξιολογώ στην τεχνική του αθλήματος, αφενός μεν είμαι άδικος, αφετέρου, δεν σας επιλέγω για παίχτες. Για δασκάλους σας ετοιμάζω. Άρα πρέπει να σας δώσω εκείνα τα ερεθίσματα, να σας μπολιάσω με εκείνες τις σκέψεις, τις ιδέες, που θα γίνετε καλύτεροι δάσκαλοι. Αυτό το στόχο έρχεται να καλύψει. Τέτοιο στόχο έχει αυτή η εργασία. Γι' αυτό λέω τρία πρωτότυπα παιχνίδια. Παιδιά, επειδή είστε νέοι, νεότεροι από εμένα, εγώ δεν μπορώ να έχω τη φαντασία τη δική σας. Εγώ πιστεύω πάρα πολύ σε εσάς και κάθε χρόνο με εκπλήσουν θετικά πολλοί συναδελφοί σας. Το ίδιο πιστεύω και για φέτος. Δηλαδή, με τις προσεγγίσεις που κάνουν πάνω σε αυτή τη δουλειά. Και ξεκινώντας με αυτό πιστεύω ότι προσεγγίζουμε, γιατί ισχύει για όλα τα αφηλήματα, για όλα τα σπορ, πιστεύω πως προσεγγίζουμε διαφορετικά όλο το κομμάτι της προπόνησης στις αναπτυξιακές ηλικίες. Ενδεικτικά, θα σας δείξω 2-3 εργασίες περσινές. Θα το περπατήσω γρήγορα. Τι προσέγγιση έκανε ο συναδελφός ή οι συναδέλφοι σας. Με ένα παιδάκι το οποίο δεν ήξερε, το λέει η ΑΠΚ, ήταν στεναχωρεμένο και έβαλε το λαγό να του μιλάει. Πήγε, κάλεσε, τι πήγε, στο Tiny Toon νομίζω είναι η ταινία αυτή. Ανακάλεσε τι, όλα τα ζωάκια από εκεί πέρα. Και έκανε ένα PowerPoint το οποίο βάζοντας και τη μουσική την αντίστοιχη της ταινίας νομίζω ότι είναι. Μηνύματα περνώντας, ότι μπορείς να τα καταφέρεις τα πάντα, αρκεί να προσπαθείς. Ποιος όμως να τα λέει, να τα λέει ο Michael Jordan. Κνωρίζουμε πολύ καλά και έκανε και τεχνική ανάλυση δίνοντας εικόνες. Θα περπατάω γρήγορα γιατί δεν είναι αυτός ο στόχος, ενδεικτικά σας αναφέρω αυτό που θέλω. Λίγη βοήθεια ακόμα. Εδώ πιο αναλυτικά, από δεξιά και από δευτερά πώς γίνεται. Από πάνω και από κάτω το χέρι όσον αφορά το lay up. Σας είπα δεν είναι ο στόχος σήμερα αυτό εδώ. Με επισημάνσεις του στυλ, το πόδι το ένα και το άλλο, πώς τοποθετούνται όσον αφορά το πάτημα και το άλμα. Το κράτημα της μπάλας, τη στόχευση. Όπως είναι τον Έλμερν να στοχεύει παράδειγμα το όπλο του. Αυτό πρέπει να δούμε που στοχεύουμε παράδειγμα από αριστερά από δεξιά και στο μπάσκετ δεν είσαι μόνος. Από αυτά τα... Ενδεικτικά σας αναφέρω μια εργασία που εμένα με φινιδίασε, προσέξτε. Εσείς γνωρίζετε ήδη περισσότεροι και όσοι δεν το γνωρίζετε έχετε μια πρώτη επαφή. Ότι η διαδικασία της μάθησης σε ποσοστό 60% τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερο με εικόνες. Σε 60% Ένα 25% ηχητικά μηνύματα και ένα περίπου 8% με 10% με κινησθητικά. Με κινησθητικό τρόπο. Δηλαδή σε ένα γρουπ μαθητών θα υπάρχουν 60 που θα μάθουν μόνο από εικόνες. Ότι και να λέμε εμείς. Αν δεν τους δείξουμε εικόνα, αν δεν έχουν εικόνα δεν θα το μάθουν τη δεξιότητα, τη κινητική. Ακόμα και αν είναι παιγνιώδηση η δράση. Ένα 20% με 25% θα ακούσει τι λέμε και από εκεί θα το μάθει ό,τι και αν του δείξουμε. Αλλά υπάρχει και ένα μικρότερο ποσοστό που πρέπει να του πάρουμε το χέρι και να του σηκώσουμε για να δείξουμε πως να το νιώσει δηλαδή αυτό το πράγμα. Άρα αυτού του είδους η προσέγγιση παράδειγμα για μένα ήταν πολύ πρωτότυπη. Για να εισάγει μια τεχνική δεξιότητα. Για να κεντρεί στο ενδιαφέρον των παιδιών. Το φέρε στα μέτρα τους σε γνώριμα πρόσωπα όπως ήταν αυτά τα κινούμενα σχέδια. Δεν είναι απαραίτητο ότι θα κάνετε κάτι τέτοιο. Ένα word. Με ένα παιχνίδι. Ένα, δύο, τρία, κόκκινο φως. Κλασικό παιχνίδι. Τι στόχο είχε την εξάσκηση της προωθητικής δρίπολας. Εμείς στο στόχο θα το καταγράψουμε. Θα πούμε ποιος είναι. Αν παίξουμε τα μήλα, ξέρουμε ότι θα είναι... Ξέρετε τι κανόνα θα βάλουμε. Μπορούμε να βάλουμε να ρίχνουμε την μπάλα μόνο πάνω από το κεφάλι. Σαν ιδιαίτερο κανόνα. Μήλα αλλά έτσι. Ή πασαστήθους ή με ένα χέρι. Όλα αυτά είναι παραλλαγές που μπορούμε να κάνουμε. Αυτό είναι ένα στοιχείο πρωτοτυπίας. Μήλα θα παίζουν τα παιδιά. Εμείς όμως τι? Θα τους εκπαιδεύουμε στην δεξιότητα της ρίψης. Που είναι όλες οι πάσες. Ανάλογα με το τι είδους κανόνες μπορούμε να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε από το παιχνίδι. Τα καλάθο στέφανα. Αυτοί έκανε εξάσκηση στο σουτ. Ναι αλλά δεν έβαλε το καλάθι της μπασκέτας για να πάνε να βάλουν εκεί. Τους έβαλε στεφάνια από τη ρυθμική. Ήταν πιο εύκολο για τα παιδιά. Αυτό εννοώ παραλλαγές και αλλαγές σε παιγνιώδης δραστηριότητες. Κακά τα ψέματα παιδιά. Οι πρώτες σας και οι αρχικές σας επαφές θα είναι στις αναπτυξιακές ηλικίες. Οι αναπτυξιακές ηλικίες δεν είναι μικροί ή μικρότεροι αθλητές. Είναι ειδική ομάδα πληθυσμιακή. Που χρειάζεται να την προσεγγίσουμε με τελείως διαφορετικό τρόπο. Δεν είναι το μπόι τους που τους λείπει. Πολλά πράγματα λείπουν. Είναι σε αναπτυξιακή διαδικασία. Όπως δεν μπορούμε να πάμε να κάνουμε μία άσκηση που κάνουμε σε έναν ενήλικο. Σε εσάς που είστε 20-25 χρονών. Να πάμε να το κάνουμε σε ηλικιωμένο σε 65 χρονών και άνω. Γιατί δεν το κάνουμε. Γιατί είναι ειδικός πληθυσμός. Το ίδιο δεν κάνουμε και στις αναπτυξιακές ηλικίες. Δεν πάμε να κάνουμε τα ίδια ασκήσεις. Απλά βάζουμε λιγότερη έντεση. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Άρα λοιπόν η δεύτερη εργασία σας έχει να κάνει με τρία παιχνίδια τα οποία... Το τι θα βρείτε. Μία άλλη προσέγγιση που έχω μία άλλη εργασία. Ήταν παραμυθική προσέγγιση. Δηλαδή τι. Περνούσε ηχητικά, λεκτικά κάποιες σταματήματα. Και έβαζε το stop, το σταμάτημα δηλαδή. Σταμάτημα με βηματισμό και σταμάτημα με άλμα έχουμε. Στην καλαθροσφαίρηση. Αυτά τα δυο το άβαλε μέσα σε μία διήγηση. Αυτό εννοώ παραμυθική προσέγγιση. Μπορεί να μην συμφωνώ. Ήτανε μια δική της προσέγγισης ενός συναδέλφου σας. Για μένα ο στόχος είναι να βάλετε τη δικιά σας μελιά. Η υποχρέωσή σας είναι να το στείλετε. Μπορείτε να στείλετε την εργασία γράφοντας το όνομα του πόνιμό σας και να μου αφιερώσετε ένα τραγούδι. Παίρνετε το δικαίωμα να συμμετέχετε στις εξετάσεις. Ο στόχος δεν είναι να σας αποκλείσω από τις εξετάσεις. Ο στόχος είναι να σας παρακινήσω να δουλέψετε για εσάς. Να κάνετε κάτι για τον εαυτό σας. Εάν το καταφέρω στο μεγαλύτερο ποσοστό, εγώ έχω πετύχει το στόχο μου. Πρέπει να σας παρακινήσω. Αλλά εσείς έχετε περισσότερα κύριτρα ο καθένας από ότι έχω εγώ να σας δώσω. Ας μην αναλύσουμε περισσότερο αυτά εδώ για να έχουμε τη δυνατότητα να ρωτήσετε και να συζητήσουμε με το θέμα τους. Ούτε σε αυτό είστε καλά εκπαιδευμένοι. Τουλάχιστον τα προηγούμενα χρόνια, αν το ολμούσε κανένας να ρωτούσε, να ρωτήσει κάτι, είτε γιατί είχε απορία, είτε γιατί δεν το εξήγησα εγώ καλά, τον αποπέρνανε οι συνάδελφοί του. Και οι συναδέλφοι σας. Γιατί, γιατί δεν έχουμε τέτοιου είδους κουλτούρα. Εξεφύγετε πλέον από το μαθητικό πλαίσιο. Έχετε περάσει παιδιά στον κατήφορο. Ανεβήκατε, τρίτο έτος του χρόνου γεια σας, το άλλοθι τελειώνει. Όλοι δικαιούμαστε, όλοι έχουμε κάνει φοιτητές και ξέρουμε πόσο ωραίο είναι όταν περνάς. Και πόσο οδηνερό είναι όταν πρέπει να τελειώσεις. Για όλους ισχύει. Ακούω ερωτήσεις. Θέλει κανένας να διευκρινήσει κάτι. Να ρωτήσει κάτι. Άκρα του τάφου σιωπή. Έχει να εκφράσει κάποια άποψη. Να προσθέσει ή να φερέσει. Τίποτα κανείς. Στα μαθήματα ελπίζω, όταν θα μπαίνουμε σε κάποια πράγματα, ελπίζω να ρωτάτε κάποια πράγματα. Δεν γίνεται να μην έχετε καμία απορία, να μην έχετε κανένα ερώτημα. Απλά πρέπει να το ξεπεράσουμε. Αυτό το πράγμα.