26th Palc Day 1 Part 47 /

: Με την ολοκλήρωση, λοιπόν, και αυτής της ενότητας των εισηγήσεων έχουμε έρθει στη ζωντανή συνεδρία με τους ομιληπτές, αλλά και κάποια από τα μέλη της εγγραφικής ομάδας. Στη συγκεκριμένη συνεδρία συμμετέχουν η κυρία Άλια Ναλαγούδη, ο κύριος Χάρης Γεωργιάδης, η κυρία Κουνταβά Ευφροσύνη, η κυρία Άλικ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Γλώσσα:el
Φορέας:Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Είδος:Ακαδημαϊκές/Επιστημονικές εκδηλώσεις
Συλλογή: /
Ημερομηνία έκδοσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΜΠ 2021
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.youtube.com/watch?v=Sh_BsmpjPQU&list=PLp-eLNalDL9YQ1aTpltqM15R3fuFiA0iv
Απομαγνητοφώνηση
: Με την ολοκλήρωση, λοιπόν, και αυτής της ενότητας των εισηγήσεων έχουμε έρθει στη ζωντανή συνεδρία με τους ομιληπτές, αλλά και κάποια από τα μέλη της εγγραφικής ομάδας. Στη συγκεκριμένη συνεδρία συμμετέχουν η κυρία Άλια Ναλαγούδη, ο κύριος Χάρης Γεωργιάδης, η κυρία Κουνταβά Ευφροσύνη, η κυρία Άλικης της Γεωργίου, η κυρία Θάλια Γκόντα, η κυρία Έλη Άνθη Καλουφολιά, ο κύριος Ηλίας Κυριαζής, η κυρία Γεωργοτά Αγγελική, ο κύριος Δημέρτικας Ορφέας, ο κύριος Λεωνίδας Πισπυρίκας και ο κύριος Ναμπί Ξίμπη. Έχουμε ήδη μια ερώτηση να απευθύνουμε. Καλησπέρα κατ' αρχάς σε όλους τους συμμετέχοντες και πολλά συγχαρητήρια για τις παρουσιάσεις σας. Έχουμε μια ερώτηση η οποία με ευθύνεται στη κυρία Κουνταβά Ευφροσύνη και προέρχεται από την κυρία Σοφία Ζαπουνίδου. Η ερώτηση είναι η Νέα Επιρεσία Συγκέντρωσης Βίντεο Χριστών. Θα υπάρχουν κάποια κριτήρια του τι υλικού θα δέχεστε και με τι άδειες. Αν έχω λίγο χρόνο πριν να απαντήσω στην ερώτηση, ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση, θα ήθελα με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τη Βιβλιοθήκη του Μετσόβιου Πολυτεχνίου, τις συναδέλψεις και τους συναδέλφους για τη φιλοξενία. Συγχαρητήρια για την επιτυχημένη ιδιοοργάνωση του συνεδρίου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις συνοδιπόρους μου σε αυτό το ταξίδι, την κυρία Άλκη στη Γεωργίου, για το μεράκι της, για την αγάπη που έχει για τις βιβλιοθήκες και τους ανθρώπους των βιβλιοθυκών. Και για μια πολύ χαρακτηριστική ικανότητα, πολύ σύνθετες έννοιες και ιδέες, να τελειώσουμε στις βιβλιοθήκες. Να ευχαριστήσω και την κυρία Έλλη Άνθη, για το πλήμα συνεργασίας και ηρεμίας που δημιουργεί γύρω της και που επιτρέπει όλες αυτές τις πρωτοβουλίες να ξεδιπλωθούν. Χρησιμοποίησα τη λέξη ταξίδι, γιατί αυτές οι πρωτοβουλίες, αυτές οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες, αυτοί οι πρωτοβουλίες. Χρησιμοποίησα τη λέξη ταξίδι, γιατί αυτή την αίσθηση θέλαμε να δώσουμε και στην παρουσίαση μιας πορείας που ξεκινάμε και όταν την ξεκινήσαμε δεν ξέραμε καλά καλά ότι ήταν ταξίδι. μικρού μήκους, 6,5 λεπτών, με σενάριο με υποποιούς, με τεκμηρίωση και επαλήθευση ιδέσεων. Και έτσι να πω εδώ για τις ανάγκες του τελευταίου μας βίντεο, ότι παραπληροφόρησε κορονοκερούς, ότι περάσαμε δύο-τρεις μέρες σε μπλοκ και αναρτήσεις με κύκλους, με συνομοσιολόγους, με ψευδοπιστημονικούς κύκλους και μιλήσαμε με ανθρώπους που ίσως σε κανονικές συνθήκες να μην διασταυρώνουν τον υδρόμι μας. Και εκεί φάνηκε ότι το φαινόμενο της παραπληροφόρησης είναι πολύ σύνθετο, είναι πολύ διαδεδομένο και μετατωπίζει το δημόσιο διάλογο από αυτά που πρέπει να κάνουμε για να κατεξέλθουμε στην πανδημία, στις εξηγήσεις που πρέπει να δοθούν στους ανθρώπους που πρέπει να πιστούν στους συμπολίτες μας για να κάνουν το μήνυμο προκειμένου να προστατευτούμε όλοι. Γιατί σε ζητήματα όπως η δημόσια υγεία, σε συλλογικά δηλαδή ζητήματα δεν υπάρχουν ατομικές λύσεις, δεν υπάρχουν ατομικές διέξοδοι. Και λέγοντας αυτό θέλω να πω ότι εμείς οι πληροφικονόμοι έχουμε την πίχη και την ευθύνη της πρόσβασης στην πληροφορία, στη γνώση και πολύ εύκολα μπορούν να θεωρήσουνε δεδομένα μια σειρά από αλήθειες και λογικά συμπεράσματα τα οποία δεν είναι δεδομένα για ένα ευρύτερο κοινό. Θεωρούμε ότι οι βιβλιοθήκες έχουν ρόλο και μπορούν να επιτελέσουν έργο στην εκπαίδευση για την αξιολόγηση της πληροφορίας και από τη στιγμή που έχουν ρόλο έχουν εγκεφθύνη. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για τα καλά λόγια που είδαμε στο τσάτ να μας συγχωρέσετε που δεν απαντήσαμε και στην καθεμία ξεχωριστά. Θα είναι μεγάλη μας τιμή αν κάποια από αυτά τα βίντεο φανούν χρήσημα στην κοινότητα ευρύτερα. Ιδιαίτερα θέλουμε να συστήσουμε το έξι σιν ένα πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε σε μία βιβλιοθήκη και το παραπληροχώρηση κορωνοκαιρούς. Θεωρούμε ότι έχουν μια έτσι ευρύτερη υπηρεσιμότητα που δεν είναι συνεδεμένα με τη δική μας βιβλιοθήκη της συγκεκριμένη. Και για να περάσω στην ερώτηση, μου συγχωρείτε για αυτή την παρέμβαση. Σκεφτόμαστε λοιπόν να συγκεντρώσουμε βίντεο διαμορφωμένα από χρήστες. Αυτό είναι μία τάση που παρατηρείται και σε κανάλια βιβλιοθήκων του εξωτερικού. Η πολιτική μας για το πώς θα το κάνουμε όλα αυτό είναι από διαμόρφωση. Είναι μια συζήτηση που έχουμε ανοίξει το τελευταίο διάστημα στη βιβλιοθήκη. Θέλουμε να επικεντρωθούμε κυρίως σε βίντεο που παράγουν οι φοιτητές φοιτήτριες. Κυρίως του τεχνών ήχο και εικόνα στο τοίματος αυτού γιατί δημιουργούν συχνά βίντεο για τις εργασίες εξαμήνου είτε για τις πτυχιακές τους εργασίες αλλά και οι φοιτητές φοιτήτριες του τμήματος μουσικών σπουδών γιατί εκεί έχουμε πολλά βίντεο από συναυλίες. Η σκέψη είναι ότι να ζητάμε να έχουν ανέβει τα βίντεο από τους ίδιους τους δημιουργούς σε δικό τους κανάλι ή στο κανάλι του τμήματος και στη συνέχεια να ενημερώνουν τη βιβλιοθήκη και να δημιουργεί play list στο δικό τους το κανάλι με σκοπό να επιτελέσει το κανάλι της βιβλιοθήκης σε ένα κεντρικό σημείο το οποίο θα μαζεύει και θα αναδεικνύει όλο αυτό το περιεχόμενο. Θεωρούμε ότι η ανάρτηση σε κανάλι από τους ίδιους τους δημιουργούς σε δικό τους κανάλι ή στο κανάλι του τμήματος βοηθάει στη διαχείριση των βίντεο από δύο σκοπιές, από δύο πλευρές. Το πρώτο είναι ο χώρος. Ο χώρος που δίνεται από το YouTube για το κάθε κανάλι δεν είναι απεριόριστος κλειάζοντας στην ελεύθερη συνδρομή. Μα αποτέλεσμα δεν θα μπορούμε να το φιλοξενήσουμε όλα τα βίντεο αν τα ανεβάζαμε εμείς. Και το δεύτερο είναι οι άδειες. Και έρχομαι στο δεύτερο σκέλος του ερώτηματος της κυρία Ζιακουνίδου. Οι άδειες, αν ο ίδιος ο φοιτητής, οι φοιτητροί έχουν ανεβάσει το βίντεο μόνοι τους θα έχουν μπει στη διαδικασία να δουν περισσότερο τις άδειες που προσφέρει το YouTube και θα είναι όλη η διαδικασία δηλαδή πολύ πιο συνειδητή από το φοιτητή για να κατανοήσει ακριβώς τι συμβαίνει με τις άδειες. Από τη μεριά μας βεβαίως απαιτείται μια γνώση των αδειών YouTube περισσότερο για να μπορούμε να καθοδηγήσουμε τους φοιτητές, φοιτητριές μας που θα επιλέξουν να ανεβάσουν το βίντεο τους. Και εδώ αναφέρω έτσι μόνο ένα παράδειγμα. Αν ο φοιτητής, για παράδειγμα, επιλέξει ότι το περιεχόμενο είναι κατάλληλο για παιδιά και ανεβάσει δηλαδή το βίντεο σε δικό του κανάλι δεν μπορεί άλλο κανάλι να πάρει το βίντεο και να το βάλει σε δική του play list. Απότε αυτό είναι, για παράδειγμα, μια επιλογή που θα πρέπει να συζητηθεί στα περίπτωση με τους φοιτητές, φοιτητριές, τους δημιουργούς βίντεο αν θέλουν να το χαρακτηρίσουν δηλαδή ως τέτοιο δεν μπορεί να μπει στο κανάλι της βιβλιοθήκης. Αυτό είναι μια πολιτική, μια δικλίντα ασφαλείας που έχει το YouTube προκειμένου να μην μπαίνει περιεχόμενο για παιδιά μαζί με περιεχόμενο που δεν είναι κατάλληλο για παιδιά. Αυτό, λοιπόν, το αναφέραν δεικτικά. Τώρα, όπως είπα, είναι υποδιαμόρφωση η πολιτική. Πράγματα τα οποία θα προκύψουν και στην πορεία και θα τα δούμε όλα. Και κλείνοντας εδώ να πω ότι όσοι θέλουν να ψάξουν να βρουν το PDF της ανακοίνωσής μας γιατί έχουμε διάφορα βίντεο από τη διεθνή κοινότητα σε αυτή την ανακοίνωση που αξίζει τον κόπο να τα δει κάποιος. Και βέβαια ως γνήσια YouTuber πια να σας καλέσω να κάνετε subscribe στο κανάλι της βιβλιοθήκης, να ενεργοποιήσετε τις ειδοποιήσεις για τυχό νέα βίντεό μας. Και αυτά από μένα. Σας ευχαριστήσω πολύ. Ευχαριστούμε και εμείς πάρα πολύ. Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο βίντεο που το είδα και το θυμάμαι και το πιο καλό ήταν πάρα πολύ. Καλή βίντεο κάνατε. Νομίζω ότι ήταν επαγγελματική θα έλεγα. Γιατί είχατε και ηθοποιούς, έτσι. Είχατε ανθρώπους που σχολούνταν με το θέατρο, να το πω κάπως πιο. Ίσως να θέλει και η σκηνοθέτη Δάμαση, η κυρία Άλκης της Γεωργίου να πει ένα σχόλιο πάνω σε αυτό. Ναι, φυσικά. Προσπαθούμε να είναι επαγγελματικό, ερασιτεχνικό. Έχουμε βρει, νομίζω, μια γλώσσα επικοινωνίας και ένα ρυθμό σιγά σιγά. Αν θέλει η κυρία Γεωργίου να κάνει ένα σχόλιο. Βέβαια, και είναι και ωραίο, γιατί αρχίζουν και οι βιβλιοθήκες, γιατί και εμείς έχουμε κάνει κάτι χειμωριστικά, βιντεάγιο και είμαστε στη φάση. Μας λείπει λίγο εξοπλισμός βέβαια, η αλήθεια είναι. Αυτό είναι κάτι. Αλλά είναι και, να σας πω την αλήθεια, μια τακτική που την ακολουθούν πολύ στις χώρες της Ευρώπης. Δηλαδή, για παράδειγμα, στην Ολλανδία κάνουν πάρα πολλά πράγματα με βίντεο. Ακριβώς αυτό, για να δείχνουμε ότι και οι βιβλιοθήκες δεν είναι αυτό το αυστηρό πλαίσιο του τελείως, δηλαδή, μια βιβλιοθήκη που έρχεσαι και έχει τα βιβλία και είναι ο βιβλιοθικονόμος, ο κλαισικός, με τον κότσο. Είμαστε πια και εμείς... Υπάρχει μια εξοστρέφεια στις βιβλιοθήκες. Κυρία Γεωργία, βέβαια. Καλησπέρα κι από μένα. Συγχαρητήρια για τη διοργάνωση. Εγώ το μόνο που θέλω να σχολιάσω είναι ότι είναι πολύ ωραίο αρχικά, σαν βήμα από τη βιβλιοθήκη, η ευκαιρία του να δίνει σε μια μεταπτυχιακή φοιτήτρια, σαν εμένα, τη δυνατότητα να δημιουργήσει κάτι σχετικό με τις σπουδές της. Γιατί στη βιβλιοθήκη δουλεύουμε μεταπτυχιακοί φοιτητές από όλα τα τμήματα του Ιωνίου Πανεπιστημίου. Και εγώ είμαι από το τεχνό νύχου και εικόνας, οπότε ουσιαστικά κάνω κάτι το οποίο με εκφράζει απόλυτα και με επιτρέπει να είμαι δημιουργική, που είναι ένα δώρο και από εκεί και πέρα οι αντιδράσεις των Χριστών ή του ευρύτερου κύκλου που δημιουργούμε και συνεχίζει να μεγαλώνει στα κοινωνικά δίκτυα, είναι πολύ όμορφο το γεγονός ότι μπαίνουν στη διαδικασία να σχολιάσουν, να χαρούν και να διαδράσουν, ας πούμε, ανάλογα με αυτό που τους παρουσιάζουμε. Οπότε αυτό από μένα χαίρομαι πολύ που σας άρεσε. Ευχαριστούμε πολύ. Ναι, μας άρεσε πολύ η συγχαρητήρια, ήταν εξαιρετική δουλειά που κάνατε. Ωραία, να περάσουμε στη δεύτερη, βασικά δεν ακριβώς, είναι όχι, είναι ερώτηση, απλώς απευθύνεται, δεν έχουμε δηλαδή σε κάποιον συγκεκριμένον απεύθυνση, είναι από την κυρία Φρόσο Παυλίδου, η οποία ρωτά πόρους για προγράμματα ψηφιοποίησης βιβλίων με ανοιχτότητα που μπορούμε να βρούμε. Δεν ξέρω ποιος θέλει να πάρει τον λόγο να δώσει μια απάντηση πάνω στο αυτό, προφανώς στηρίχτηκε σε κάποιες από τις εισηγήσεις που έγιναν. Καλησπέρα, μήπως μπορούμε να μιλήσουμε, μια και μιλήσαμε για τα e-book που σχετίζονται με το ερώτημα. Καλησπέρα, κύριε Γεωργότα, πάμε στην κέρι κύριε, γενικά έχουμε πάει στη στελωμένη κέρι κυρέτο. Είναι το τμήμα αρχιονομίας, γι' αυτό ο Βιβλιοθυκονομίας. Ότι έχουμε πολλούς εδώ του Ιωνίου και χαίρομαι πάρα πολύ γι' αυτό, αν και όλα τα τμήματα βέβαια Βιβλιοθυκονομίας είναι εξαιρετικά. Να σας συγχαρούμε και εμείς με τη σειρά μας για την εξαιρετική διοργάνωση, γιατί σε τέτοιους δύσκολους καιρούς έγινε το Πανελληνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθυκών, γιατί είναι ένας θεσμός που πραγματικά ενώνει όλους τους βιβλιοθυκονόμους και ήταν κρίμα να μην πραγματοποιηθεί. Και αντιλαμβάνομαστε πόσο κόπο καταβάλατε, γιατί δεν είναι εύκολο ξαφνικά να γίνει με αυτόν τον τρόπο που έγινε με τα βίντεο όλα αυτά που χρειάστηκαν. Σίγουρα καταβάλατε πολύ κόπο, αλλά σας ευχαριστούμε θερμά που μας σώσατε την ευκαιρία για άλλη μια χρονιά να βρεθούμε όλοι όσοι αγαπάμε τις βιβλιοθήκες και τα βιβλία και το έχουμε σπουδάσει πάλι όλοι μαζί. Επίσης, επειδή βλέπω ότι είναι και η Διευθύντρια της Βιβλιοθήκης του Ιονίου Πανεπιστημίου, η κυρία Άνθη, και επειδή αναφερθήκαμε σε αποτελέσματα που είχαμε στην έρευνά μας που κάναμε στους φοιτητές του Τμήματος Αρχαιονομίας και Βιβλιοθυκονομίας και όλοι είπαν τα καλύτερα για τη βιβλιοθήκη μας, δηλαδή η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών είναι αφάνταστα ευχαριστημένη από το υλικό που της παρέχει η βιβλιοθήκη, ήθελα να της πω και από εδώ δημόσια ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ, συγχαρητήρια για το έργο που επιτελεί, γιατί τόσα χρόνια που είναι διευθύντρια πραγματικά έχουμε δει μία βιβλιοθήκη, παρόλο που είναι περιφερειακό το δικό μας το πανεπιστήμιο, παρέχει όμως όλο το υλικό που είναι απαραίτητο και στους προπτυχιακούς και στους μετατυχιακούς φοιτητές και στους υποψήφιους διδακτορες, δηλαδή νομίζω ότι αξίζει πραγματικά να της πούμε όλοι ένα μεγάλο ευχαριστώ που κρατάει μία ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη περιφερειακού πανεπιστήμιου σε τόσ εξαιρετικά έργα που βλέπουμε ότι υπάρχουν τώρα και στο εξωτερικό. Τώρα το ερώτημα μου είπατε πόσο εύκολη είναι η ψηφιοποίηση, έτσι, πόσο εύκολη είναι μάλλον η προσβασιμότητα των ψηφιοποιημένων βιβλίων. Από ότι κατάλαβα αυτή είναι η ερώτηση που έχει κάνει η κυρία Παυλίδου. Η ερώτηση ήταν πόρος όπως μπορούν να βρεθούν πόροι για προγράμματα ψηφιοποίησης βιβλίων με ανοιχτότητα. Ακριβώς επειδή και εμείς κάναμε για T.E. book, που στην ουσία αυτό είναι, είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρεθούν οι πόροι. Το δυσκολότερο όμως όλων είναι τα πνευματικά δικαιώματα που θα πρέπει να ξεπεραστούν, γιατί οι περισσότεροι εκδοτικοί οικοί δεν δίνουν το δικαίωμα, το δικό τους υλικό, το σύγχρονο πιστημονικό υλικό να ψηφιοποιηθεί. Οπότε πριν μιλήσουμε για πόρους, πρέπει να λύσουμε ένα πολύ σημαντικό θέμα, που είναι αυτό το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων. Γιατί μόνο τότε έχεις δικαίωμα να κάνεις μια ψηφιοποίηση, η οποία να είναι προσβάσιμη στο ευρύ κοινό. Και μάλιστα στο αντίστοιχο συνέδριο, στον πακόσμιο συνένδρο, που έγινε πέρυσι δησύφλα στην Αθήνα, ήταν ένα σέσιο ολόκληρο αφιερωμένο ακριβώς σε αυτό και στο ότι η επιστήμη μας συνεχώς εξελίσσεται και αυτό είναι το νέο μεγάλο ερώτημα που θα πρέπει να μας προβληματίσει. Τι γίνεται με τα πνευματικά δικαιώματα, ιδιαίτερα στην περίπτωση που μιλάμε για ψηφιακό περιεχόμενο και πώς μπορεί αυτό να έχει πρόσβαση. Οι πόροι μπορούν να βρεθούν μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα. Να σας πω, εμείς που το ψάξαμε τα ΕΣΠΑ και το ΕΣΠΑ το καινούριο του 2021-2027 μας παρέχει αυτή τη δυνατότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κονδύλια ειδικά γι' αυτό, όμως προς το παρόν ο μεγαλύτερος κόπελος στην πραγματοποίησή του είναι τα πνευματικά δικαιώματα. Ευχαριστούμε πολύ κυρία Γιωργατά, έχετε δίχιο και έχει συζητηθεί και αρκετά σε αυτό το συνέδριο και νομίζω στα τελευταία συνέδρια είναι κάτι που συζητηθεί ούτως ή άλλως. Είναι ένα θέμα το οποίο έχει πολύ μεγάλο, έχει δρόμο βασικά αρκετό για να ξεπεραστεί όλο αυτό. Δεν ξέρω αν θέλετε να προσθέσετε κάτι. Θα μπορούσα εγώ να πω, επειδή ακούστηκε και το όνομά μου, θα ήθελα καταρχάς να ευχαριστήσω για όσα υπόθηκαν για την κυρία Γιωργατά. Είμαστε μια ομάδα και προσπαθούμε όλοι για το καλύτερο, αγαπάμε αυτό που κάνουμε και θεωρούμε ότι είμαστε στη βιβλιοθήκη για τους χρήστες μας. Και αυτό είναι που παίζει για μας το σημαντικότερο ρόλο. Θα ήθελα επίσης να συγχαρώ την Οργανωτική Επιτροπή του Συνενδρίου για τον άξογο τρόπο με τον οποίο έκανε φέτος το συνέντριο, το οποίο έγινε κάτω από αυτές τις αντίξοες και ασυνήθιστες για όλους μας συνθήκες και έγινε τόσο καλά, τόσο πετυχημένο. Και εύχομαι τα καλύτερα και για τη συνέχεια. Ευχαριστούμε πολύ κύριε Άνθη. Εγώ θα μαρτυρήσω λίγο γιατί πήρξε μια συζήτηση στο backstage. Έγινε μια ερώτηση από τον κύριο Κυριαζή, θέλετε να την επαναλάβετε κύριε Κυριαζή, για να μην κάνω εγώ την που είστε εδώ. Καταρχήν, βασικά, η αφορμή μου ήταν η παρουσίαση που είδα από την κυρία Λαγούδη με το semantics.gr, το οποίο, όπως είπα, δεν το παρακολούθησα, να πω την αλήθεια, επειδή γίνονται και άλλα πράγματα ταυτόχρονα αυτήν την ώρα, δεν το παρακολούθησα με πολύ λεπτομέρεια, αλλά πήρα μια πολύ καλή αίσθηση της δυνατότητας των δυνατοτήτων που υπάρχουν για να μπορείς να δημιουργήσεις τα records με το σχήμα με το οποίο εσύ επιλέγεις και το profile το οποίο εσύ θέλεις να έχεις. Αυτό, άμα τα μεταφέρει στην επόμενή μου ερώτηση, η οποία έτσι και λεωσαφόρα και τις βάσεις που χρειάζεται κάθε hackathon, απλά το κολλάω και το δικό μου θέμα, γιατί πάντα χρειάζεται μια καλή τεχνική υποδομή και τεκμηρίωση, ώστε να μπορείς να κάνεις κάτι με όλα τα δεδομένα. Οπότε, επιστρέφοντας τώρα στο θέμα των μεταδομένων, η ερώτησή μου ήταν, εάν, επειδή δεν έχω πάντα αμεσί επαφή με την Ελλάδα, ποια είναι η κατάσταση με τα οθόρη της στην Ελλάδα, ειδικά εγώ, επειδή είμαι και από το χώρο των μουσικών βιωτικών, είμαι πολύ εμπιστοποιημένος και με θέματα συνθετών, συνθέτες έργα, βέβαια αυτό είναι κάτι πολύ πιο εξειδικευμένο, και να ρωτήσω επίσης, αν και μπορεί να είναι άστοχη η ερώτησή μου, δεν ξέρω αν συστήματα, όπως το semantics.gr για παράδειγμα, αν μπορούν να λειτουργήσουν επίσης ως εργαλεία στα οποία μπορούν να χτιστούν ολόκληρα authority files, ακόμα και σε εθνικό επίπεδο. Ή μπορεί να έχει το εθνικό κέντρο τεκμηρίουσης κάποιο άλλο εργαλείο, δεν το γνωρίζω αυτό. Ναι, αν θέλετε, πάνω σε αυτό. Οπότε γενικά και τι εργαλεία υπάρχουν γι' αυτό και αν γενικά προχωράει το authorities documentation στην Ελλάδα. Αυτό. Ο κ. Γεωργιάδης, νομίζω, ήθελε να απαντήσει και το... Καλησπέρα και από εμένα. Εγώ είμαι μηχανικός λογισμικού και είμαι μέρος της ομάδας που αναπτύσσει το σύστημα, το semantics, εδώ και περίπου πέντε χρόνια. Ευχαριστώ πάρα πολύ, ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια και εκμέρους όλες της ομάδας. Η αλήθεια είναι ότι εμείς το μυαλό μας, όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη της πλατφόρμας, ήταν για να μπορέσουμε να λύσουμε προβλήματα που είχε το εθνικό κέντρο τεκμηρίουσης σε σχέση με λεξιλόγια και authorities ως προς τις υποδομές περιεχομένου που προσφέρει ως υπηρεσία του εθνικού κέντρου τεκμηρίουσης, όπως είναι ηλεκτρονικές εκδόσεις του e-publishing και τα αποθετηριά ή το εθνικό αρχείο εντακτολικών τετυβών, για παράδειγμα. Ο πρώτος μας τόχος ήταν να έχουμε ένα εργαλείο που να μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας λεξιλόγια. Και δεν ήταν όλα τα λεξιλόγια σκος λεξιλόγια, είχαμε δηλαδή αυτήν την ιδιαιωτητά ότι χρειαζόμαστε διαφορετικά σχήματα, θέλαμε λεξιλόγια ιστορικών περιόδων που έχουν άλλες ιδιαιωτητες, για παράδειγμα. Στη συνέχεια για authorities και για καταλόγους καθερομένων ομάτων, όπως φυσικά πρόσωπα και συλληπτικά όργανα, συνειδητοποίησαμε ότι και εδώ χρειαζόμαστε άλλα σχήματα που είναι πιο κατάλληλα από εκεί το σκος, για παράδειγμα. Ή το να φτέξουμε ακόμα και δικά μας data models σε κάποιες περιπτώσεις, ή να κάνουμε application profiling υπάρχοντων πρότυπων data models και συγκεκριμάτων. Οπότε αυτή ήταν η αρχική ιδέα και στη συνέχεια το αξιοποίησαμε την πλατφόρμα επίσης για να μπορέσουμε να κάνουμε σημασιολογικούς αμπιτισμούς σε μεταδεδομένα που έχουμε. Για παράδειγμα το έκταχο έχει δύο πύλες, το open archive που πιθανόπτωτα το γνωρίζετε γιατί τραβάει μεταδεδομένα από τα ιδρυματικά αποθετήρια και τις ακαδημακές βιβλιοθήκες, αλλά και το έτερο στεσορευτής που είναι το search culture που είναι και απογιστικό περιοχόμενο. Είχαμε την ανάγκη να μαγειονοποιήσουμε το περιοχόμενο, τα μεταδεδομένα στο προστίπο, θέμα, ιστορικές περιόδους και λοιπά, σε σχέση με λεξιλόγια που αναπτύσσουμε εμείς και είναι και δίγλωσα ακριβώς όπως ταιριάζουν στον περιοχόμενό μας. Αυτή ήταν η λογική τα προηγούμενα χρόνια και κάναμε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να το πετύχουμε. Τώρα, είμαστε σε μια όρημη φάση που θα θέλαμε να δούμε φορείς άλλους να χρησιμοποιούσουν το semantics. Αυτό είπαμε και στην παρουσία και το γράφαμε και στο άρθρο ότι το έκτη θα προσφέρει το semantics ως υπηρεσία σε χωρίς να αναπτύξουν τα δικά τους λεξιλόγια. Είτε αυτά είναι λεξιλόγια και καταλογή καθιερωμένων ονομάτων, είτε είναι οθόρη της σε συγκεκριμένα δομές, θεωρητικά η πλατφόρμα είναι αγνώστικη στη στρατηγική. Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ακόμα και για οθόρη της εθνικής κλίμακας, γιατί όχι. Το έκτη δεν είναι στην αρμοδιότητα του να φτιάξει authority files εθνικά, όπως είναι στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Παρ' όλα αυτά είναι ένα εργαλό που θα χαρούμε πάρα πολύ με το χρησιμοποιήσουν και άλλοι φορείς για τους δικούς τους λόγους. Να προσθέσω κάτι, Χάρη, ότι αυτό που ρώτησε ο κ. Κεριαζής για τη συνεργατική ανάπτυξη, εγκατάλαβα, είναι κάτι που και μας μας ενδιαφέρει πολύ, γιατί, για παράδειγμα, στο χώρο των Μουσείων Αρχείων Βιβλιοθήκων, εσείς οι βιβλιοθήκες είστε, μιλάω εσείς γιατί είμαι αρχικά μουσιολόγος, η μοίρα και οι τύχοι με έφεραν στο Information Management, η κοινότητα των βιβλιοθήκων είναι πολύ μπροστά σε αυτά, η κοινότητα των Μουσείων και πιθανότητα των Αρχείων λίγο πιο πίσω και σε εθνικό επίπεδο στην Ελλάδα, για παράδειγμα, μας λείπουν εργαλεία, τους ιστορικούς τέχνης, τους μουσιολόγους, μας λείπουν semantic tools και είναι κάτι που πρέπει να αναπτυχθούν, πρέπει να αναπτυχθούν με συνεργασία δικτύων φορέων και ειδικά σε κάποιους τομείς, όπως αναφέρω για παράδειγμα την ιστορία τέχνης, είναι οι περισσότεροι όροι ξενόφερτοι, ήρθαν τη δεκαετία του 60 του 50 με το χρήση ανθοχρίστου, ο οποίος ήταν ο πρώτος που έγραψε τεκμηριωμένα ξέρω εγώ και μετέφερε όρους και πρέπει να γίνει πολύ δουλειά στην καθιέρωση έγκριτων, έγκριτης ορολογίας για αυτό το επιστημονικό πεδίο και νομίζω ότι μαθαίνουμε από τους βιβλιοθεκονόμους στον χώρο των Μουσείων και των Αρχείων και αυτό που δουλεύει πολύ καλά στο Search Culture είναι ότι είμαστε άνθρωποι από πολλές ειδικότητες και έχουμε πολύ ενεργή σχέση με το χάρι που το σχεδιάζει και το προγραμματίζει οπότε είναι φτιαγμένο για να απαντάς τις ανάγκες των Χριστών και Χριστών που δεν είναι αναγκαστικά βιβλιοθεκονόμοι έχουν κάποια καλή γνώση του αντικειμένου αλλά δεν το σπούδασαν όπως εσείς οπότε είναι αρκετά user friendly και ελπίζουμε ότι στην επόμενη φάση που θα δοθεί σε φορείς ή σε δίκτυα συνεργατικά θα το αποδείξει αυτό το πόσο εύκριστο είναι αυτά από μένα Ωραία, ευχαριστώ. Θα σας πω ότι καταλαβαίνω πολύ περαιοπτικά η πνευματική ευθύνη της οργάνωσης των Οθόρητης παραμένει στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Το Εθνικό Κοινό Τεκμηρίωσης παρέχει τα εργαλεία ας το πούμε, το λέω πολύ χοντρικά. Απλά προσπαθώ να βρίσκω πάντα ποιος είναι ο υπεύθυνος χώρος για να κάνω και τις αντίστοιχες ερωτήσεις οπότε χρειαστεί. Θα ήθελα να σας πω κάτι σε σχέση με τα Οθόρητη γιατί συμμετέχω στην ομάδα. Υπάρχει μια ομάδα που δουλεύει στα Οθόρητες εδώ και αρκετά χρόνια. Παρασκηνιακά θα έλεγα με την έννοια ότι γίνεται πολλή δουλειά η οποία ακόμα δεν έχει αρχίσει να φαίνεται αλλά ελπίζουμε ότι θα αρχίσει να φαίνεται. Την περισσότερη δουλειά την κάνει η συντονίστρια της ομάδας η κυρία Γέγιου με την οποία μπορείτε να έρθετε όποιος ενδιαφέρεται σε επαφή γιατί πραγματικά αξίζει. Είναι πάρα πολλή δουλειά που γίνεται αλλά είναι ατελείωτη δουλειά. Θα πρέπει να μπουν καινούργια άτομα μέσα και να συμμεσφέρουν όλοι και να συνεργαστούν μεταξύ μας για να μπορέσουμε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι πολύ σημαντικά τα οθόρυνες και τα link data. Μακάριν να υπάρχουν συνεργασίες και όντως είναι φοβερή δουλειά που πρέπει να γίνει. Δεν γίνεται χωρίς συνεργασία. Το συνειδητοποιούμε πραγματικά βέβαια. Και πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά. Συμφωνώ κι εγώ βέβαια. Να πω επειδή αναφερθήκατε στην κυρία Γέγιου ότι είναι συνάδελφος εδώ. Είναι του MEP. Όντως γίνεται εξαιρετική δουλειά από την κυρία Γέγιου. Έχει μια ομάδα δυστυχώς για το νόκο της δουλειάς μικρή. Είναι μικρή δυστυχώς. Χρειάζεται πολύ μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων για να ευλαγούμε σε όλο αυτό. Και σίγουρα συνεργασία, το έχουμε αναφέρει και σε άλλες συνεδρίες, είναι το πιο σημαντικό να υπάρχει μια συνεργασία μεταξύ των φορέων έτσι ώστε να ολοκληρώνονται έργα τόσο μεγάλα και τόσο σπουδαία. Δεν ξέρω αν έχει κάποιος άλλος να προσθέσει κάτι. Θα ήθελα να κάνουμε παρέμβαση γενικότερα. Να προσθέσω τις ευχαριστίες μου και εγώ όπως όλοι οι άλλοι και να προτείνω στα επόμενα συνεύριο όταν με το καλό θα έρθουν, να υιοθετηθεί ένα δυνατό, ας πούμε, ιδρυτικό μοντέλο. Να υπάρχει και online και φυσικό συνεύριο, αλλά να υπάρχει και αυτή η δυνατότητα το online. Γιατί η αμεσότητα είναι πάρα πολύ ενδιαφέρονση και θα μπορούν να συμμετέχουν και συνάδελφοι και συναδελφήσεις που δεν μπορούν να έρθουν στο μέρος που γίνεται το συνεύριο. Πιστεύω ότι οπωσδήποτε πρέπει να γίνει αυτό. Και κάτι άλλο να συγκληρώσω. Σε σχέση με τη δική μας εσήγηση με την κυρία Τσόλη, το κίνητρο για να κάνουμε την εσήγηση δεν ήταν τόσο ότι είχαμε να πούμε κάτι καινούργιο για την πληροφοριακή παιδιά. Έχουν υποθεί πάρα πολλά πράγματα και πολύ ενδιαφέροντα από πολλούς συναδελφούς μέχρι τώρα. Το θέμα είναι να υπάρξει και εδώ πάλι έρχεται η συνεργασία. Μια συνεργατική κίνηση, μια προτουβουλία ώστε να εμφανιστούμε, να βγούμε προς τα έξω, να έχουμε την εξωστρέφεια που πρέπει να έχουν οι βιβλιοθήκες, με ένα πρόγραμμα δυνατό για να μπορέσουμε να πείσουμε τους ακαδημαϊκούς και τους θεσμούς στα πανεπιστήμια ότι αξίζει αυτό που κάνουμε και ότι όντως μπορούμε να καλύψουμε το κενό αυτό. Και να είμαστε και εμείς όμως οπλισμένοι, εφοδιασμένοι να έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις. Τώρα φτιάχνουμε υλικό, ξεκινάμε και πατάμε με πολύ μεγάλο κόπο και χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις πάντα. Είναι πολύ μεγάλο το κομμάτι και μακάρι θα μπορούσαμε ας πούμε να ξεκινήσουμε από το ΣΑΑΠ που έχει ήδη μια πλατφόρμα και την οποία δεν γνωρίζουμε τίποτα, δεν μάθαμε ποτέ κάτι, δεν μας ενημέρωσε κανένας. Μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε, πώς μπορεί να γίνει αυτό, ας ξεκινήσουμε από αυτό και μετά υπάρχουν τεράστιμους πλάσκρυματοδοτοί και τέτοιες πρωτοβουλίες. Αν είμαστε όλοι μαζί θα μπορούμε να κάνουμε μια σοβαρή πρόταση και μακάρι να πιστωπίσουμε και ένα τέτοιο πρόγραμμα αργότερα και να το πούμε και σαν διξιότητα επαγγελματική. Αυτά και χρόνια πολλά σε όλους και σε όλες. Ευχαριστούμε πολύ, κυρία Κουνταβά. Δεν ξέρω αν θέλει κανείς να προσθέσει κάτι άλλο. Να πω απλά, ο κύριος Κυριαζής, αναφερόμενος στην παρουσία της κυρίας Λαγούδη, που είπε ότι δεν πρόλαβα να τη δει ολόκληρη. Θα της αναρτήσουμε όλες τις παρουσιάσεις στο σάιτ του συνεδρίου, στο πρόγραμμα δηλαδή όπως είναι στιμένο. Δίπλα από κάθε τίτλο παρουσίασης θα υπάρχει και το αντίστοιχο βίντεο με την παρουσίαση έτσι ώστε να το δει. Επειδή είναι εκεί πολλές ώρες, σίγουρα δεν θα έχουν προλάβει να δείτε και όλες τις παρουσιάσεις και εμείς να προλάβουμε να τις δούμε. Γιατί η αλήθεια είναι ότι έτσι όπως τρέχουμε δεν έχουμε προλάβει να τις δούμε όλες και να τα δούμε όλα. Με την σχέση μας λοιπόν μετά τη λήξη του συνεδρίου θα ανέβει όλο το υλικό. Δεν ξέρω αν θέλει να προσθέσει κανείς κάτι άλλο ή να κλείσουμε την τελευταία ζωντανή συνεδρία του συνεδρίου. Ωραία, θέλω να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ και για τις παρουσιάσεις και για την παρουσίαση και για τα σχόλια και για τις παρουσιάσεις που κάνατε. Ήταν πάρα πολύ ενδιαφέροντα όλες όσα υπόθεκαν. Θα ευχαριστούμε πάρα πολύ. Και εμείς ευχαριστούμε πάρα πολύ. Καλές γιορτές. Καλές γιορτές. Καλές γιορτές και υγεία. Και να είμαστε καλά του χρόνου στο επόμενο συνεδριό. Αν καταφέρουμε να το δούμε από κοντά. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ. Καλή συνέχεια σε όλους. Καλή συνέχεια. Ευχαριστούμε πάρα πολύ.